Choceň má nádraží za miliardu

  • 9
V Chocni včera po dvou letech definitivně skončila oprava nádraží, která stála 988 milionů korun. Oprýskaná a zašedlá nádražní budova i čtyři původní nástupiště z udusané hlíny a štěrku se změnily k nepoznání.

Největší změnou, která má zvýšit pohodlí i bezpečnost cestujících, je nový, bezmála sedmdesát metrů dlouhý podchod. Cestující se díky němu dostanou bez obtíží až na jednotlivá nástupiště.

Handicapovaní lidé nebo matky s kočárky mohou využít výtahy. Díky podchodu se mohou lidé pohodlně dostat také z nádražní budovy až do parku nedaleko centra Chocně.

"Rekonstrukcí železničního uzlu v Chocni jsme vyřešili jakýsi dluh, který jsme vůči této části železnice měli. Průjezd Chocní teď bude stejně rychlý jako v okolních úsecích," řekl generální ředitel Správy železniční a dopravní cesty Jan Komárek.

Na vydlážděných a vyvýšených nástupištích jsou nové přístřešky, nastupování do vlaků je snazší, protože lidé nemusejí zvedat nohy téměř nad hlavu jako dříve. Součástí modernizace železničního uzlu v Chocni jsou i takzvaná zabezpečovací zařízení. Mezi ně patří elektronický hlasový a vizuální informační systém pro cestující se 14 nástupištními informačními panely a automatickým hlášením o vlakových spojích.

"Zabezpečovací systém může do budoucna zajistit také obsluhu nádraží bez dispečerů a výpravčích," řekl Zdeněk Chrdle z firmy AŽD, která zařízení instalovala.

V nádražní budově nechybí informační centrum ani obchod. "Modernizace a rekonstrukce nejsou důležité jen "technicky", ale také pro snahu přilákat co nejvíce lidí k železniční dopravě," řekl Jan Komárek. Než sezvaní zástupci města, investorů a dodavatelů nastoupili do historického vlaku s parní lokomotivou, poděkovali místním lidem, že dva roky trvající provizorium na nádraží vydrželi.

Rychlostní koridor mezi Prahou a Českou Třebovou byl modernizací Chocně dokončen, u Brandýsa nad Orlicí však vlaky musí zpomalovat kvůli nerovnému terénu i nyní.