Diskuze

Kupujete ojeté auto? Polovina z nich má skryté vady, uvádí průzkum

Více než polovina ojetých aut prodaných v loňském roce na českém trhu mělo skrytou vadu. U každého devátého auta nový majitel zjistil, že bylo v minulosti havarované, vyplývá z aktuálního průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TZ

Proto jsem si při koupi berlinga pozval kámoše automechanika, v áčkách stím problém nebyl, auto projel, otevřel si ho, vše si krolepl a bez problémů. Když už nemáte někoho známého co autům rozumí, vyhledávejte na intenretu ruzné návody...

0 0
možnosti
Foto

Kupovat ojetinu má vždy svá rizika,ale né každý má na nové a co si budeme povídat nový vůz není tak\ žádná výhra...zlatě nějaká zánovní ojetina.

2 0
možnosti
PH

Tak ojetina vždy byla trochu loterií s velkými riziky. Většinou to však bylo vykoupeno výrazně menší cenou. V současnosti jsou však ceny ojetin strašně nahoře. Za v průměru 11 let staré auto dát v průměru 200 tisíc, to může jen cvok. Nikdy nebylo výhodnější koupit si raději nové auto.

V době intervencí ČNB se vyplácelo ve velkém vyvážet ojetá auta do zahraničí. No a v současnosti na trhu nejsou. Pak se dostáváme do takových nesmyslů, že auta 10 let stará se prodávají ještě za třetinu své původní ceny.

0 2
možnosti

Záleží na úhlu pohledu. Dneska je naopak díky operákům, fleetům a značkovým programům nejvetší výběr ojetin s jasným původem a stavem, to nikdy lepší nebylo.

Na ojetině za 200tis není nic divného, adekvátni nové auto bude stát x krát tolik a dacie co za těch 200tis bude nová zase nikdy nesplní požadavky.

1 1
možnosti
Foto

Je třeba uvážit, že výrobci v současnosti zadávají konstruktérům malých vozů ekonomickou životnost asi 150 tis. km, u vozů pro firemní flotu asi 250 tis. km.

Programmed reliability má po ujetí naplánované trasy ukončit ekonomicky zdůvodnitelnou životnost.

Neznamená to, že třeba VW Pasát po ujetí 250 tis. km zůstane stát, jenom je jeho zbytková hodnota už tak nízká, že se firmě nevyplatí investovat třeba nový turbokompresor, katalyzátor nebo rozvody. Na nový vůz dostane odpisy, ten starý je už odepsaný, tak putuje do bazáru, samozřejmě v zahraničí, neboť v EU je předepsaná roční záruka.

Firma se nebude zabývat výměnou brzdových kotoučů, škrábáním rezu, zavařováním děr v podlaze, natíráním a lakováním, to je spíš něco pro bastlíře.

0 0
možnosti
VP

Takhle se chová většina Němců. Prostě si koupí nové auto a to po čtyřech či pěti letech odloží do bazaru bez jediné starosti o něj. Ovšem oni na to narozdíl od nás mají.

0 0
možnosti
MZ

Asi málo kdo prodává svoje auto, protože je bez chyb.

0 0
možnosti
BE

No..tak starsi ojety auto bude mit pravdepodobne vzdy nejakou skrytou zavadu..

Zas jeden clanek s obrovskou vypovidajici hodnotou

0 0
možnosti
RM

"Téměř pětinu problémů tvořily závady v elektronice vozidla, ve 13 procentech byl defektní motor a v šesti procentech podvozek."

To je konkrétně co? Já mám totiž pocit, že pro některé taky kupující je skrytá závada i nefunkční světla(auto kontrolují tak, že si toho všimnou až cestou domů, když zapadne Slunce a oni nic nevidí;-D)

0 0
možnosti
Foto

J65i14ř93í 61E30r60b63e70n

26. 3. 2018 19:06

Kupoval jsem Octavii v nenáviděných Áčkách a problémy s elektronikou jsou toho druhu, že zlobí mikrospínače v zámcích (občas zamykám nadvakrát až natřikrát) a nefunguje reostat vnitřního osvětlení. Nic tragického.

Motor celkem šlape, semtam pocukává v tahu nebo v přechodových režimech. Lambda sonda, konstatoval servisman, ale i s tím se dá jezdit a úspěšně projít emisemi.

Nejdražší oprava byla na podvozku, kde mě nenapadlo zkontrolovat pera a po 3/4 roce jedno prasklo v posledním závitu. Tak jsem měnil všechny čtyři a pro jistotu i s tlumiči a silentbloky...

0 0
možnosti
PK

I nová auta mají skryté vady.

0 0
možnosti
Foto

Můj Yeti měl (a ještě má) maličkou prasklinu na předním skle, vpravo, mimo výhled řidiče. Stalo se to zřejmě při transportu nového vozu k obchodníkovi, zřejmě to pojišťovna zaplatila. Mně neřekli nic, ale slevili celkem 28% z ceníkové ceny, závady jsem si všiml až po ujetí asi 500 km. Koupil jsem to auto s 6 km na tachometru.

Teď už bude hnedle 5 roků, má 83 tisíce najeto a pořád držák. Vyměněna byla jenom škrticí klapka při 72 tis.km. Je 4x4, 110 HP a spotřeba má průměr 5,4l /100 za celou dobu používání.

1 0
možnosti
Foto

V praci mam sluzebni na operak a kdyz vidim tu bezstarostnou jizdu, kdy mimo dolevani kapalin nic neresim, tak bych dnes do bazaru pro auto uz asi nesel. Par tisic mesicne za nizsi stredni tridu bych "utahnul".

1 4
možnosti
Foto

J85i29ř23í 20E76r30b20e76n

26. 3. 2018 18:59

Děkujeme za příspěvek a posíláme klíčenku za to, jak jste (ne)poradil statisícům obyčejných řidičů bez privilegií :-)

1 1
možnosti

Jestliže více jak 2/3 těchto vad řeší servis do 20tis Kč tak v tom není větší problém, to vzhledem k tomu že to je jednorázová investice tak je to vcelku akceptovatelná suma odpovídající potřebě ojetiny.

11 0
možnosti