Zamaskovaný civic trénuje na okruhu. Honda slibuje dokonalé svezení

aktualizováno 
Po futuristickém civiku současné generace přijde na podzim konzervativnější nástupce. Honda zatím jeho podobu tají, veřejnosti představila jen zamaskovaný prototyp. Předností novinky mají být výborné jízdní vlastnosti a opět velmi praktický interiér.

Současná Honda Civic osmé generace při svém představení v roce 2006 vzbudila nadšení. Nezvyklé a přímo futuristické tvary se líbily. Jenže časem se nezvykle tvarovaná pětidveřová karoserie okoukala a v kombinaci s poměrně vysokými cenami oproti konkurenci postupně prodeje začaly klesat.

Nepomohl ani sedan, odvozený od americké verze civiku, který byl na Evropu prostě příliš americký. Sedan proto značka z prodeje už vyřadila, hatchback se doprodává, ale už jen v pětidveřovém provedení.

Maskovaná nová Honda Civic deváté generace

Pro americký trh představila Honda nový civic už začátkem roku ve verzi sedan a třídveřové kupé s tříprostorovou karoserií. Je možné, že sedan opět Honda nabídne i v Evropě a to především v poměrně úspěšné hybridní verzi, naopak kupé zůstane pravděpodobně opět jen americkou záležitostí.

Očekávaný nový pětidveřový hatchback deváté generace civiku ukáže výrobce v polovině září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Zatím se Honda pochlubila jen zamaskovaným prototypem, který se prohání po uzavřeném okruhu. Říká, že největší důraz při vývoji kladla na jízdní vlastnosti, které jsou zcela přizpůsobené evropským požadavkům. Tedy přesněji řečeno evropským cestám, od špičkových dálnic po rozmlácené okresky.

Maskovaná nová Honda Civic deváté generace

Připravovaná nová generace oblíbené hondy si ponechá jednoduchou zadní nápravu tvořenou torzní příčkou.

Vývoj auta probíhal vedle Japonska právě i v Evropě, kde se také testoval. Podle konstruktérů se podařilo podvozek naladit tak dobře, že je o dvě generace vpřed. Vedle komfortu se podařilo nový civic odladit i na sportovní notu, což je charakteristická vlastnost aut této japonské značky a civiku ve verzích Type S a Type R.

Na další podrobnosti o novince si budeme muset počkat na světovou zářijovou premiéru. Podle dostupných snímků by měla být karoserie o poznání usedleji tvarovaná než u současné generace. Předek auta by se mohl tvarově inspirovat u již prodávané nové americké verze, ale příď zcela stejná určitě nebude. Zatím neznámý je tvar zádě, ale už jen stěží bude mít spojlerem rozdělené zadní sklo.

Maskovaná nová Honda Civic deváté generace

Silentbloky na zadní nápravě bude mít nový civic plněné kapalinou.

Snad se konstruktérům podaří zachovat jeden z nejvariabilnějších a nejpraktičtějších interiérů, kterým se může chlubit dosluhující generace civiku. Kdo nevyzkoušel jeho možnosti sklápění zadních sedaček, ten neuvěří, jak prostorný a praktický může být hatchback nižší střední třídy. Nová generace použije z té současné zkrutný nosník zavěšení zadní nápravy, což je jeden z hlavních důvodů prostornosti interiéru. Pro větší jízdní komfort pak Honda použila pro zadní nápravu kapalinou plněné silentbloky.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz