Toyota požírá vodík

  13:36aktualizováno  13:36
Také japonská automobilka se odhodlala přispět k ochraně životního prostředí a představila Toyotu FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle).

Jako základ tohoto "zeleného" vozu je použit terénní model Highlander, pod kapotou se však skrývá nejmodernější systém elektropohonu, využívající jako zdroj energie palivové články . Tato Toyota bude vůbec prvním vodíkovým vozem v japonsku, který bude schválen pro provoz na japonských silnicích.

Certifikát obdrží od Japonského ministerstva dopravy, které půjde příkladem a bude jedním z prvních odběratelů vodíkové Toyoty. Dalšími zájemci jsou japonská ministerstva a například i úřad japonského premiéra. Toyoty FCHV bude automobilka prozatím pouze pronajímat a to za částku přibližně 1,2 mil jenů měsíčně (cca 10 000 dolarů).

O pohon se stará motor o výkonu 80 kW a točivém momentu 260Nm, napájený palivovým článkem z produkce samotné Toyoty. Stlačený vodík v nádrži by měl vystačít na 300 km jízdy. Vozidlo s pohotovostní hmotností necelých 2 tun (1860kg) dokáže vyvinout maximální rychlost 155km/h.

Prostorná 5ti místná karoserie typu SUV poskytne pohodlí 5 cestujícím. Její rozměry jsou 4735/1815/1685 mm. Obzvláštní pozornost byla věnována minimalizaci spotřeby energie. Příkladem mohou být LED diody zadních svítilen, či klimatizace využívající jako chladící médium oxid uhličitý. Velká pozornost byla věnována také aerodynamice a snižování hmotnosti. Střecha je kompletně odlehčená a velké množství dalších dílů je vyrobeno z hliníku.

Toyota oznámila, že během prosince budou dodány první 4 kousky této technické zajímavosti, zákazníkům v oblasti Tokya. Během krátké doby přibude také potřebná infrastruktura , zahrnující plničky, servisní centrum a asistenční službu.  

Toyota FCHV

Autoři:
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Audioknížka o životě Jeana-Paula Belmonda, vyprávěná Jiřím Krampolem. Zcela zdarma

Jiří Krampol daboval Belmonda ve 28 filmech a jeho hlas je tak s tímto hercem téměř neoddělitelně spojen. Stylově tedy...

Premium

Červenobílý život na hraně. Čína se zlobí, Tvrdík i celá Slavie trnou

Žádná legrace to není. Aspoň pro slávisty určitě ne. Sám prezident republiky naznačil, že do slavného fotbalového klubu...

  • Další z rubriky

Bez změny emisních poplatků se vraků nezbavíme, hájí návrh jeho tvůrce

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se emisní poplatky platí za auta starší...

Špatně osvětlená auta a nevidící řidiči, to je realita českých silnic

Do poloviny listopadu si mohou řidiči na několika místech v Česku nechat zkontrolovat, jestli vidí dobře na dálku. „Z...

První milion SUV v Česku vyrobil Hyundai. Tucson poslali až na Martinik

Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku vyrobila miliontý vůz modelu Hyundai Tucson. Jde o první typ vozu...

Audi míří k zásuvce: s hybridy dorazí elektromobily na nových základech

Elektromobily mohou mít docela jinou architekturu: baterky v podlaze, elektromotory přímo dole v nápravě mezi koly......

Najdete na iDNES.cz