Americký časopis Consumer Reports podrobil Model 3 podrobnému zkoumání, ze kterého auto nevyšlo moc dobře. I když se redaktorům testování líbilo a bylo vzrušující, auto mělo „velké chyby“ a jeho nákup nedoporučili. Kritizovali ho za příliš dlouhou brzdnou dráhu a obtížně použitelný centrální dotykový displej.
Podle měření redakce Tesla Model 3 zastaví z rychlosti 100 km/h za 46 metrů, což bylo nejvíc z testovaných automobilů podobné velikosti a o 2,1 metru víc než brzdná dráha velkého pick-upu Ford F-150. Tesla ve své reakci uvedla, že podle jejího měření zastaví auto za 40,5 metru při použití 18palcových pneumatik Michelin a za 38,5 metru s jinými běžnými pneumatikami. A „na rozdíl od jiných výrobců je připravena neustále zlepšovat svůj produkt“.
Další nepříjemnou zprávou pro Teslu je, že o víkendu znovu havaroval její Model S v oblasti San Francisca a řidič při této nehodě zemřel. Auto sjelo ze silnice a spadlo do asi 20 metrů vzdálené vodní nádrže. Podle prvních informací auto jelo rychleji než povolený limit 35 mil/h. Nyní je předmětem vyšetřování, zda je to pravda a zda byl v době nehody zapnutý autopilot.
Představení nových verzí Modelu 3
Výrobce elektromobilů Tesla prodělal jen za první čtvrtletí letošního roku 710 milionů dolarů. Zakladatel Elon Musk neustále uklidňuje zákazníky a investory a sám průběžně dokupuje další akcie své firmy.
Automobilka Tesla se potýká se ztrátami. Možná ji zachrání Soros |
Naposled zvýšil podíl o další čtyři procenta na současných zhruba 22 procenta. O víkendu také oznámil uvedení sportovní verze modelu 3, která se mají postavit BMW M3. Model 3 Performance má pokořit 100 km/h už za 3,5 s a dosahovat maximální rychlosti kolem 250 km/h. Cena bude 78 tisíc dolarů.
„Bude to jako BMW M3, ale o 15 procent rychlejší a lepší,“ uvedl Musk na svém twitterovém účtu. To vypadá slibně, bohužel se zatím stále nepodařilo naplno a bez problémů rozjet výrobu základní verze s cenovkou 35 tisíc dolarů.