Napravo Ralf Brandstaetter, šéf značky Volkswagen a Juergen Stackmann, šéf prodejů a marketingu celého koncernu VW představují nové logo automobilky. | foto: Reuters

VW má nové logo a příští rok chce prodat 150 tisíc elektromobilů

  • 107
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - Německá automobilka Volkswagen plánuje v příštím roce celosvětově prodat sto padesát tisíc elektrických vozidel a od roku 2025 tento počet zvýšit na více než jeden milion ročně. Firma to oznámila na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Na prodejích se mají výrazně podílet elektromobily nové řady ID vyvinuté na speciální koncernové platformě pro elektromobily. Ve Frankfurtu má světovou premiéru sériový model ID.3 (dopodrobna jsme ho prostudovali ještě před premiérou). Na trh by se měl dostat v polovině příštího roku s cenou nepřevyšující 30 000 eur, tedy asi 770 000 Kč. Dojezd vozu je, v závislosti na použité baterii, až 550 kilometrů.

Vedle toho Volkswagen představil poslední verzi elektrického Golfu a nový malý elektrický e-up!, který je sesterskou verzí elektrické Škody Citigo. Ta má rovněž ve Frankfurtu premiéru. Cena e-up! v Německu je necelých 22 000 eur.

Volkswagen oznámil i změnu svého loga. Nové kruhové logo obsahující písmena VW má plochý dvourozměrný design, je jasnější a má symbolizovat přechod značky k elektromobilitě. Jedna z největších rebrandingových kampaní na světě má být dokončená do poloviny roku 2020.

Elektromobil