- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když se to přeháni s ůsporami na výrobních nákladech
Nová Tesla Špatný nápad špatné provedení Dotykové ovladací prvky místo páček pod volantem od 17 min videa
https://www.youtube.com/watch?v=qRHS0yvTKyU&t=1183s
Majitele si upravují NEW Tesla
Jak na dotykové ovladaní na volantu od 6 min. videa
Přikupuji si tlačitka pro ovladani směrových světel
https://www.youtube.com/watch?v=W_h9zkvwi00&t=593s
Další LCD jaké jsou možnosti
Že je to v případě nehody neopravitelné nevadí, protože nehoda se nepředpokládá. S autonomními komunikujícími auty bude nehod o několik řádů méně. Takové vzácné události pak vyřeší pojišťovny. Akorát z toho získají méně než dnes.
Nemusí to tak nutně být. Závisí na tom, jak to bude navržené. Netvrdím, že na to nutně návrháři mysleli., ale pokud se to nechá jednoduše rozložit na části, tak by se snad dala najít nějaká ekonomicky (a ekologicky) únosná cesta, jak to opravit. I monolit se dá rozříznout a nahradit jen část, ne?
Ubíjející stereotypní práce je problém. S pásovou výrobou se mělo počkat těch sto let, až ji místo dělníků zastanou roboti.
Porad tu budem cist jakou maji hroznou kvalitu. Toto byla konstruktovni kritika z roku 2014, ne dnes. Mezitim se z Tesly stal nejlepsi vyrobce. Tim myslim, ze umi efektivne vyrobit cokoliv, protoze si nehraji na to, ze neco se dela x let takhle a je to overene, tak se to bude delat dal. Krome gigacastingu, je treba hezke zminit prechod z 12V na 48V, tener kompletni vyvoj elektroniky, vyuziti baterky jako konstrukcnoho prvku, montaz skrz podlahu, bezpecnost...
Nebyli první
https://www.auto.cz/48-voltu-k-cemu-slouzi-tahle-palubni-sit-a-nahradi-stavajicich-12-voltu-109300
Nissan Leaf
Však si můžeme za 400k koupit třeba takovou Buchanku což jakýsi nový veterán. Co na tom, že to skoro vůbec nejezdí, žere to i trávu, nemá to žádné bezpečnostní prvky (deformacni zóna tvoří tenký plech a nohy ridice) a jine veci ktere byly srandart snad v 50. letech...
tesla sice pouziva min plechovych dilu pro ram a nektere jsou i nosne coz zlevnuje vyrobu ,usnadnuje prvotni vyrobu ale neskutecne komplikuje a prodrazuje opravu, tukanec na semaforech muze klidne znamenat demontaz vseho v predni casti auta, vcetne utlumicu na naprave a vymeni celeho kusu a opetovna montaz, zadne rovnani, zadna rychle vymena ohnuteho kousku,
Na tukance jsou tam “crushbeams” ktere se ohnou nez se cokoliv stane zbytku auta. Pokud se bavime o gigacsting vs svarenec a opravitelnost, tak se prosim podivat na Sandy Munroe. To je ten co ho lidi vyzdvihovali, kdyz pred 10 lety rikal, ze ma Tesla hroznou kvalitu slicovani.
Tesla je proste expert v proslapavani starych slepych ulicek ...
A proto je nejrychleji rostoucí automobilkou?
Elon Musk je velice kreativní člověk se spoustou zajímavých nápadů. Něco vychází, něco hůře. Tohle je dost zajímavý přístup, protože vytvořit stavebnici auta, která by byla snadno montovatelná od začátku do konce a i snadno demontovatelná, je opravdu hodně dobrý nápad.
Například když se dívám, jak se na montážní lince nějaký človíček kroutí v autě, aby tam nastrkal vnitřní obložení a jak tam do toho buší pěstí, tak je jasné, kade je možný zdroj chyb. Nemusí to lícovat a někdy se zřejmě občas i něco ulomí nebo zlomí. Stejné problémy měli i při svařování rámů a karosérií. I malá odchylka vede k dost nepěknému vzhledu. Přístrojová deska je ten samý problém. Spousta trčících drátů v už skoro sestaveném autě a jeden člověk který se tam pachtí, a snažií se v časovém limitu udělat svojí operaci. Myslím, že se poučil nebo inspiroval v kybernetice, kde se používají návrhové vzory, tedy určité standardní postupy, jak správně navrhnout, rozložit úlohu na dílčí úlohy a potom všechno zase správně pospojovat.
Podobné výrobní vzory nejspíš na průmysl teprve čekají. Tohle bude jen začátek a uvidíme, v jaké podobě se tohle prototypování ujme.
Automobilky samoz�ejm� sv� "n�vrhov� vzory" maj�. Bez toho byste miliony aut s m�rou chyb kolem n�kolika promile nevyrobil (v aut� m�te 10000-20000 sou��stek, kdyby byla chybovost pouh� procento, z fabriky by neodjelo ani jedno). A nav�c um�n� ud�lat to efektivne/levn�, tzn cele funk�n� auto levneji ne� jednoduch� elektromobil tesla bez bateri� :-)
Minim�ln� polovina v�voje je dokumentace toho co se d�l�, co funguje, co nefunguje atp. Automobilky v tomhle maj� kolem 100 let zku�enost�, co� je sakra zn�t. A taky je zn�t �e Tesla ty zku�enosti nem�, proto i takov� zd�nliv� blbost jako slicovani plechu nebo vrzajici interi�r se j� neda�� vy�e�it u� patn�ct let.
Na druhou stranu oce�uji, �e se sna��, tvrd� pracuji, tak�e to jednou ur�it� do�enou.
Ps: neopustila Tesla od odlitk� po faceliftu modelu Y?
A pak do vás u Kauflandu drcne nemehlo plným nákupním vozíkem a bude z toho totálka ...
To je jako tvrdit, že umřete, když se vás někdo dotkne prstem :D.
Takže nic nového... Podobně se vyráběla auta v Rusku.
Odlil se jeden velký ingot, a pak už stačilo jen vydlabat.
Nebo se to lisovalo z jednoho kusu Nemci dělali a 2SV
Vannu na 4 kolech a lodmím šroubem
Schwimmwagen
https://www.volkswagenclub.cz/modely/historicke-vozy/schwimmwagen