Nejdříve je třeba auto důkladně umýt zvenku i na spodku - nejlépe tlakovou vodou, která prospěje i brzdám. Ty však je nutné před uložením »vybrzdit« při projížďce zcela do sucha. Neuškodí ošetření (vazelínou) odvzdušňovacích šroubů a dílů, které budou mechanici při případné opravě brzd či výměně destiček povolovat. Při očistě interiéru včetně zavazadlového prostoru je dobré vyndat mokré či vlhké koberce. Speciálními přípravky se sluší ošetřit a konzervovat lak, gumy, plasty i chromy. Do každého z válců je vhodné vstříknout trochu - zhruba centimetr krychlový - oleje a protočit motor. Akumulátor musí být samozřejmě nejen odpojený,ale také demontovaný z vozu a uložený nejlépe v místnosti s teplotou od nuly do plus deseti stupňů Celsia, kdy nemá příliš velké samovybíjení. U nejstarších typů je nutné zhruba po měsíci kontrolovat stav elektrolytu. Akumulátor - i modernější bezúdržbový - je vhodné vždy po dvou až třech měsících zcela vybít a znovu dobít do plné kapacity. Automobil s plechovou nádrží má být odstaven s nádrží buďto zcela prázdnou, nebo plnou, aby nekorodovala. Pokud vůz bude odpočívat v garáži či stodole, kde může být mráz, je nutné vypustit chlazení i ostřikovače,nebo je naplnit nemrznoucími kapalinami. Pro dlouhé zimní stání je vhodná jen suchá a nevytápěná garáž bez větších výkyvů teploty. Určitě nesmí vůz stát ve vlhku. V průběhu zimy škodí dlouhodobě odstavenému automobilu zbytečné startování. Nejlepší je,když dlouhodobě nepoužívaný vůz bude »na špalkách«, tedy s koly bez kontaktu se zemí. Není-li odstavení na špalky možné, postačí, když motorista zhruba po měsíci s vozem pohne a změní polohu kol. Tlak v pneumatikách bude normální. Důležité je i zabezpečení odstaveného vozu proti krádeži a jeho občasná kontrola, zda spí v pořádku.
Vůz se má uložit ke spánku dobře ošetřený
Nejdříve je třeba auto důkladně umýt zvenku i na spodku - nejlépe tlakovou vodou, která prospěje i brzdám. Ty však je nutné před uložením »vybrzdit« při projížďce zcela do sucha. Neuškodí ošetření (vazelínou) odvzdušňovacích šroubů a dílů, které budou mechanici při případné opravě brzd či výměně destiček povolovat. Při očistě interiéru včetně zavazadlového prostoru je dobré vyndat mokré či vlhké koberce. Speciálními přípravky se sluší ošetřit a konzervovat lak, gumy, plasty i chromy. Do každého z válců je vhodné vstříknout trochu - zhruba centimetr krychlový - oleje a protočit motor. Akumulátor musí být samozřejmě nejen odpojený,ale také demontovaný z vozu a uložený nejlépe v místnosti s teplotou od nuly do plus deseti stupňů Celsia, kdy nemá příliš velké samovybíjení. U nejstarších typů je nutné zhruba po měsíci kontrolovat stav elektrolytu. Akumulátor - i modernější bezúdržbový - je vhodné vždy po dvou až třech měsících zcela vybít a znovu dobít do plné kapacity. Automobil s plechovou nádrží má být odstaven s nádrží buďto zcela prázdnou, nebo plnou, aby nekorodovala. Pokud vůz bude odpočívat v garáži či stodole, kde může být mráz, je nutné vypustit chlazení i ostřikovače,nebo je naplnit nemrznoucími kapalinami. Pro dlouhé zimní stání je vhodná jen suchá a nevytápěná garáž bez větších výkyvů teploty. Určitě nesmí vůz stát ve vlhku. V průběhu zimy škodí dlouhodobě odstavenému automobilu zbytečné startování. Nejlepší je,když dlouhodobě nepoužívaný vůz bude »na špalkách«, tedy s koly bez kontaktu se zemí. Není-li odstavení na špalky možné, postačí, když motorista zhruba po měsíci s vozem pohne a změní polohu kol. Tlak v pneumatikách bude normální. Důležité je i zabezpečení odstaveného vozu proti krádeži a jeho občasná kontrola, zda spí v pořádku.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...