Wilfried Bockelmann | foto: Archiv Škoda Auto

Zapomenutý vizionář s blokem. Dal Škodě technický základ, na němž staví dodnes

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Dnes pozapomenutému německému manažerovi vděčí Škoda za mnohé. Wilfried Bockelmann měl všechny služební škodovky červené. Škodě pomohl s Favoritem a odjížděl z ní v šestiválcovém superbu, právě tak moc se i díky němu značka proměnila. Nic neilustruje jeho působení v Boleslavi líp.

Pro Škodu prosadil nejen modely Fabia a Superb, ale nastartoval výrobu tříválcových motorů, vrátil značku do světa velkých rally a zachránil závod v Kvasinách. Říct, že za svůj rozlet pod křídly VW vděčí Škoda právě Bockelmannovi, není vůbec nadnesené. Svět se to bohužel pořádně dozvěděl, až když na konci srpna 2017 zemřel.

Češi si myslí, že je nejdůležitější geniálně improvizovat, Němci zase chtějí perfektní plánování. Ale výroba i vývoj auta chce z obojího něco.

Wilfried Bockelmannmanažer Škoda

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se