Ženy mají s parkováním větší problém než muži

aktualizováno 
Nedůvěra mnoha mužů v ženské schopnosti zaparkovat auto je zřejmě na místě. Z německého univerzitního výzkumu totiž vyplynulo, že řidičky jsou při parkování pomalejší než muži a také mají větší problém vměstnat se s vozem na vyhrazené místo.

Výzkumu, o kterém informuje britský deník The Daily Telegraph, se zúčastnilo 65 lidí. Ženám v průměru trvalo o 20 vteřin déle, než se jim podařilo auto zaparkovat.

Řidiči a řidičky při testu parkovali vůz Audi A6 na stání obvyklých rozměrů. Auta měli zaparkovat na čas různými způsoby - čelně, couváním i podélně. Měřila se také přesnost - tedy vzdálenost zaparkovaného auta od okrajů vyhrazeného místa. Claudia Wolfová z Bochumské porúrské univerzity, která výzkum řídila, uvedla, že závěry potvrdily předchozí zjištění: Muži mají lepší koordinaci a prostorový odhad než ženy. Za volantem také více riskují.

"Jsou to známé předsudky, a proto jsem se rozhodla vědecky prozkoumat, zda je to pravda nebo spíše mýtus," řekla Wolfová nedělníku Mail on Sunday.

Podle ní ale nelze výsledky interpretovat jako vítězství mužů nad ženami, neboť pouze potvrzují vrozené předpoklady pro určitou činnost. "Je to jen o parkování - ne o triumfu mužů nad ženami," podotkla.

rychlokurz parkování

Parkování je hračka, naučte se základní fígle ZDE

Autoři: ,

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

Autofotka týdne: Vodní dýmka a zhmotnění Ďábla ve Frankfurtu

Ramsmobile Protos RM-X2

Když už máte definitivní pocit zmaru nad uniformitou dnešního autoprůmyslu svázaného regulacemi, bičovaného politiky a...

Slovenský Defender umí všechno: může mít 400 koní a stát přes tři miliony

Land Rover Defender

Navázat na legendární produkt není jednoduché. Land Rover se k úkolu navrhnout nový Defender postavil čelem a ve zbrusu...

Najdete na iDNES.cz