Motor 1,2 TSI | foto: Volkswagen

Malých TSI se nebojte. Jen pozor na olej a důchodcovské uloženky

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
S příchodem nových emisních norem začal koncern Volkswagen a s ním i značka Škoda po roce 2008 nahrazovat klasické atmosférické motory těmi s větším zdvihovým objemem. Místo zlepšení účinnosti spalování (metoda použitá značkou Mazda) nebo hybridizace (Toyota) byly použity motory o menším objemu, s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva.

Obecně se pro to vžil termín „downsizing“, tedy zmenšování zdvihového objemu. Ono to na papíře fungovalo velmi dobře. Motor měl menší objem, ale odpovídající či dokonce vyšší parametry, vyšší účinnost díky přeplňování a vlastně i velmi slušnou dynamiku a rozumnou spotřebu paliva v reálném provozu. Jenže se složitější technikou přišly nové a drahé problémy. A ty se bohužel prvním aplikacím zcela nevyhnuly.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se