Jaguar XK

Jaguar XK | foto: Jaguar

„Agenti“ mají probudit zájem o značku Jaguar

  • 4
Chcete dostat zadarmo k užívání některý z luxusních automobilů slavné značky Jaguar? Pokud jste mladí a ukazujete se často na večírcích, kam chodí potenciální klienti této značky, máte reálnou šanci. Alespoň v Americe.

Takový je totiž základ nové reklamní strategie automobilky Ford (jíž značka Jaguar patří), kterou minulý týden popsal deník Wall Street Journal.

Ford se tak snaží obnovit zájem o tuto kdysi populární značku a zastavit její klesající prodej.

Jedním z těch, kdo dostali zdarma k užívání obdiv budící auto, je sedmadvacetiletý Nico Bossi z New Yorku. Vypadá jako model z reklamy a rád chodí na večírky do luxusních podniků na Manhattanu. A proto je ideálním "agentem", i když ve skutečnosti nic neřídí a pracuje v marketingové agentuře.

Jeho vůz totiž upoutává zájem a Nico nemá problém s kýmkoliv prohodit pár slov o tom, kolik koní pod kapotou má nebo kolik kilometrů za hodinu z něj dokáže vytáhnout. Za plnění své mise nedostává peníze, Ford mu ani neproplácí útratu na večírcích. Má však zdarma k užívání jaguára, což mu stačí.

Podobně jako Bossi objíždí s jaguárem New York, západní pobřeží má na starost třicetiletý skateboardista Reese Forbes. A brzy přibudou další agenti v Dallasu, Phoenixu, Las Vegas, Denveru a Chicagu.

Podobné reklamní akce zkoušejí i další výrobci. "Agenti" General Motors rozváželi po Detroitu auty Cadillac Escalade nejdůležitější osobnosti letošního finále Super Bowlu v americkém fotbale. DaimlerChrysler zase vloni zapůjčil na týden své nové vozy MercedesBenz R několika desítkám pečlivě vybraných zákazníků s dobrými kontakty.