- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ty stroje nebudou ve výsledku dražší než lidi. V nákladech ČD určitě budou také tisíce jiných pololožek, jejichž snížení nebude znament vůbec žádnou změnu v úrovni poskytovaných služeb.
To zalezi na tom, jak moc bude o ty automaty zajem ze strany cestujicich. Pokud k automatu pujde 5 lidi za den a zbytek bude ve frontach u okenka, kde bude otevreno o jedno okenko mene a fronty tak budou vetsi, pak se to nevyplati... Pokud by vsak byla vytizenost stejna, jako je nyni u toho (v budoucnu zavreneho) okenka, tak se ten automat zaplati za 2-3 roky.
nějaký robůtek, co bude jezdit v uličkách vlaku ....
Robůtek? Průvodčí se nahrazují tak, že je stanovena povinnost mít jízdenku před nástupem (která teď není, jízdenku lze koupit i ve vlaku) a chodí jen revizor a dává rovnou pokuty.
Jen počkejte až stroje převezmou kontrolu nad lidstvem !
že je moc lidí zaměstnáno v průmyslu a že je třeba je přesunout do služeb. A tak po dvaceti letech se dostáváme ke stavu, že průmysl je vesměs (s výjimkou pár montoven) hudbou minulosti a služby dostávají postupně zabrat až v přítomnosti...
Hlavne ide o to, že čo najviac prác, ktoré už vedia vykonávať stroje, treba strojom prenechať. V priemysle to šlo o niečo ľahšie - hlavne tam, kde ide o hrubú silu (bane...), repetitívne činnosti (zváranie karosérií), extrémnu presnosť a rýchlosť (CNC stroje) alebo je to jednoducho lacnejšie (otváranie závory).
Dnes už stroje vedia nahradiť mnoho ďalších profesií - dochádza to do služieb. Mnohé profesie sa stanú nepotrebné. Pokladníci sú asi na rane... v dohľadnej dobe možno upratovači, smetiari, neskôr možno vodiči... ba zrejme všetky manuálne práce časom vykapú.
Naopak činnosti náročné na premýšľanie budú zrejme žiadané veľmi dlho - hádam kým sa nepodarí vytvoriť dáku superinteligenciu :)
tak do roka prosperují. A kdyby propustili polovinu železničních odborářů a nahradili je ničím, tak by to nikdo nepoznal.
2 x druhou tridu do Kolina.
- pres Velky Osek?
- ne pres svatky
a národu se ulevilo ...
Dokud jsou české dráhy dotované státem tak vítám každé propouštění. Je tam flákačů až hrůza. Až to vezme do ruky nějaký soukromník tak ať má třeba milion pokladních když se uživí.
demokracie a socialni stat se vyznacuje tim, ze podobni lide jako vy, nejsoou shozeni ze skaly
"Bez lidí prodávat jízdenky nejde, lidé se chtějí u pokladny také zeptat, jaký lístek je nejvýhodnější nebo kdy vlak jede,"
Jaký je důvod, aby stroj nevydal zákazníkovy nejvýhodnější jízdenku? Již teď nabízí ČD tolik slev, že se v tom ani "generální nevyzná".
Na info o spoji poslouží stejný automat a ještě může zákazníkovy odpověď vytisknout.
Jojo, přesně tak. Ještě, že v Německu nebo Rakousku nevědí, že "bez lidí to nejde" a běžně to bez jízdenky prodávají.