Pátek 10. dubna 2020, svátek má Darja
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 10. dubna 2020 Darja

Diskuse k článku

Vaříme v obýváku, bydlíme v kuchyni

Nejen v módě se odborníci inspirují v minulosti. Platí to i pro bydlení. Kdysi se v jedné místnosti odehrával veškerý rodinný život. Vařilo se tu, pracovalo, odpočívalo i spalo. Podobný trend se nyní do českých domácností vrací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pro54

pro architekty cz - vše pro architekty
no já myslím že to je docala dobrý nápad
0/0
6.5.2005 13:56

pro54

pro architekty cz
r
0/0
6.5.2005 13:52

pro54

prro architekty cz
0/0
6.5.2005 13:51

gigi

supr!!!
No my mame kuchyn spojenou s obyvakem a mne se to moc libi...dela to hodne volnyho prostoru...a taky je super, ze se nemusim rozhodovat, jestli se jit divat na televizi nebo si jit udelat jidlo....
0/0
2.5.2005 19:41

80E-seven

:-)
varime v obyvaku, bydlime v kuchyni, spime na zachode, s... v loznici... doufam ze se toho posledniho "trendu" doziju...
0/0
29.4.2005 10:27

pro54

firotour.cz
dd
0/0
6.5.2005 13:49

HankaS

Norma stanoví
minimální velikost obýváku i propojeného prostoru. A co když bydlíme (s jedním dítětem) v 1+1? To dostaneme pokutu za nedodržení normy? Nebo nás rovnou vystěhují?
0/0
28.4.2005 11:58

fanda barovych pultu

mně to vyhovuje...:-)
No, pokud bych si přečetl tuhle diskusi před pěti lety, kdy jsem si pořizoval nový byt, zřejmě bych byl malimko na vážkách, zda do takového řešení jít...Naštěstí jsem do něj šel a jsem naprosto spokojený  - všechny zde popisované problémy jsem až do dneška prakticky nezaznamenal...Takže kdo rádi vaříte a přitom nechcete být mimo dění v bytě nebo možná dokonce chcete být jeho středem v případě, kdy si posadíte hosty na bar a předvádíte jim své kulinářské triky, s klidem do toto jděte...:-)
0/0
28.4.2005 10:49

Femme fatale

Re: mně to vyhovuje...:-)
přesně, taky máme spojenou kuchyň s obývákem a vidím v tom pouze klady. Možná že záleží i na velikosti prostoru, pokud má někdo po spojení obou pokojů 29m, chápu že se je ruší myčka, výpary z vaření (ale to se dá vyřešit doboru digestoří..)apod.
0/0
28.4.2005 11:21

petr

Re: Re: mně to vyhovuje...:-)
Souhlas. Mam obyvak+kk zhruba 65m2 a zadny problem s myckou, digestori, atd. nemam. Ale je jasny, ze je treba investovat do opravdu tichych spotrebicu. Plus samozrejme zalezi na tom, jak moc velky provoz v kuchyni panuje.
0/0
28.4.2005 12:01

digestoř

Re: Re: Re: mně to vyhovuje...:-)
A co kozy a slepice? Jak drahá musí být investice do digestoře, aby nesmrděly?
0/0
28.4.2005 14:12

Femme fatale

Re: Re: Re: Re: mně to vyhovuje...:-)
na to zeptej svýho fotra, kolik investoval aby vám to v obýváku nesmrdělo
0/0
29.4.2005 13:38

Femme fatale

Re: Re: Re: mně to vyhovuje...:-)
taky máme obývák+kuchyň cca 65-70m2 a ke všemu palubkovou podlahu, minimum nábytku a přesto žádný velký hluk, kvůli kterému bych musela mít tyhle dvě místnosti oddělené  A když přijde návštěva, stejně si  automaticky sednou k velkýmu kuchyňskýmu stolu a všichni jsou v "centru dění"
0/0
29.4.2005 13:42

petr

Re: Re: Re: Re: mně to vyhovuje...:-)
zajimavy, to asi bydlime ve stejnym byte :-)
0/0
1.5.2005 18:58

80E-seven

to, ze se
zrusenim kuchyne a jejim umistenim do obyvaku zlikviduje v byte jeden pokoj, je podle me asi tak nejhorsi z tech zaporu. kdyz jsou vsichni porad dohromady, lezou si na nervy. pak jim vadi to cinkani nadobi, nejaky pachy, proste se navzajem votravujou.
0/0
28.4.2005 10:36

Karel

dotaz
Můžete mi prosím poradit, co je vše potřeba udělat v rámci žádosti o stavební povolení? Děkuji. Karel
0/0
28.4.2005 10:14

bukaj19

Re: dotaz
V ideálním případě si nechte vypracovat projekt od odborníka a pokud to bude skutečný odborník, tak už nic dalšího nebude potřeba, protože všechny náležitosti budou součástí projektu.
 
