Diskuze

Kamion budoucnosti už jezdí. Nejvíc paliva ušetří aerodynamika

Pět let výzkumu přineslo své výsledky. Koncept kamionu, který vyvíjelo Volvo ve spolupráci se Švédskou agenturou pro energii, má totiž až o 30 procent nižší spotřebu paliva než náklaďáky současné produkce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Tak ti teďkom nevím,Karle...5 rokov vyvíjali TOTO ???8-o8-o8-o Veď to "vyvinie" študent designu za pol roka!;-O

0 0
možnosti
PA

P69e60t46r 74A30g17u40l42á59r

13. 6. 2016 21:20

No to jistě řidiči v kolonách ocení. Nebo to funguje jen při předepsané rychlosti 90km/h?

0 0
možnosti
JM

máte v odkazu v liště dole na tento článek napsáno "aerodinymický" :)

2 0
možnosti
JH

Třeba to tak mají schválně. Alespoň na mě to zabralo - klikl jsem na článek jenom proto, že jsem chtěl vědět, co to slovo znamená.:-)

6 0
možnosti
VH

Kamery místo zrcátek jsou úlet. Pohled na display místo do zrcátka znamená, že ztratíte prostorové vidění, které zrcadlo zachovává. Musíte změnit souběh očí (koukáte na blízko a ne do dálky). A musíte přeostřit vnitrooční čočky. (Pokud jste mladší 40ti let a ještě vám fungují, jinak si nasadit brýle na blízko :-P). Obyčejné mrknutí do zrcátka je daleko pohodlnější. Pochybuju, že by se řidiči zrcátek vzdali ve prospěch displejů.

8 1
možnosti
MT

vzdaji, budou mit helmy jak na virtualni realitu, a i dopredu a do boku se budou divat pres kamery :)

0 0
možnosti
LM

Pokud si dobře vzpomínám ta skoro to samé jsem viděl v ABC před 30lety.

1 0
možnosti
OK

O82t41a 76K68r17a16t20k46y

9. 6. 2016 19:21

Jinak toto řešení bylo vidět na výstavách o nákladních autech už před pár lety...

0 0
možnosti

Kdyby nahradili i tahač něčím aerodynamičtějším, mohli se dočkat zajímavějších statistik :/

3 0
možnosti

J69a47k49u10b 73Ř43í52h81a

12. 6. 2016 11:14

V Evropě to zatím není reálné. Jsou pravidla na délku celé soupravy. proto Se snaží kabinu a celý tahač udělat co nejmenší, aby návěs byl co největší. To je také důvod, proč v Evropě nikdy masově nejezdily americké krásky s čumákem.

3 0
možnosti

Je třeba říct, že současné metody zásobování nahrávají automobilové dopravě. Obchodníci ani výrobci netvoří skladové zásoby. Vše se dováží metodou just in time, protože do dopravy nejsou započítané náklady např. na zdevastované silnice, automobilové zácpy a přemíru hluku a prachu v okolí hlavních tahů. Jinak by si rozmysleli kolikrát pojedou tam a zase zpátky. A jestli vůbec po silnici nebo nějak jinak;-€

3 2
možnosti
JV

Mohli by to cerstve pecivo vozit třeba vlakem...

2 0
možnosti

Víte jak omezit spotřebu současných kamionů o 30% bez dodatečných nákladů? No přece omezením jejich provozu o 30%;-D

1 1
možnosti
MN

Takže o 30% snížíte i svou vlastní spotřebu, třeba potravin a spotřebního zboží? Do vaší prodejny vedou koleje?

5 0
možnosti

"Kamion budoucnosti"

Doufám, že v budoucnosti už žádné kamiony nebudou a zboží se bude dopravovat způsobem, který nebude tolik zatěžovat okolí.

5 1
možnosti
MN

A ten způsob je jaký?

6 0
možnosti
IP

Měli jsme na firmě pana šoféra co jezdil pod 25litru nafty na 100km a pak spoustu dalších, kteří se ani nepřiblížili k 27 litrový hranici s to jezdili s lehčím nákladem. Když máte těžkou nohu, aerodynamika nezmůže nic

2 0
možnosti
MN