- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ˇV souvislosti s plánovanou přestavbou stanice Smíchov dostali se značným předstihem všichni dopravci, včetně ČD a.s. ze strany provozovatele dráhy výpověď z hlediska využívání kolejí pro odstavování souprav.
ČD odstavují elektrické jednotky 471.
Je věcí každého dopravce, jak se s tím vyrovná. ČD budou třeba jezdit až do Radotína.
Stát zastupovaný provozovatelem dráhy SŽDC s.o. je povinen podle zákona a prováděcích vyhlášek k zákonu přidělit dopravci na jeho žádost kapacitu dráhy, ale nikdo není povinen přidělovat dopravci koleje na nichž bude svoje vozidla odstavovat a provádět tam provozní čistění, doplňování vodou apod.
To si musí každý dopravce zajistit sám. Někteří dopravci využívají kolejiště vlečkařů, jiní se třeba dohodnou s depem ČD a využívají volné kapacity v příslušné provozní jednotce.
V rámci Prahy žádné velké kolejiště není. Pro desetivozovou soupravu s lokomotivou je třeba kolej dlouhá mezi námezníky cca 300 metrů, na nějaký posun je třeba stejně dlouhá "výtažná / manipulační" kolej, k tomu délka výhybek a suma sumárum to znamená pozemek dlouhý cca 700 metrů ...
Nic takového v Praze není. Bývalo v Bubnech, ale tohle je dávno zrušeno (a snad i prodáno) a určeno pro developerské projekty. Kolejiště bývalého seřazovacího nádraží ve Vršovicích je na spádu, čili zcela nevhodné a navíc určeno jako prostor pro "nové spojení" mezi Hostivaří a Vršovicemi.
Žlutý dopravce by mohl oživit myšlenku "odstavného nádraží Sever" v prostoru Běchovic, to by - pokud by to vůbec bylo možné - znamenalo vytáhnout z peněženky několik miliard na nákup pozemků a investici do infrastruktury nového odstavného nádraží s příslušným vybavením = fekální koleje, patrně i myčka ...
Bohužel kvůli špatné transformaci z roku 2003 připadly všechny pozemky a budovy Českým drahám,
Nepravda!
Normální obchodní vztah, co je na tom komu divného? I kdyby ty smlouvy ČD vypovědělo jen tak, tak mají na to právo. Nebo mi snad chce někdo tvrdit, že jeden subjekt musí tomu druhému vyhovětj ne proto, že si za celou tu dobu nebych schopen ten druhý vybudovat svoje vlastní zázemí? Určitě ne.
Nechápu, co se zde řeší. ČD a RJ mají uzavřené smlouvy, které se dají vypovědět. Pokud se některá strana cítí poškozena jednáním porušující platné smlouvy, má možnost se bránit u soudu včetně možného předběžného opatření.
Zajímavé, že tu řešíte ČD, když článek je o tom, že původní užitková místa padnou za oběť developerům. Že kvůli jejich ziskům zbytečně ucpávají silnice kamiony, protože zrušili nákladová nádraží, to vám nevadí, ale možná se vám rozsvítí, až vám to naboří vámi vítanou konkurenci v osobní železniční dopravě. Prostě v Praze žádný železniční dopravce developery nepřeplatí.
Modrý mor, rakovina státních peněz opět slaví vítězství. Je to k zbliti.
Sorry, ale vaši logiku bych fakt nechtěl mít.
tady i dnes krivdite. tento clanek je prevzsty od jinud.
Bohužel si myslím, že tyhle ty různé "smlouvy" na vyvádění pozemků - státní infrastruktury z ČD jsou špatně.
Ať je Smíchov, brněnské nádraží, Masarykovo Nádraží (kde chystají postavit barák v oblouku, tím podle mě zhorší jakoukoliv možnost napojit na hlavní nádraží, nevím kde budou parkovat vlaky ve špičkách, jak to nádraží bude fungovat). Hlavní nádraží a další.
Navíc to nevzniklo nějakým průhledný prodejem na základě nějaké soutěže. Cena a podmínky byly někdy velmi zajimavé. A nikdo nesedí...
Prostory velmi dobře znám, tak si dovolím přihodit svůj názor.
Jistě, smlouva je jedna věc. Ta byla vypovězena a netuším, jestli je to v souladu se smlouvou. V této věci tedy názor nemám. Vadí mi ovšem, že ČD vůbec dané prostory vlastní - neměly by. Už dávno to mělo být v rukách někoho jiného.
Zároveň bych chtěl vidět, jak dané prostory chce ČD využít. ČD by se měly starat s odpovědností řádného správce a vlastníka a měly by se tedy snažit pronajmout své prostory se snahou dosáhnout nejvyššího zisku. Teď mi řekněte, jak moc efektivněji bude prostor využit teď a kolik z toho budou ČD mít v porovnání s současností.
ČD by měly prostor pronajímat do poslední chvíle, dokud to jde. Pokud to nepronajmou s vyšším ziskem, je jasné, že je to jasná podpásovka, protože pro RegioJet jsou tyto prostory důležité.
Je to jenom otázka, co je vyšší: příjem z pronájmu, nebo tržby za jízdné díky lepší konkurenceschopnosti, pokud RJ vzrostou náklady nebo bude muset dokonce omezit provoz (stávající nebo plánovaný). Fascinuje mě, že tak půlka lidí tady není schopná selsky uvažovat.
Moc se mi líbí všechny Vase příspěvky,jak tu plivete na RJ /nejsem ani zaměstnanec RJ ani CD/ zatím si vsak stále nikdo neuvedomuje,ze pokud koleje přejdou pod vlastníka infrastruktury SZDC a budovy potřebné k obsluznosti zustanou chybou politiku pod CD,tak se vykonávat nedá.takto by dopadl všude jinde. Bohužel v tomto případě se jedna o klasické ohrožení investice státní moci,tedy v tomto případě si Jančura může spis mnout ruce a přejít k klasické arbitráži,tedy žalobě proti slavné Czechii a pak nás to teprve bude stát balík peněz a budem najednou otáčet,jak to ta CD udělala špatně. Diskutující by neměli zapomínat,ze se stále nejedna o klasicky podnik,které lze řídit ekonomicky jako firmu,ale důležitého polostatniho vlastníka přilehlé infrastruktury !!! V tomto případě bez adekvátní náhrady opravdu hrozí arbitrážní řízení. Autobus si odstavite na svém plácku,co si koupíte,postavite si tam i buňku,ale Žádná firma si v teto zemi nemůže postavit své nádraží. K tomu nedostane povolení drážního úřadu a ani MHLMP k tomu nedá povolení... A pokud je mi známo, tak vlastník infrastruktury SZDC nemá nikde v CR komplet infrastrukturu bez nutnosti použití majetku CD /viz slavní výpravčí v nájmu CD apod./
Investicni arbitraze se tykaji jenom zahranicnich subjektu, tak si nevymyslejte. Nebo uz Jancura presunul RegioJet na Kypr?