0/0
28.4.2005 10:33

Karel

Re: Re: dotaz
Díky. Budu provádět rekonstrukci bytu, který je v osobním vlastnictví. Od architekta již mám plánek, ve kterém jsou zaneseny potřebné úpravy. Jde mi o to, co mám udělat dále. Musím ještě někoho žádat o souhlas se stavebními úpravami? Nebo mohu již poslat žádost na stavební úřad včetně toho plánku od architekta? Je k tomu ještě něco potřeba? Díky :-)
 
0/0
28.4.2005 10:40

mujercita

Re: Re: Re: dotaz
jestli budete bourat příčky, nezapomeňte na statika
0/0
28.4.2005 12:44

pavel

Re: Re: Re: Re: dotaz
Proc? Pricka neni nosna zed! Tu muzu zbourat kdykoliv, neco jineho je ji postavit, prece jen stropu trochu pritizi.
0/0
28.4.2005 16:26

pavel

Re: Re: Re: Re: Re: dotaz
tim myslim napr. v panelakovem byte, je jasne, ze v prizemi v RD bez podsklepeni to je taky jedno, kde ji postavim :)
0/0
28.4.2005 16:28

petr

Re: Re: Re: Re: Re: dotaz
to se mylite, protoze i pricka muze byt (a casto je) nosna.
0/0
28.4.2005 17:40

hadid

Re: Re: dotaz
Projekt od odborníka s kulatým razítkem musíte mít i v neideálním případě!
0/0
28.4.2005 16:12

larvární stádium hmyzu

Re: dotaz
nebo počkat až stavební povolení nebude potřeba.Novela stavebního zákona
0/0
28.4.2005 10:35

Ruprecht

0/0
22.7.2005 23:16

petr

pravý opak
Dávám Vám (přispěvovatelům) za pravdu.. Spojení kuchyně s obytným prostorem (mimo jídelnu) je opravdu omyl. I já jsem se rozhodl pro toto řešení a po roce bydlení v takto řešeném prostoru musím uvažovat o změně dispozice bytu. Především z důvodů, které jsou již popsány v předchozích příspěvcích (hluk z myčky, digestoře, zápach, nepořádek). A to jsme svobodný, bezdětný pár.. 
0/0
28.4.2005 9:59

dori

Re: pravý opak
A jak z tohodle ven? Taky asi záleží jak je ten prostor veliký. My máme kuchyň+ obývák spojený, má 58m2, kuchyň jakoby v "koutě" s vlastním oknem. Nicméně i tam je nepříjemě slyšet "supertichá" digestoř za 25tis., pachy zvláště když se něco připálí jsou hrůza, u myčky co má 48dB jsme se naučili používat funkci odložený start a myjeme nádobí v noci, u TV to ruší. Já zvažuji nějakou mobilní či shrnovací příčku - ale nemůžu nic najít s vlastností příčky klasické, které ty neduhy společné kuchyně odstraní. Na druhou stranu, když se nevaří, vypadá spojená kuchyň pěkně a prostor působí vzdušně, takže jak to skloubit dohromady?
0/0
28.4.2005 10:23

aaa

Vzkaz pro redakci (2)
V zahlavi kazde diskuse mate uverejnen text, ve kterem upozornujete, ze krome urazek, vulgarismu, rasismu je neprijatelna i NEPLACENA reklama.
Proc tedy tu neplacenou reklamu nesmaznete ??? Nebo je to z Vasi strany jen alibismus ???
0/0
28.4.2005 9:16

gir

Zkusili jsme, neosvědčilo se
Při rekonstrukci cihlového bytu jsme v r. 1998 spojili obývák a kuchyni dohromady, vznikl krásný a velký (29 m2) prostor. Ale už po půl roce jsme toho začali litovat. V kuchyni se musíte omezovat, abyste nedělali hluk a nerušili ty v obýváku u TV nebo radia (i u čtení novin vadí hučení tzv. ultratiché Siemens) digestoře a syčení papiňáku). V obýváku si užíváte pachy z kuchyně (málokdo si uvědomí, že takový pach smařené cibule se časem natáhne do čalounění sedačky). A navzájem si všichni lezete na nervy. Takže loni jsme postavili nový sádrokarton a kuchyni oddělili-teď naprostá spokjojenost. Ta "tradice" spojení kuchyně a obýváku, kde všichni trávili čas ppohromadě, spíš vycházela z materiálního nedostatku rodiny. Historie ukazuje, že vyšší vrstvy vždy oddělovaly kuchyni, jídelnu a obytné místnosti. Takže varuji před podlehnutím módě a návratem do starých chudých poměrů. Mimochodem, v kuchyních se dříve i spalo! Co takhle ložnici spojit s kuchyní, abychom byli "trendy" a "in"?
0/0
28.4.2005 9:15

80E-seven

Re: Zkusili jsme, neosvědčilo se
 to je fakt! v kuchyni se driv mivavaly slepice a kozy. co takhle poridit si par slepic a nejakou tu kozu , spojit to s verandou... a budeme IN
0/0
28.4.2005 10:31

