- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tu křižovatku navrhoval nějaký tydýt od stolu, nikdy se předtím nebyl podívat, odkud kam jezdí nejvíc aut a autobusů. A ta slavná preference MHD taky zrovna moc nefunguje.
Jestli se nekdo za volantem boji, at okamzite jde odevzdat papiry nez nekomu ublizi.
Neskutecny.
Kdo říká, že nemá strach, tak je buď lhář nebo blázen...
Zdá se, že tam je nejlevnější semafor bez detekce vozidel; jinak by se režim provozu přizpůsobil. Potřebné vybavení se dalo dopředu zjistit z měření provozu, ale nejspíš se tím nikdo pořádně nezabýval. Hlavně, že to bylo levné!
bez semaforu tam občas stávala kolona i pěti aut + autobus, po zklidnění semaforem dojíždím do kolony před farinkou (dvakrát už začínala i u hájovny v Kohoutovicích), případně z druhého směru na Bystrc popojíždí kolona už od nebezpečné křižovatky na Žebětín (49.1858036N, 16.5065792E) kde jsem za posledních 25 let zaznamenal mnohem více a tragičtějších nehod než na křižovatce upravené!?!?! když se připočítá tragédie příjezdu do Bystrce přes Jundrov a Komín po Kníničské, tak je zázrak, že má ještě nějaký starosta odvahu vůbec vylézt před lidi....
Křižovatka byla předtím hodně špatná, zvláště u autobusů hrozil masakr. Chybí tam teď pruh? Ano. Jsou semafory špatně nastaveny? Ano. Dal se tam postavit kruháč? Ne. Tak řešme dvě věci, které jdou řešit, tedy přenastavení semaforů a zkusit tam pruh přidat. Ono kolony ráno se už nekonají, největší problém vidím od Kohoutovic v odpolední špičce. Já bych neopomněl ani přetížení této silnice, kruháč v Troubsku je lahodný, tam se to občas štosuje z více stran. Teď si k tomu přidejte uzavřený sjezd na Kývalce...
A musíme tomu starostovi Žebětína Beranovi věřit? "Dostal jsem spoustu děkovných mailů", to píšou i zázrační léčitelé ve svých reklamách. A jak se na to tak dívám, starosta chce být starostou, no tak prostě udělá pro svoji obci "vše".
Já bych jako novinář takové dost dobře možná účelové tvrzení před zveřejnění ověřil. Normálně bych zvedl hýždě, vybral si v Žebětíně náhodnou ulici a zvonil dům od domu.
To určitě a podle "jedné ulice", kde vám někdo otevře, někdo neotevře, někdo zalže, usoudíte, že starosta lhal nebo nelhal...
V Rakousku bývá z významných silnic (nejen dálnic) mimoúrovňové napojování obcí. Udělat tam mimoúrovňovou křižovatku, tak je úplně vystaráno.
I když uznávám, že by to stálo násobně víc, než ta provedená výměna asfaltu, dotažení kabelů, osazení semaforů a nové lajnování...
Platí ale i to, že tahle křižovatka si lepší průjezdnost rozhodně zaslouží (je tam opravdu velký provoz). A stížnosti lidí z Bystrce jsou naprosto oprávněné a správné - buď stojí na tomto místě, nebo dole u Uni-Hobby.
Tam je hlavně naprosto .. ehm, "hloupě" rozděleno kdo kdy kterým směrem (ne)může jet. Např. v jednu chvíli můžou jet jen auta od jihu / Veselky odbočující vlevo do Žebětína - a NIKDO jiný. Ani ze směrů nekřížících toto odbočení.
Podobně je zelená jen pro 1 směr a pro jiné neblokující svítí červená i v jiných směrových relacích. Auta a autobusy tam tak zbytečně stojí, i když by mohly jet a měly volný průjezd..
Souhlasím. Zajímalo by mě, proč v tomto případě varianta kruhového objezdu nebyla realizována. Je to často paradox - na místech, kde je dostatek prostoru se naperou semafory, které ale snižují plynulost provozu a naopak na místech, kde je místa málo se dávají kruháče (např. fajný dvouproudý kruháč ve Slatině...)
Kruháč se tam nevlezl kvůli pozemkům okolo. Ale nevím jestli by kruháč zvládal dopravu ve špičce, kapacita kruháče je omezená. Leda kdyby měl víc pruhů a odbočení vpravo bylo mimo vlastní kruháč - což zase zabere strašně místa (a pozemky kolem nejsou města, to už zkoušeli vyhandlovat).
Hlavně měli nejvíc strachu řidiči autobusů plných lidí, kteří tudy projížděli bez problémů každý den 100x že ano? Každá cesta, nejen křižovatka je
nebezpečná při setkání z bl bcem.