- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Energeticky extrémně neefektivní - vyhazování energie z oken.
Jeden autobus - jedna plnička ... no já nevím jestli je to byť pro "pokus" dostatečně efektivní, o aktuální ceně ani nemluvě. Nicméně nechápu proč při rozsáhlé síti trolejových (a vlastně i tramvajových tras, které zajistí koncové body) nevsadit víc na hybridní trolejbusy nebo čistě elektrický pohon. A že mám proti němu, tak jak je normálně plošně vnucován, velké výhrady. V MHD má ale tu výhodu, že autobus má po krátkých nájezdech technické přestávky, které mohou být využity k dobíjení a navíc je možné využívat technicky jednodušších řešení než v případě osobních vozů s ohledem na pevnost karoserie, jejich rozmístění a těžiště vozu.
Kam trolejbusy mohou, tam víceméně jezdí ... jezdí bohužel i tam kam by neměli ... Vinohrady, Líšeň.
Celé Brno zadrátované, takže není problém koupit trolejbus s baterkama a dobíjet v části linky pod trolejí, ale né, musí zkoušet další drahou blbost s uhlíkovou stopou horší než u nafty či CNG (tak to totiž s vodíkem z CNG je). navíc vodíkový bus není o tom, že se tam prdne nádrž, palivový článek a motor, ale stejně tam ty baterky musí být. Palivový článek o menším výkonu jede furt (protože výkon nelze měnit tak, jak vyžaduje dopravní situace, prostě šlápnout na plyn), dobíjí baterky a z těch je následně krmen pohon. Takže proč vozidlo komplikovat nádržemi a palivovým článkem, když to samé vykonají trolejbusové sběrače... Prostě finance kousek pod zády, ale na nepraktické chujoviny (lživě ekologické) se prachy najdou. A (s)prostý lid jásá.
Také máte po přečtení dojem, že je to jen další mrtvý projekt magistrátu?
Vodík je bezemisní? Záleží na způsobu jeho výroby, a ta obvykle bezemisní není.
Ještě by mne zajímalo, zda na trojnásobně drahý autobus sehnali dotaci, nebo to zaplatilo město či dopravní podnik.
sice to tu není napsané, ale myslím, že to bude obdobně jako u předchozích projektů (např. hybridní bus) a bude to jen na testování. Ale těžko říct, když už staví tu vodíkovou stanici...
Vodík je ta správná cesta. Teď ještě dotáhnout termonukleární elektrárny a propojit je se zařízeními na výrobu vodíku. Tam vidím investiční příležitosti pro stávající ropné společnosti.
Příliš komplikovaná a neefektivní technologie.
Nechapu, proc se vodik vic netlaci na ukor elektroaut, vodik splnuje vsechny nase pozadavky - je ekologicky, jeho provozovani neprodukuje CO2, na tankovaci stanici je rychle dotankovatelny stejne jako benzin, nemusite tankovat nekolik hodin jako u elektroaut (nebo sice dobijet rychle, ale za cenu niceni baterie). Takova auta muzou mit i lidi z panelaku, nemusi mit na parkovisti nabijecku. Na jeho vyrobu je sice potreba elektrina, ale dalsi logistika vodiku je uz velmi podobna tomu, co zname s benzinem. Pokud bychom meli dost obnovitelnych nebo jadernych zdroju, tak doprava vodikovymi auty muze byt ekologicka a pritom zachovat vsechno to, co nabizeji benzinova auta. Nevim, proc se automobilky nevydaly touto cestou a sly tou komplikovanejsi pres bateriova elektroauta.
Vodik se netlaci, protoze se nejlevneji vyrabi ze zemniho plynu. Tomuz je lepsi jezdit rovnou na CNG. Smysluplna vyroba elektrolyzou je snad jen v JE s vyuzitim odpadiho tepla, ale JE je rudy hadr na ekologisty ...