Koncepty dneška už musí mít pod kapotou agregát, kterému kromě benzinu nebo nafty, chutná alkohol, vodík, nebo alespoň elektrony.
A tak velké bílé sportovní kupé z Japonska má svých 400 koní hybridních. Za pozornost stojí i zajímavě řešená skládací střecha.
Japonský výrobce patří k průkopníkům hybridní technologie, prius se prodává velmi dobře, a tak se stejná technologie podívala i do sporťáku s krkolomným názvem FT-HS. V tomto případě pochází pohonné soustrojí z Lexusu GS 450h.
Již před třemi roky toyota přestavila hybridní koncept. Jeho karoserii vymyslel Fabrizio Giugiaro, syn známějšího otce Giorgetta, a jméno dostal po světoznámém italském fyzikovi Alessandru Voltovi. VÍCE...
Sněhobílý FT-HS namaloval Alex Shen z kalifornského designérského studia Toyoty. Bílý lak doplňují díly z uhlíkových kompozitů. Stejný materiál použili návrháři i na jedenadvacetipalcová kola.
Vpředu jsou obutá do pneumatik 245/35, zadní jsou ještě o čtyři centimetry širší (285/30), musí totiž přenášet 400 koní tříapůllitrového šestiválce a elektromotoru, který mu vypomáhá.
Z nuly na stokilometrovou rychlost vystřelí 432 cm dlouhé, 186 široké a 129 centimetrů vysoké kupé za přibližně čtyři sekundy.
Akumulátory se usadily před zadní nápravu, auto má tak ideální rozložení hmotností 50:50.
Za pozornost stojí konstrukce střechy. Zadní sloupek se natáhl až nad čelní sklo, kde tvoří rozmáchlý oblouk. Střešní panel se v něm dá odsunout směrem vzad a vytvořit z 2+2místného kupé dvoumístný skorokabriolet (nebo téměřtargu?).
Interiér má na svědomí William Chergosky, vyvedený je v černé a červené. Stejně jako exteriér vypadá i vnitřek dostatečně mimozemsky. Řidič najde to své sedadlo jednoduše, jako jediné má sedák vyvedený v červené, ostatní si hoví v černém.
Přístrojovka je natočená směrem k řidiči, od spolujezdce ho dělí mohutný středový tunel. Netradiční konstrukci dostal také volant, kterému jako by chyběl střed.