Diskuze

ČD: Cesta Pendolinem je rychlejší než letadlem

Cesta Praha - Ostrava by se měla od zimy zkrátit zhruba o třicet minut. S novým rychlovlakem Pendolino by měla trvat tři hodiny a 19 minut. České dráhy plánují, že od poloviny prosince budou mezi oběma městy jezdit až čtyři spoje denně. Cena jízdenky ale zatím jasná není.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

abysser

20. 6. 2005 1:37
cena
je sice zrejme, ze CD potrebuje sve nove rychle hracky zaplatit, ale ta cena prilis koser zakaznicka tedy neni...
0 0
možnosti

*Modráček*

18. 6. 2005 14:44
Malé srovnání
Ať si spojení busem/vlakem z Prahy do Ostravy každý porovná, není nic jednoduššího:
0 0
možnosti

Honza_J

15. 6. 2005 14:52
EC
Osobně jsem jel jak 680, tak klasikou. Ale klasické EC se mi líbí víc. Je tam víc místa. V 680 jsem si připadal jako v letadle. Ale ta hospoda byla dobrá! Točený pivko 0,3 za 19 kaček!
0 0
možnosti

JTB

15. 6. 2005 12:25
Kardinální blbosti idnesu...
...jako obvykle. No jestli to píše ona slečna, co se po dvou letech od maturity dostala na pajďák, načež o tom musela napsat oslavný článek., pak se nedivím...
Tak pár věcí na pravou míru-200km/h není technicky problém, ale vyžadovalo by to především změnu zákona (vyhl. 173/1995 a 174/2000, mám dojem) a zásadní úpravy zabezpečovacích zařízení. Jinak musíme zůstat u 160. Snad jen zatím.
Cena?  No, já nevím, na http://www.zelpage.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.zelpage.cz tu cenu odhadli jinak, věřil bych jim...
0 0
možnosti

150-022-2

15. 6. 2005 1:22
160 je k ničemu
Dokud ČD nebudou trať pravidelně udražovat, nemá rychlost nad 120 km/h žádný smysl. Mohu dát příklad, jak to třeba někdy vypadá na trati z Prahy do Kolína, z  Hlavního nádraží jedete 30 km/h 2 kilometry, potom se rozjíždíte na 80, tu jedete tak jeden kilometr, abyste pak brzdili na tzv. pomalou jízdu 30 km/h (prostě rozbitá výhybka nebo trať), dál jedete 80, pak 100 a za 5 kilometrů máte 50ku, potom zase na 100, 120 a za dalších 5 km máte opět 50ku na výhybkách, dál můžete 140 a za 8 km opět pomalá 50, čili: tímto systémem ČD nikdy nebudou konkurovat a hlavně rychlost jako 160 bude úplně k ničemu, v takovejhle situacích je to zcela zbytečné mrhání energií, které má pak jen minimální vliv na zkrácení jízdní doby oproti běžné 120ce. Ano, opravdu nikdy se nestane, aby za celou cestu Praha - Ostrava nebyla žádná pomalá jízda, naopak zpravidla je to cca 10-20 pomalých (některé z důvodu rekonstrukce trati, ale mnoho jich je proto, že koridor už se rozsypal nebo ještě nezrek
0 0
možnosti

150-022-2

15. 6. 2005 1:22
Re: 160 je k ničemu
pokrač. 2: nezrekonstruoval....smutné) Abyste mě nekdo nebral za slovo, mohu posloužit pomalýma jízdama z Prahy do České Třebové před měsícem - Libeň 30 (běžně 80) Úvaly 50 (100) Č. Brod 50 (120) před Přeloučí 120 (160) Přelouč 50 (140) před Chocní 50 (160) - obzvláště "pěkná" pomalá - 2 kilometry (přes tyto pomalé žádné naklopení nepomůže, platí i pro vlak, který poveze pana prezidenta)....Čili takhle ČD jezdí...Pokud se objeví nějaká pomalá, zpravidla trvá velmi dlouho (řádově měsíce) než se odstraní, tak to prostě je. Lze snadno spočítat, že úspora jízdní doby při jízdě "pouhou" 120kou, ale po udržované trati by byla významnější. Ale hlavně energie, která roste s hmotností a druhou mocninou rychlosti....Čili brzdit ze 160 na 50 a pak zase zpět rozjíždět vlak o hmotnosti 500 zpět na 160  Škoda mluvit...Když se k tomu ještě připočtou ztráty jízdní doby na tzv. stahovačkách (musíte cca na několik set metrů s
0 0
možnosti

