Diskuze

Dopravní podnik v Brně začne příští rok jezdit s autobusem na vodík

Před několika lety ještě vodíková energetika vypadala jako sci-fi, dnes jde o reálný způsob získávání elektřiny a tepla. Brno chce takto vodík využít především v městské hromadné dopravě. Do provozu první vodíkový elektrobus.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VO

V78í27t 68O17ž91a84n62a

4. 10. 2021 20:34

Energeticky extrémně neefektivní - vyhazování energie z oken.

0 0
možnosti
KF

K89a28r23e39l 34F37a93j24t

23. 9. 2021 10:38

Jeden autobus - jedna plnička ... no já nevím jestli je to byť pro "pokus" dostatečně efektivní, o aktuální ceně ani nemluvě. Nicméně nechápu proč při rozsáhlé síti trolejových (a vlastně i tramvajových tras, které zajistí koncové body) nevsadit víc na hybridní trolejbusy nebo čistě elektrický pohon. A že mám proti němu, tak jak je normálně plošně vnucován, velké výhrady. V MHD má ale tu výhodu, že autobus má po krátkých nájezdech technické přestávky, které mohou být využity k dobíjení a navíc je možné využívat technicky jednodušších řešení než v případě osobních vozů s ohledem na pevnost karoserie, jejich rozmístění a těžiště vozu.

1 0
možnosti
LN

L41u82k51a76s 69N49e78m83e23c

23. 9. 2021 10:55

Kam trolejbusy mohou, tam víceméně jezdí ... jezdí bohužel i tam kam by neměli ... Vinohrady, Líšeň.

0 0
možnosti
PB

P25e16t48r 74B44á52č89a

23. 9. 2021 9:43

Ja su tak šťastné

0 2
možnosti
JV

Celé Brno zadrátované, takže není problém koupit trolejbus s baterkama a dobíjet v části linky pod trolejí, ale né, musí zkoušet další drahou blbost s uhlíkovou stopou horší než u nafty či CNG (tak to totiž s vodíkem z CNG je). navíc vodíkový bus není o tom, že se tam prdne nádrž, palivový článek a motor, ale stejně tam ty baterky musí být. Palivový článek o menším výkonu jede furt (protože výkon nelze měnit tak, jak vyžaduje dopravní situace, prostě šlápnout na plyn), dobíjí baterky a z těch je následně krmen pohon. Takže proč vozidlo komplikovat nádržemi a palivovým článkem, když to samé vykonají trolejbusové sběrače... Prostě finance kousek pod zády, ale na nepraktické chujoviny (lživě ekologické) se prachy najdou. A (s)prostý lid jásá;-€.

7 0
možnosti
LN

;-D;-D;-D;-D tak určitěéééé

1 1
možnosti
MK

Také máte po přečtení dojem, že je to jen další mrtvý projekt magistrátu?

6 0
možnosti
MS

Vodík je bezemisní? Záleží na způsobu jeho výroby, a ta obvykle bezemisní není. :-P

Ještě by mne zajímalo, zda na trojnásobně drahý autobus sehnali dotaci, nebo to zaplatilo město či dopravní podnik.

4 0
možnosti
VH

sice to tu není napsané, ale myslím, že to bude obdobně jako u předchozích projektů (např. hybridní bus) a bude to jen na testování. Ale těžko říct, když už staví tu vodíkovou stanici...

0 0
možnosti
Foto

Vodík je ta správná cesta. Teď ještě dotáhnout termonukleární elektrárny a propojit je se zařízeními na výrobu vodíku. Tam vidím investiční příležitosti pro stávající ropné společnosti.

1 1
možnosti
VO

V13í38t 42O25ž95a78n52a

4. 10. 2021 20:36

Příliš komplikovaná a neefektivní technologie.

0 0
možnosti
Foto

To je bomba zprava !

0 0
možnosti
PA

Nechapu, proc se vodik vic netlaci na ukor elektroaut, vodik splnuje vsechny nase pozadavky - je ekologicky, jeho provozovani neprodukuje CO2, na tankovaci stanici je rychle dotankovatelny stejne jako benzin, nemusite tankovat nekolik hodin jako u elektroaut (nebo sice dobijet rychle, ale za cenu niceni baterie). Takova auta muzou mit i lidi z panelaku, nemusi mit na parkovisti nabijecku. Na jeho vyrobu je sice potreba elektrina, ale dalsi logistika vodiku je uz velmi podobna tomu, co zname s benzinem. Pokud bychom meli dost obnovitelnych nebo jadernych zdroju, tak doprava vodikovymi auty muze byt ekologicka a pritom zachovat vsechno to, co nabizeji benzinova auta. Nevim, proc se automobilky nevydaly touto cestou a sly tou komplikovanejsi pres bateriova elektroauta.

1 2
možnosti
Foto

Vodik se netlaci, protoze se nejlevneji vyrabi ze zemniho plynu. Tomuz je lepsi jezdit rovnou na CNG. Smysluplna vyroba elektrolyzou je snad jen v JE s vyuzitim odpadiho tepla, ale JE je rudy hadr na ekologisty ...

4 0
možnosti