Řekl to na tiskové konferenci v Praze poté, co ho do funkce uvedl ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš (Piráti). Reismüller dosavadního ředitele Jana Hergeta, který z agentury odchází na vlastní žádost, vystřídá 1. listopadu.
Reismüller v agentuře CzechTourism dosud působil jako ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení. „Velmi intenzivně vnímám, že se cestovní ruch po pandemii covidu-19 změnil stejně jako celý svět. Při prezentaci Česka doma i v zahraničí je třeba tyto změny respektovat a vycházet jim vstříc, současně je třeba navázat na to, co už funguje,“ uvedl Reismüller.
„Mými hlavními prioritami tak bude optimalizace všech činností agentury a digitalizace ve smyslu transparentnosti a důrazu na měřitelný a na exaktních datech založený marketing,“ doplnil.
Podzimní dovolenou plánuje každý druhý Čech. Většina půjde na túru |
Do výběrového řízení na ředitele CzechTourism se podle agentury přihlásilo 11 lidí. Do finálního kola komise ministerstva pro místní rozvoj, pod které agentura spadá, vybrala dva uchazeče. Kdo s Reismüllerem postoupil, agentura CzechTourism nesdělila.
Cesta k zotavení cestovního ruchu po pandemii covidu-19 je podle Bartoše ještě dlouhá, odvětví k tomu ale má dobré předpoklady, řekl. „Věřím, že František Reismüller, který Českou centrálu cestovního ruchu velmi dobře zná, posune celý sektor cestovního ruchu dopředu,“ uvedl.
Vyzdvihl především to, že v oboru Reismüller působí celý svůj profesní život a také jeho dobrou znalost mezinárodních vztahů. „Uvědomuje si, že bez digitalizace se v cestovním ruchu do budoucna neobejdeme. I to vedlo k tomu, že od letošního 1. listopadu bude řídit celý CzechTourism,“ doplnil Bartoš.
Žně po letech půstu. Cestovky se předhánějí, kdo turistům naservíruje lepší letadlo |
František Reismüller je absolventem sinologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. V cestovním ruchu začal pracovat po ukončení studia, nejprve působil jako business development manager v soukromém sektoru. V roce 2013 založil zastoupení CzechTourism v Šanghaji, které následně čtyři roky vedl. Další tři roky působil v Evropské cestovní komisi, poté se vrátil do agentury CzechTourism jako ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení.
CzechTourism je státní příspěvkovou organizací, jejímž zřizovatelem je ministerstvo pro místní rozvoj. Základním cílem agentury je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v Česku i v zahraničí.