Řidiči Brnem ani letos neprojedou hladce, čekají na ně další opravy

  8:40aktualizováno  8:40
Skřípění zubů, nadávky a rezignace. Také letos čekají řidiče projíždějící Brnem ucpané a rozkopané ulice. Po rekonstrukci Horovy a Minské ulice se dělníci přemístí na Žabovřeskou. V květnu navíc rozkopou Poříčí. V červnu sice skončí oprava ulic Minská a Horova v Žabovřeskách, ale hned na podzim jen o kus dál zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) práce pod Wilsonovým lesem.

Řidiče projíždějící Brnem budou letos hodně brzdit uzavírky silnic. Ilustrační foto. | foto: Martin Švec, MAFRA

Bude to pekelný rok pro brněnské řidiče. Práce vyjdou na dvě miliardy korun a protáhnou se až do roku 2019 nebo 2020.

Už v květnu ale začne rekonstrukce ulice Poříčí mezi DRFG Arenou a Autocentrem Ros za křižovatkou s Vídeňskou. „Stavba bude rozdělená do čtyř částí, přičemž vždy uzavřeme jeden pruh. Předpokládaný termín dokončení je za tři měsíce, tedy 31. července,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Oprava silnice, po které denně projíždějí tisícovky aut, přijde na 22 milionů korun.

To hlavní teprve přijde

Letošek je ale podle všeho jen přípravou na rok 2017. Ten teprve pořádně procvičí nervy a trpělivost řidičů a obyvatel. ŘSD se pustí do silnic v ulicích Hladíkova a Zvonařka, a to od Dornychu v blízkosti autobusového nádraží po křižovatku OlomouckáTržní.

A pak je tu město, které chce do roku 2020 Brno úplně pozměnit. Začne se ulicí Nádražní a Benešovou. „Jedná se o největší investiční akci v Brně,“ konstatoval Richard Mrázek (ANO), náměstek brněnského primátora.

Podle připravované dokumentace ke stavebnímu povolení vyjde rekonstrukce nejméně na miliardu korun. Část peněz chce město získat z Evropské unie. Zato se ale lidé mohu těšit na kompletní opravu prostoru před hlavním vlakovým nádražím, nové chodníky, lavičky, zeleň, bezbariérové vstupy či koridor pro cyklisty. Z Benešovy ulice se stane nová městská třída, a to od Mahenova divadla až po hlavní nádraží. Rekonstrukce ale čeká celý prostor ulic Benešova, Divadelní a Malinovského náměstí včetně křižovatky Cejl a Koliště.

Magistrát slibuje, že se pokusí opravy zkoordinovat tak, aby se nepřekrývaly. „Některé sice budou souběžně, určitě ale nebudeme zároveň podvazovat Údolní a Štefánikovu nebo Veveří. V jakém pořadí půjdou, zatím nejsme schopní říct,“ přiblížil Vladimír Bielko, vedoucí dopravního odboru magistrátu.

Vyhněte se severní části města


Už teď je ale jasné, že severní část širšího centra bude pro auta a městskou hromadnou dopravu nejméně dva roky nepoužitelná. Stavaři zaberou ulici Veveří od Žerotínova po Konečného náměstí. Akce za 277 milionů korun počítá i s tramvajovou tratí. U Žerotínova náměstí si neoddechnou, dělníci se hned přemístí vedle na ulici Údolní.

„První etapa rekonstrukce Údolní zahrne i část Úvozu. Chceme tu vyřešit městskou hromadnou dopravu tak, aby bylo možné z tramvaje přímo přestoupit na trolejbus,“ popsal Bielko. Kdy přesně rekonstrukce začne, stále není jasné. Zatím není vybrána firma, která ji udělá.

Navazovat na ni má druhá etapa od Úvozu po náměstí Míru. Zhruba ve stejné době, na přelomu let 2017 a 2018, najedou stavební stroje také na Štefánikovu ulici v Králově Poli. Za 294 milionů korun se vrhnou na úsek mezi ulicemi Kotlářská a Kartouzská. V roce 2018 se bude ve stejné městské části opravovat také ulice Jana Babáka za 177 milionů korun.

Kromě toho všeho ale lidé musejí počítat i s krátkodobými rekonstrukcemi tramvajových tratí o prázdninách. „Ty ale zásadním způsobem nezasáhnou dopravní obsluhu města. Stejně jako opravy kanalizace v okrajových čtvrtích nebo menších ulicích,“ dodal Bielko.

Jak v rozkopaném městě prokličkují vozy MHD nebo kde město doporučí parkovat řidičům, se ještě vůbec neřeší.

Nejčtenější

Na farmu už ne! Pomohl mu slovenský parťák, teď se Nečas chystá na galeje

Martin Nečas ze Charlotte se raduje po zisku Calder Cupu.

Jako první se útočník Martin Nečas nedočkavě vrhl na kapitána Patricka Browna, jenž zrovna převzal Calder Cup pro krále...

Naděje pro chudé i peklo pro sousedy. Sociální byty v Brně vzbuzují vášně

Ludmila Funtyová s partnerem a třemi dětmi už více než dva roky díky projektu...

Ohledně sociálního bydlení v Brně proti sobě stojí dva tábory. První, prezentovaný aktivisty blízkými Žít Brno,...

Někomu se nechtělo sesedat z kola, přes rušnou silnici namaloval cyklopruhy

Na rušnou silnici v Hladíkově ulici v Brně někdo namaloval nelegální přejížděcí...

Sesednout z kola, dojít s ním k nejbližšímu přechodu a pak dokráčet zpátky na cyklostezku. Takový způsob překonání...

Elektrokola škodí Pálavě i Podyjí, z rezervací se staly „tělocvičny“

Cyklista na elektrokole v lese

Móda elektrokol dělá těžkou hlavu ochráncům přírody. Problém ilustruje fotka z Facebooku. Cyklista s širokým úsměvem...

U Znojma zemřel po nehodě člověk, tři jsou těžce zranění

Na 42. kilometru dálnice D1 spadl na muže strom. Letěl pro něj záchranářský...

Po čelním střetu dvou osobních aut u Dobšic u Znojma na silnici I/53 jeden člověk zemřel, další tři jsou těžce zranění....

Další z rubriky

Podnikatel Zadeh žádá odškodnění za vazbu, obrátil se na Nejvyšší soud

Íránec Shahram Abdullah Zadeh veřejně obvinil státní zástupce a soudce, že...

Nejvyšší soud přezkoumá rozhodnutí, podle kterého íránský podnikatel s českým občanstvím Shahram Abdullah Zadeh zatím...

V nové brněnské laboratoři mají pod mikroskopy spavou nemoc i chlamydie

Celosvětový výrobce elektronových mikroskopů a spektrometrů Thermo Fisher...

Přípravny nebezpečných vzorků i dekontaminační místnost obsahuje nová laboratoř, kterou v pondělí v Brně otevřel...

Někomu se nechtělo sesedat z kola, přes rušnou silnici namaloval cyklopruhy

Na rušnou silnici v Hladíkově ulici v Brně někdo namaloval nelegální přejížděcí...

Sesednout z kola, dojít s ním k nejbližšímu přechodu a pak dokráčet zpátky na cyklostezku. Takový způsob překonání...

Najdete na iDNES.cz