Diskuze

Jihomoravští zastupitelé podpořili odsun brněnského nádraží k řece

Zastupitelé Jihomoravského kraje se vyjádřili k poloze hlavního nádraží v Brně. Podpořili jeho odsun k řece, kde lze stavět dřív a za peníze EU. Ve více než hodinové diskusi byli proti zastupitelé Strany zelených, podle nichž varianta u řeky není dořešená z hlediska další dopravní dostupnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MV

Odsun je OK. Jenom šílenec a ekoterorista by budoval nádraží pod Petrovem. Dost pochybný je také argument o prodloužení trasy " do práce". Copak všichni pracují na Zelňáku???

A, mimo jiné, Brno přece není jen nádraží !

5 3
možnosti
TC

Ono to nakonec zůstane tam kde to je. Posouvat nádraží o 400m pod Petrov jen proto abych prostavěl 50miliard je drahý nesmysl, který nic neřeší a přesun k řece má nejvyšší riziko v tom, že se nádraží přesune a nic se dál nepostaví z důvou financí a nedostatku odvahy. Pokud bych si měl tipnout, tak Brno skončí se dvěmi nádražími. Jedno zůstane tam kde je, pro regionální přímstskou dopravu typu S-bahn, druhé někde jižněji pro VRT, dálkovou a mezinárodní dopravu. Mezi nimi bude jezdit koňka a na sesbíraných kobylencích budou zelení v Malé americe pěstovat biotykve. Proto je potřeba prostor před nádražím co možná nejvíce zklturnit. S tím souhlasím.

3 0
možnosti
KS

Z dopravního hlediska lepší varianta není ani teď, ani téměř před sto lety, kdy se o odsunu nádraží začalo rozhodovat. Konečně převážil zdravý rozum nad ideologickou manipulací. Důvodem je to, že kompletní dopravní uzel v centru postavit prostě nejde. Nejedná se o jen patřičné napojení na železniční koridory, ale i sloučení všech dopravních uzlů v jednom místě, tak jak to je ve světě běžné. Proto k žádnému zdržování dopravy docházet nebude, právě naopak.

5 1
možnosti
IH

I68v40a78n 51H86o46l57a49s

15. 1. 2018 20:42

MHD není "doprava"? Ta ve variantě "Řeka" dostane těžce na zadek :-(

1 2
možnosti
TK

Jezdím vlakem do Brna 13let. Jako postavit nové nádraží u řeky je napad dobrý, ale současně je nutné zachovat stávající. Dálkové vlaky, rychlíky, RegioJet atd. dat k řece a příměstské vlaky nechat (nebo aspoň většinu) na současném nádraží. Bude to mit i vyhodu při jakýchkoliv opravach a modernizacích atd. ze to neodrizne pulku okresu a to jizni pak pude rozsirit i na nejakou rychlodrahu, protože je tam víc místa. Vokřále a spol. přemýšlejte!

2 1
možnosti
PS

jo s tímhle bych celkem souhlasil. Snad ještě, dostat regionální spoje pod zem a zahustit počet zastávek. Něco jako lehké metro. Propojit nové nádraží u řeky se starým. Lidé by pak vůbec nemuseli na MHD ale vlakem by se jich hodně daleko komfortněji dostalo po značné části Brna.

1 0
možnosti
PM

Zvolili dopravně nejhorší řešení. Pro většinu dojíždějících lidi to bude znamenat přestup a několik desítek minut denně navíc. Ode mě vám milí brňáci přibude jedno auto v ulicích navíc.;-)

6 8
možnosti
PM

Souhlas, až na korekci: ne desítky minut navíc, ale jen 5 až 10 mniut navíc.

Bohužel, ANO a hlavní architekt začali bez argumentů tlačit ODSun, tak bude ODSunRv

1 3
možnosti
RM

A tu MHD tam chcete dostat po které ucpané ulici?;-D Možná by to šlo vyřešit překopáním na 4 pruhové jednosměrky, ale to tam spíš udělají jeden pruh pro auta a jeden pro BUS a po 5 minutách už nepojede nikdo...

2 0
možnosti
JP

To je zajímavý názor, že na tom rumišti, co tam teď je, nejsou žádné zastávky MHD...8-o Jinak až tam nádraží bude, tak bude kousek od Zvonařky a od Vaňkovky, jen pro představu, jaká je to odlehlost....A celá nová třída od nádraží až k "současnému" centru, tam jistě také žádná doprava nepovede...

5 2
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 4
možnosti
ZS

Taky si říkám na co je třeba stavět nádraží v poslední zatáčce před Vídní.

0 5
možnosti
PM

Zajímavé. Z pohledu kraje totiž po přesunu "k řece" dojde k prodloužení doby cestování kvůli delší jízdní době MHD, denně o 5 až 10 minut.

Většina lidí co dojíždí na hlavák je mimobrněnských, ale z JMK, a právě těch se ten přesun takto dotkne. Skoro nikdo z těch se kterými jsem se o tom bavil (pár desítek lidí, ok, pořád malý vzorek) nechtěl odsun k řece.

Čí zájmy tedy JMK zastupitelé hájí? Lidí zjevně ne..

6 14
možnosti
PS

A KAM hájí zájmy koho smím li se zeptat? Podotýkám že KAM vznikla s popudu Zelených a ti tam dosadili člověka, který byl tehdy pro variantu Petrov. To že po prostudování kompletní studie proveditelnosti KAM konstatuje, že pro rozvoj Brna je nádraží ve variantě řeka daleko výhodnější, svědčí o mnohém.

5 3
možnosti