Radka

Re: Zkusili jsme - a jsme spokojeni
Ono záleží hodně na životě rodiny. My chápeme obývák a kuchyň jako prostor pro setkávání všech. Pokud si chce někdo v klidu číst, odkráčí do svého pokoje. To samé, když si manžel chce "vychutnat" fotbalový zápas v TV. Takže běžně máme v obýváku nastěhované 3 děti, pár jejich kamarádů a psa, hromady časopisů, novin a hraček. Zatímco já vařím, bavíme se dohromady a myčku, či drtič odpadků v podstatě vůbec nevnímáme. Rovněž pachy z vaření nejsou problém, protože máme opravdu výkonnou digestoř.  Fungujeme takhle již 4 roky a jsme velmi spokojeni.
0/0
29.4.2005 12:37

ivana

Re: Re: Zkusili jsme - a jsme spokojeni
dobry den, mohla byste nam prosim rict, co mate za digestor? Take uvazuji o obyvaku s kk a tudiz bych chtela opravdu nejakou kvalitni. dekuji.
0/0
3.5.2005 2:58

fil

Drtič odpadků
Jak může architekt doporučovat drtič odpadků, někde sem čet, že se to nesmí pouštět do kanaldy, prej se porušuje nějaký zákon. Víte o tom něco?
0/0
28.4.2005 8:43

Občan

Re: Drtič odpadků
Jo někde to psali, ale je to názor někoho kdo vůbec neví jak drtič funguje. Já ho mám a je super. O zákonu  nevím a určitě nic neporušuji.
0/0
28.4.2005 9:17

Kanálník

Re: Re: Drtič odpadků
Používáním drtiče neporušujete zákon, ale smlouvu s provozovatelem kanalizace (Vak). Spolu se smlouvou o odvádění odpadní vody podepisujete i její přílohu, tzv. Kanalizační řád, který stanoví, co smíte a co nesmíte vypouštět. Tj. co je odpadní voda a co není odpadní voda. Rozemletý kosti z kuřete nejsou odpadní voda. Většina Kanalizačních řádů navíc výslovně používání drtiče zakazuje. Hrozí vám smluvní pokuta nebo odstoupení od smlouvy o odvádění vod (zaslepení přípojky do veřejné kanalizace = velké problémy).
0/0
28.4.2005 18:42

Občan

Názor
Po vlastních zkušenostech nedoporučuji. Bydlím nyní v "moderním" bytě, kde kuchyňská linka je součástí obýváku.  Jakmile se začne vařit, všechny pachy jsou v obýváku (přestože funguje digestoř), některá jídla raději nevaříme(guláš a pod.), protože se vůně z cibule jen tak nezbavíte. Dalším problémem je hluk. I tichá myčka dělá rámus, rovněž cinkání při manipulaci s nádobím vás ruší. Třeba poslouchat televizi nebo číst nemá při vaření smysl. Lepší zkušenost mám z řešení kuchyň + jídelní kout. To jsem měl v dřívějším bytě. Nebo velká kuchyň s pohovkou a rozkládacím stolem. To mám na chalupě a také je to dobré.  Nejhorší je opravdu kuchyň v obýváku. Doporučuji oddělit kuchyň.
0/0
28.4.2005 7:58

petr

Re: Názor
Tak to holt mate spatnou digestor s nedostatecnym odsavanim a hlucnou mycku. Co projde v samostatne kuchyni neprojde v kuchynskem koutu spojenem s obyvacim prostorem.
0/0
28.4.2005 12:04

Gaston

Re: Názor
Číst si při vaření opravdu nemá smysl. Při vaření se má vařit!
0/0
29.4.2005 12:39

ach...

...ach ten čenštin
např. u obrázku č.10: V moderní kuchyni by neměli chybět vestavné spotřebiče.
Pravidla českého pravopisu sou občas zmatené, ale naučit se shodu podmětu s přísudkem, kde se nechazí cca 80% chyb v článcích na netu by zase nemusel být takový problém ;-)
0/0
28.4.2005 7:21

klo

Re: ...ach ten čenštin
A pět chyb v jedné větě? 
"sou", "zmatené", "nechazí", chybějící interpunkce
0/0
28.4.2005 8:32

80E-seven

Re: Re: ...ach ten čenštin
von ale neni adeptem na novinare (abych ti ulehcil praci: "von", chybejici interpunkce, chybejici velka pismena)
0/0
28.4.2005 10:32

aaa

0/0
28.4.2005 9:15

Premium

Klienti versus cestovní kanceláře: jak nepřijít o peníze za zájezd

Cestovní kanceláře jsou zahlceny žádostmi klientů o zrušení zájezdů. Sociální sítě se plní příspěvky nespokojených...

Premium

Ufňukaná generace. Mladí v pandemické panice možná konečně dospějí

Vše zlé může být k něčemu dobré. Dokonce i koronavirus. Magazín Víkend DNES se domnívá, že mladí lidé v pandemické...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Najdete na iDNES.cz