- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nádraží v odsunuté poloze zhorší dostupnost 3/4 cestujícím, ohrožuje nákladní dopravu a VRT tam bude zajíždět do úvratě. To v Brně obyvatelé potřebují!
No hlavně, že se konečně pohnou realitní projekty v Jižním centru, které je potřeba zhodnotit.
Jen ať se nádraží přesune k řece ... snad pak lidé pochopí, jak šlápli do h... - stejně jako v případě autobusového nádraží Zvonařka. Je to hodně příjemná procházka v dešti nebo mrazu, když se má někdo dostat z autobusového nádraží k šalinovému centru před nádraží. Dodnes nikdo tento problém nevyřešil a tak to tak zůstane ještě hodně dlouho. Nejenže se protáhne doba mezi přestupy, ale také se značně zpříjemní čekání na vlak, když budou mezi osobními vlaky projíždět naprosto tiché nákladní vlaky.
Dobře nám tak ... co jsme si zvoliti, to za nás ( nebo za sebe ? ) kope.
Takže na nádraží budeme jezdit až kamsi na okraj Brna a ještě se za to z našich daní vyhodí 50 miliard. Tyto peníze se vynaloží proti nám, ne pro nás.
Ten severní podzemní diametr má posílit městskou dopravu, místo budování nové městské třídy, nebo má pomoci osobní vlakové dopravě, která se teď točí od Tišnova kolem celého Brna? Četl jsem několik článků a v každém to bylo jinak.
Je to jen kouzelná formulka na vše. Nezaznamenal jsem, že by měl někdo problém s cestováním přes Brno sever-jih, ať už vlakem, nebo MHD, a že by kvůli tomu bylo nezbytně nutné stavět nějaké pseudometro.
Brno není jen vlaková zastávka, nádraží a pro někoho místo výkonu práce, ale město, kde žijí celý den lidé, a ti mají zájem, aby Brno bylo hezčí. A odsunem město jedině získá, a to po všech stránkách, jak technické, tak urbanistické . Zakonzervovat současný stav by bylo po všech stránkách velmi špatné.
Je zajímavé, že v zahraničí se snaží to dělat, podle vás, po všech stránkách špatně. Holt se nenarodili v zábradlí u kina, jak naši brouci Pytlíci, co všechno ví a všechno znají.
Přesun nádraží je nejhorší možná varianta. To bude obtížnější než přesun kostela v Mostě.
Oproti tomu vložená anketa tázající se na žádoucí polohu nového brněnského nádraží tedy vypadá, že nepočítá s přesunem, ale s novým nádražím, ale nabízející se varianty zavánějí už existujícími, starými nádražími.
Ten přesun je hrozná kravina. Projekt je zastaralý. Nikoliv pro budoucnost, ale už pro současnou provozní situaci kapacitně nevyhovující! Navíc v českých podmínkách nikdy nedojde k realizaci v plném rozsahu, ale rozhodně proběhne nějaká ta škrtací komise, aby pár pitomců bez základního přehledu rozhodlo o úsporách díky kterým se situace ještě zhorší. Stačí se podívat na první koridor i kolem Brna. Sloučení nákladní dopravy s osobní dojde k extrémnímu snížení propustnosti všech úseků tratí zaústěných do nádraží. Sloučením nákladního a osobního průtahu také dojde k vymazání alternativní trasy v případě jakéhokoliv omezení, nebo mimořádnosti. Dnes je běžné, že například z důvodu poruchy, nebo nahlášené bomby jsou vlaky osobní dopravy protaženy nákladním průtahem, jistě znamená to zdržení a komplikace, ale jen pro jeden segment dopravy, zbytek jezdí dál. Ale v novém rozložení to bude znamenat stopku a mnohahodinový kolaps právě proto, že bude stát všechno. Vyhodíme desítky miliard za výrazné zhoršení provozní situace. Je to úplně to stejné, jako když byste místo tří dvoupruhových silnic pro á 15 000 aut postavili jednu čtyřpruhovou pro 30 000 a ty alterntivní trasy zrušili. Na té čtyřpruhovce bude děsně narváno a když se něco stane stojí všechno a není to kudy objet.
Já bych bojoval za návrat busnádraží před Grand. Stejná logika
Jaktože města jako Vídeň nebo Mnichov obludné centrální autobusové nádraží nepotřebují? Protože mají odjezdy autobusů distribuované ke stanicím metra na okraji, aby si netahali autobusy do centra. Centrální autobusové nádraží Zvonařka bylo výplodem socialistických plánovačů. Jeho návrat do centra postrádá logiku. Navíc, autobusové nádraží u Grandu je stále v provozu pro dálkovou dopravu.
Tak to nakonec asi celé dobře dopadlo .
Technici, ekonomové a racionální lidé všech kategorií zvítězili nad pomatenými laiky, koloběžkáři, "kšandaři" co jezdí načerno a "bábou Blažkovou", která chtěla mít na Zelňák jen pár kroku, a to za každou cenu, tedy za cenu dopravního teroru při rekonstrukci stávajícího nádraží v délce minimálně 10-15 let. Hurá
Když mi nádraží mnohem víc vyhovuje ve stávající poloze (a stejně tak v předchozích zaměstnáních), tak podle vás nejsem racionální člověk? Nebo do které kategorie mě zaškatulkujete?
Jestlipak myslí obyvatelé Brna myslí na dojíždějící vlakem do zaměstnání. Takhle vyběhnou z nádraží a jsou v centru Brna. To odsunutí jím zkomplikuje život.