- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hlavním motivem byla a je likvidace konkurence. A to se daří. Prvním krokem bylo rozkradení ČKD pomocí povedené rodinky Jiřího Marouška (kamarádíčků Klause a jemu podobných). V roce 2002 Siemens tento zruinovaný a vykradený podnik za směšných 750 milionů koupil. Po 6ti letech experimentů, kdy v podstatě jen dojíždí staré projekty rozběhnuté ještě za éry ČKD (Metro Praha, Manila, Maracaibo) definitivně likviduje zbytek. Prodej jiné firmě zabývající se výrobou kolejových vozidel (Škoda, AD Tranz, ) zákulisními tahy blokuje a znemožňuje. Nakonec prodá lukrativní pozemky developerské firmě a rozpustí zaměstnance. Jako hlavního viníka označí českého dělníka neochotného provádět druhořadou nekvalifikovanou práci za 2 eura na hodinu. Ne, že by byl tento zaměstnanec nekvalifikovaný, ale proto, že němečtí manažeři během této doby neustále přemisťují odbornou činnost (projekty, zkoušení a servis) do svých závodů a do Prahy prvovýrobu jako svařování, broušení a lakování karosérií.
Díky odborům se nepropouští hned, ale je tu čas k hledání nějakého přijatelného náhradního řešení.
Nevím proč je Siemens tak docela ´´ tolerantní ´´. Po včerejším extempore které předvedli odboráři bych je vymet hned a na hodinu a raději dovezl na ten rok dělníky ze zahraničí. Nikdo není nenahraditelný to je nutno si uvědomit.
je to vsechno o nicem,zadna budouctnost,perspektivy do budoucna nulove.