Plněná bageta s avokádem

Plněná bageta s avokádem | foto: Isifa

Šéf Crocodille: Začneme stavět bageterie u silnic. Budou i drive thru

  • 197
Petr Cichoň, jediný majitel bagetového obra Crocodille, pod nějž patří i fastfoodový řetězec Bageterie Boulevard, potvrdil další krok jeho rozvoje. Boulevard začne stavět samostatně stojící restaurace u českých dálnic po vzoru nadnárodních konkurentů.

Až si budete chtít dát bagetu v ryze českém fastfoodovém řetězci Bageterie Boulevard a nebude se vám chtít vystupovat z auta, dostanete šanci. Jeho šéf a jediný majitel Petr Cichoň v rozhovoru pro MF DNES uvedl, že začne otevírat samostatně stojící restaurace u českých dálnic, podobně jako to dělají nadnárodní konkurenti McDonald´s či KFC. Tyto provozovny Boulevard budou mít i vlastní drive thru - tedy okénko pro obsluhu přímo do auta.

Rozhovor s majitelem firmy Crocodille Petrem CichoněmČtěte v úterý 19. 3.

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

"Je to logický směr expanze našeho konceptu a chceme vyzkoušet, jak ho trh přijme," říká Cichoň s tím, že první drive thru bude otevřeno letos v Plzni jako součást nákupního centra Borské pole, další dvě už samostatné restaurace mají vzniknout do poloviny příštího roku na výjezdech z Prahy. "Nejprve si chceme koncept osahat řekněme poblíž centrály firmy, pak můžeme jít dál do Česka a případně do zahraničí," dodává šéf firmy Crocodille, která vyrostla na balených bagetách a pod níž koncept Bageterie Boulevard patří.

Aktuálně má šestnáct provozoven, letos by měly přibýt další čtyři, z toho jedna ve Varšavě. Řetězec rozvíjí Crocodille vlastními silami i s pomocí franšízantů, tedy pronájmu konceptu samostatným podnikatelům. Ani v tom se neliší od amerických značek McDonald´s, KFC či Burger King. Firma řešila i rychlost obsluhy drive thru, protože podle ní je příprava baget na míru náročnější než u konkurenčních hamburgerů.

Z hlediska budoucnosti Cichoň na řetězec a vybudování jeho věrného kmene zákazníků hodně vsází, což se mu zatím daří hlavně v Praze. "Prolomit představu některých zákazníků v regionech, že obložená bageta nemůže stát více než dvacet korun, bude chvíli trvat," připouští muž, který první bagetu prodal v roce 1990 a ze značky Crocodille postupně vybudoval středoevropského lídra v oboru. Právě na segment nejlevnějších výrobků se nadnárodní fastfoodové řetězce v poslední době hodně soustředí. Cichoň s tím váhá, argumentuje cílením značky, maximálním tlakem na lepší kvalitu a odlišným portfoliem zákazníků.

Crocodille loni utržil zhruba 770 milionů

Bageterie Boulevard mohou být stále důležitější součástí jeho skupiny i vzhledem k tomu, že tradiční trh balených baget v Česku již několik let stagnuje či klesá. Je za tím šetření lidí, méně časté návštěvy benzinových pump i změna preferencí zákazníků právě ve prospěch čerstvě připravených baget. Detailní čísla o hospodaření za loňský rok Crocodille ještě nemá, podle Cichoně však jeho obrat klesl meziročně zhruba o deset procent.

Nejde ovšem pouze o vývoj trhu, ale také o změny uvnitř firmy. "Celkový obrat společnosti bude nižší o zhruba deset procent zejména v důsledku postupného odprodeje dvou třetin sítě restaurací Bageterie Boulevard franšízantům," vysvětluje Cichoň, podle něhož je do budoucna právě takový poměr vlastních a franšízových provozoven z hlediska řízení byznysu ideální. Výnosy za prodej zboží včetně exportu tak podle něj loni dosáhly zhruba 770 milionů korun.

Bageterie Boulevard jsou také generálním partnerem festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět, který pořádá Člověk v tísni. Tento ročník festivalu skončil minulý týden s rekordní účastí a Cichoň si mohl vyzkoušet, kolik by lidé nejraději za bagety platili. Vstupenka šla totiž proměnit na bagetu "zdarma" v jeho řetězci, za niž mohl zákazník zaplatit libovolnou částku, jež potom putovala na konto Člověka v tísni. Ten se zaměřuje na mezinárodní humanitární pomoc.

"Rozdalo se zhruba 25 tisíc kusů baget a na dobrovolných platbách byla vybrána částka, která odpovídala zhruba dvacetikoruně na zákazníka," dodal Cichoň s tím, že to přibližně odpovídalo jeho očekávání.