Helios

15. 6. 2005 0:44
Genialni tah CD
Nevim jake je pozadi te uvahy, ze pokud je pendolino rychlosti srovnatelne s letadlem, melo by mit srovnatelnou cenu. Nevim jestli to neni logicke radsi srovnavat s prostredky ktere lidi normalne pouzivaji. Vytizenost letecke linky OS - PHA je nizka, a to je letadlo kapacitne mnohem mensi nez pendolino. Proc asi? Auto je pomalejsi, ale tak o hodinu - za normalniho provozu jsou lidi schopni urazit tu vzdalenost za 4h. SC Manazer bude o 30 minut pomalejsi. O jak moc vyssi cenu si mohou rici. Ferove by vlak mel byt drazsi nez auto - clovek nemusi ridit a muze se vyspat nebo pracovat po ceste tam i zpet, zadne potize s parkovanim, doprava az do centra. Ale, kolik lidi zaplati x stokorun vice za 30 usetrenych minut s pendolinem (ktere ma navic srovnatelny a pro nektere i nizsi komfort nez SC Manazer)? Nebo se zrusi Manazer? Prvnich par tydnu bude jiste pendolino vytizene (kazdy si ho bude chtit vyzkouset), ale potom vidim ztratovy spoj ala CD se vsim vsudy. CD se totiz snazi zavest cen
0 0
možnosti

Helios

15. 6. 2005 0:47
pokracovani
CD totiz pouziva cenovou strategii rychlovlaku (jako TGV, ICE, Shinkansen) kde je jizdne skutecne drzsi nez letenka na tutez vzdalenost. Jenze je tu jeden problem. Pendolino neni rychlovlak ;). I nejstarsi rychlovlak na svete, Shinkansen z roku 1964, jezdil rychleji nez CD Pendolino 2005.
0 0
možnosti

Olaf

14. 6. 2005 23:55
haha
To urcite! Vlak a jizdenka nekolik tisic? Se zblaznili, ne? Na vlak jsem se uz vybod, bo je to hnusne, zpozdene, protivni pruvodci, musim presedat jak blbec, odporne prazske hlavni nadrazi, stoji se v kazde s prominutim prdeli... a ted, kdyz ma prijit trochu lepsi cestovani, tak to bude stat nekolik tisic? Hahaha Jezdim busem, je to pohodlnejsi, rychlejsi, spolehlivejsi atd. Jizdenka za nekolik tisic... hahahahaha
0 0
možnosti

Ludwig

14. 6. 2005 23:58
Re: haha
A můžeš nám říct, kterým že to spojem jezdíš?
0 0
možnosti

Nerezka

14. 6. 2005 23:34
Musím se ČSSD zastat
Jezdím denně a velmi se zlepšili. Letos už 5x přijeli včas.
0 0
možnosti

DEBIL

14. 6. 2005 23:23
JDE JEN O ÚHEL POHLEDU
jÁ KDYŽ PŮJDU PĚŠKY Z PARDUBIC DO SVÍTKOVA ,TAK JSEM TAM RYCHLEJI NEŽ PINDOLINEM I LETADLEM
0 0
možnosti

Levitus

14. 6. 2005 23:25
Re: JDE JEN O ÚHEL POHLEDU
Jo jo, kdyz to vezmes po mape, tak urcite
0 0
možnosti

Levitus

14. 6. 2005 23:19
Pendolino
At se s nim jdou zahrabat. Vzdycky kdyz zjistim, ze na mym nastupisti stoji Pendolino, tak mam po nalade. Clovek kterek cestuje s krosnou nebo vetsi taskou ma proste v pendolinu smulu. V tom je cely Pendolino tezce nevychytany.Takze pokud chce nekdo cestovat timto dopravnim prostredkem, nedoporucuji vetsi zavazadlo nez kufrik, batuzek ci kabelku. To byla prvni cast. Jeste bych se chtel zeptat, coz takhle premyslet obracene? Nechat Pendolinu, kdyz se vsem zda tak uzasny, soucasny taxy a u beznych souprav zlevnit. Vzdyt jsou obcas pro ostudu a kdyz si reknu kolik sem zaplatil za cestu a v jakym humusu jedu...To je treba duvod, proc uz nesednu do vlaku na trase Praha - Plzen a Jezdim vyhradne se Student Agency...stejna cena nekolika nasobne vetsi komfort...
0 0
možnosti

chroustík

1. 8. 2005 14:14
Re: Pendolino
Student Agency tyto linky jezdí a podbízí se cenou, typické vyzobávání třešniček na dortu. Je otázkou, jak dlouho jim tyto ceny vydrží. Ve chvíli, kdy se řádně zpoplatní dopravní cesta, tak jdou do ...
0 0
možnosti