Volkswagen Concept BlueSport | foto: Vokswagen

Volkswagen Concept BlueSport: radost s nízkou spotřebou

  • 4
Ani automobilka Volkswagen si pro detroitský autosalon neodpustila přípravu nového konceptu. Na rozdíl od koncernového Audi se ale studie Volkswagenu soustředí na hlavní témata letošního Detroitu – ekologii a nízkou spotřebu. Radost z jízdy by však měla také rozdávat plnými hrstmi.

Autosalon Detroit

Volkswagen představuje v Detroitu koncept automobilu, který na první pohled nevzbuzuje nikterak ekologické myšlenky. Jenže malý roadster Concept BlueSport si právě na nízké spotřebě dává záležet.

Před zadní nápravou pouze 3,99 metru dlouhého, 1,75 metru širokého a jen 1,25 metru vysokého auta totiž najdeme známý dvoulitrový common-rail turbodiesel s výkonem 132 kW (180 koní). Ten rozhodně nebude mít s méně než 1 200 kilogramů vážícím roadsterem mnoho práce, obzvláště když je spřažen se šestistupňovou převodovkou DSG.

Volkswagen Concept BlueSport

Výsledkem toho je zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a maximální rychlost 226 km/h. Roadster s rozložením hmotnosti 45:55 stojí na devatenáctipalcových pneumatikách. Kromě zmiňovaného turbodieselu se tisková zpráva zmiňuje ještě o možnosti zástavby přeplňovaného zážehového motoru TSI.

Jenže je to právě vznětový motor, jehož parametry se Volkwagen chlubí. Za průměrnou spotřebu 4,3 litru, a tedy emise CO2 o hodnotě 113 g/km se rozhodně Concept BlueSport stydět nemusí. K jejímu dosažení pomáhají i aerodynamicky účelné tvary stříbrně lakované karoserie, ale také dvě technické novinky.

Koncept totiž disponuje systémem start-stop, který automaticky vypne motor při zastavení, druhou novinkou je pak regenerativní brzdění. V případě brzdění slouží alternátor k výrobě elektrické energie pro napájení palubních systémů a tím částečně odlehčuje motoru. Naftový Concept BlueSport tak teoreticky ujede na jedno natankování padesátilitrové nádrže až 1 150 kilometrů.

Volkswagen Concept BlueSport

Na takovou vzdálenost si s sebou ale posádka nemůže vzít příliš mnoho zavazadel. Studie má kufry hned dva – ten vpředu pojme 112 litrů zavazadel, za sedačkami se pak nachází další prostor, který pojme 70 litrů. Před nepřízní počasí chrání posádku stahovací plátěná střecha, která dostala u konceptu kontrastní oranžovou barvu. Volkswagen se jen tak mimochodem chlubí tím, že celá střecha váží pouhých 27 kilogramů, což je prý v dané kategorii rekordně nízká hodnota.

Volkswagen Concept BlueSport působí natolik civilně, že by mohl jít přímo do sériové výroby. O její možnosti však automobilka mlčí. Je možné, že se nakonec obdobného vozu v nabídce Volkswagenu dočkáme, malý roadster by totiž elegantně doplnil kupé Scirocco.