Choceň má nádraží za miliardu

  9:47aktualizováno  9:47
V Chocni včera po dvou letech definitivně skončila oprava nádraží, která stála 988 milionů korun. Oprýskaná a zašedlá nádražní budova i čtyři původní nástupiště z udusané hlíny a štěrku se změnily k nepoznání.

Největší změnou, která má zvýšit pohodlí i bezpečnost cestujících, je nový, bezmála sedmdesát metrů dlouhý podchod. Cestující se díky němu dostanou bez obtíží až na jednotlivá nástupiště.

Handicapovaní lidé nebo matky s kočárky mohou využít výtahy. Díky podchodu se mohou lidé pohodlně dostat také z nádražní budovy až do parku nedaleko centra Chocně.

"Rekonstrukcí železničního uzlu v Chocni jsme vyřešili jakýsi dluh, který jsme vůči této části železnice měli. Průjezd Chocní teď bude stejně rychlý jako v okolních úsecích," řekl generální ředitel Správy železniční a dopravní cesty Jan Komárek.

Na vydlážděných a vyvýšených nástupištích jsou nové přístřešky, nastupování do vlaků je snazší, protože lidé nemusejí zvedat nohy téměř nad hlavu jako dříve. Součástí modernizace železničního uzlu v Chocni jsou i takzvaná zabezpečovací zařízení. Mezi ně patří elektronický hlasový a vizuální informační systém pro cestující se 14 nástupištními informačními panely a automatickým hlášením o vlakových spojích.

"Zabezpečovací systém může do budoucna zajistit také obsluhu nádraží bez dispečerů a výpravčích," řekl Zdeněk Chrdle z firmy AŽD, která zařízení instalovala.

V nádražní budově nechybí informační centrum ani obchod. "Modernizace a rekonstrukce nejsou důležité jen "technicky", ale také pro snahu přilákat co nejvíce lidí k železniční dopravě," řekl Jan Komárek. Než sezvaní zástupci města, investorů a dodavatelů nastoupili do historického vlaku s parní lokomotivou, poděkovali místním lidem, že dva roky trvající provizorium na nádraží vydrželi.

Rychlostní koridor mezi Prahou a Českou Třebovou byl modernizací Chocně dokončen, u Brandýsa nad Orlicí však vlaky musí zpomalovat kvůli nerovnému terénu i nyní.

Autoři:

Nejčtenější

Kůrovcový byznys: vydělat na něm může každý, stačí mít aspoň 50 tisíc

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Kůrovcová kalamita je neštěstí pro životní prostředí a vlastníky lesů, ale také vidina peněz pro firmy, které ji...

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

PŘEHLEDNĚ: Peníze, nebo stravenky? Otázky a odpovědi na chystanou revoluci

Stravenky Cheque Déjeuner (ilustrační snímek)

Ministryně financí přišla s návrhem nabídnout zaměstnavatelům alternativu ke stravenkám: místo nich by mohli...

Kočičí hlavy ničí e-koloběžky. Firmy vymýšlejí, jak z turistů nevytřást duši

Praha, 12.10.2018 Elektrický skútr Lime-S (elektrická koloběžka), který je...

Po příchodu do Evropy začaly firmy nabízející elektrokoloběžky narážet na mnohé problémy. Lidé proti nim protestují,...

Nejen zelenina. Rychle zdražují desítky potravin včetně čaje, masa i sladkostí

Ilustrační snímek

Fakt, že potraviny rychle zdražují, začal vnímat skoro každý. Nejde ovšem jen o často zmiňované extrémy, kterými jsou...

Další z rubriky

Nejen pivo a zmrzlina. Letní prodejní hity jsou i zavařovačky a repelenty

zavařování, ilustrace

Přestože zmrzlina a vychlazené pivo nebo limonáda jsou hlavními symboly léta, existují i výrobky, které se v parných...

Boj proti kůrovci. Lesy ČR zvýší výsadbu na 55 milionů stromků

Lesy kolem Huzové na severu Olomoucka jsou plné holin, které jsou následkem...

Státní podnik Lesy České republiky letos hodlá zvýšit počet vysázených stromků při zalesňování o pětinu na nejméně...

Ti, kteří umějí boty číslo 56. Lidé vymírající obuvníky stále potřebují

Tůma ve své dílně v pražských Kunraticích šije od roku 1991.

Opravářů obuvi je v Česku mnoho, ale řemeslníků, kteří by dokázali vyrobit botu od základů, zbyla hrstka. A pokud zmizí...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz