„ŘSD vybralo nejvýhodnější nabídku na úsek D3 Třebonín - Kaplice, nádraží,“ oznámil na Twitteru Radek Mátl. Upozornil také, že akce má veškerá stavební povolení.
„Zhotovitelem 8,5 km dlouhé stavby je vybraná společnost Metrostav Infrastructure a.s. za nabídkovou cenu 1877,77 mil. Kč,“ informoval dále šéf ŘSD. Hotovo má být v roce 2024.
Původně už se mělo na dalším jihočeském úseku směrem k hranicím s Rakouskem pracovat. Vše oddálily problémy se samotným tendrem.
ŘSD nemohlo s Metrostav Infrastructure podepsat smlouvu kvůli zpochybněným referencím. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ovšem nedávno v jiné sporné soutěži rozhodl, že je třeba reference uznat. ŘSD tak mohla podle tohoto rozhodnutí postupovat i v dalších případech, což odblokovalo i úsek D3.
Stavba úseku „D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží“ nahradí stávající silnici I/3, která je v mnoha úsecích pro stávající automobilový provoz nevyhovující. V celé délce povede vlevo od současné silnice I/3 ve směru od hranic k Budějovicím.
Na dálnici D3 jsou aktuálně rozestavěné další dvě části, které utvoří obchvat Českých Budějovic. Jsou to úseku Úsilné - Hodějovice a Hodějovice - Třebonín. Také tyto dvě části mají být kompletně hotové do konce roku 2024.
V provozu je D3 z Budějovic až za Tábor na hranici Jihočeského a Středočeského kraje. Až k hranicím s Rakouskem má být hotovo v roce 2025. Dokončení celé D3 je hodně nejasné s ohledem na velmi pomalý posun a problémy na středočeské části.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz