Diskuse k článku

V USA roste počet zabitých chodců, na vině jsou prý mimo jiné SUV

O 46 procent vzrostl v USA mezi lety 2009 a 2016 počet chodců usmrcených při dopravních nehodách. Příčinou je špatná infrastruktura, ale i rostoucí popularita SUV. Řešení problému? Amerika objevuje Evropu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B32ě72l80a 37H45o26r25á50k68o73v85á 1878722199390

Když nejezdilo žádné SUV, tak nemohlo být ve statistice a tak s narůstajícím počtem bude stále stoupat. Tedy alespoň tak dlouho dokud budou chodci a někteří řidiči stále čumět do mobilu;-(;-)

0/−1
31.8.2018 13:46

J20a40n 57F67i52a40l38a 7668813244736

Přes auto jako chodec vidím, přes SUV (městský traktor) nevidím, pokud parkuje před přechodem.

+1/0
30.8.2018 23:06

O76t36a83k28a54r 74F69u14k88a 8881593951254

a přes dodávku vidíš? a opatrně rozhlédnout se umíš?

+1/−1
31.8.2018 8:53

P67e96t46r 16H79a82r41i86p26r45a63s92a56d 28H54a34j92i16č 5971226703480

Neznáte předpisy. U přechodu je po levé straně vyhrazená bezpečnostní zóna. Už vám na přechodu zemře dítě, tak bych chtěl číst ty komentáře.

0/0
1.9.2018 12:02

O87t66a49k28a21r 27F68u29k50a 8601443411104

Já to moc dobře vím. U jiného příspěvku tady jsem uváděl, že tam nikdo parkovat nesmí, takže argument, že přes SUV nevidím, je mimo. A ten ukázkový argumentační klam se sraženým dítětem je zbytečné komentovat.

0/0
2.9.2018 11:42

P55e93t31r 85H98a81r85i59p90r29a35s96a55d 24H78a95j81i60č 5821536283180

U přechodu jsou povinně vymezené bezpečnostní zóny. Nemá tam co parkovat ani SUV, ani dodávka ani cokoli jiného. Žluté čáry a ani pokuty často nefungují, ale nově se tam dávají i betonové bloky. Už jsem taky viděl, jak někteří do těch bloků najíždějí ve snaze je co nejvíc odsunout.

0/0
1.9.2018 12:00

H79o66n60z70a 23T27a96r 3939122584252

Líblila se mi jedna Paní, která řekla. Pud sebezáchovy mi velí, i když se mi SUV líbí Tak si to to vozidlo nekupit, protože jak se znám, tak bych s tím nadělala mnoho škody .

Vysoká příd Chodce odmrští a ten následně skončí pod koly

https://www.youtube.com/watch?v=57Q1dv-ZVXM&index=4&list=PL163j-BpIxjH4wjDFULf_NpERoJa2CluS

+1/0
30.8.2018 22:27

O28t98a39k71a29r 98F40u83k87a 8961463231314

pan je odborník!

0/−1
31.8.2018 8:51

M64i13r88e33k 67G98a61j86e80r 5471246649350

Ja vidim ten duvod sice take v SUV, ale z uplne jineho duvodu. Chodci nejsou pres zaparkovana auta videt a ridici nevidi ty, kteri bez rozhlednuti vkroci mezi auty do vozovky.

+1/0
30.8.2018 19:37

M37a67r68t62i95n 26R76u81z37i25c49k33a 1622618516687

hlavne deti,... navic, kdyz nekdo proti predpisum zaparkuje primo u prechodu...

Jako chodec musite pak vejit do silnice a vytahnout a vystrcit hlavu, abyste videl zda neco jede a pritom ridic vas vubec nevidi...

+1/0
30.8.2018 20:39

O40t20a42k53a39r 16F20u38k72a 8361133961374

zakažme dodávky!

+1/0
31.8.2018 8:52

T25o16m92á70š 71R25ů35ž11i29č45k48a 8375875494986

Špatně napsáno a dle většiny reakcí v diskuzi ještě hůře pochopeno.

+1/0
30.8.2018 15:06
Foto

I15v47o 19N27e50n36t80w21i95c31h 6574393882

Jasně, že jsou na vině vždycky řidiči, když řídím opatrně a bezpečně, nemůže na přechodu nikoho zabít. S SUV nebo bez SUV. Vymlouvá ní, že tam skočil, je absolutní blbost a výmluva. Kup si pořádný auto s pořádnými brzdami a nečum do mobilu a nechlastej a buď ohleduplný k druhým nikoho nezabiješ. Typ auta je vedlejší.

0/−1
30.8.2018 15:02

J69a23k79u54b 89Š63p33r27i68n89g79e53r 9141192232

Nesmysl. Na vině jsou často chodci, když jdou bez rozhlédnutí jak naprostí idioti. Kdyby chodec myslel, nic ho nesrazí.

+1/0
30.8.2018 15:39
Foto

I17v89o 78N31e88n73t30w64i86c19h 6954343432

Chodec může myslet jak chce, když gauner vjede na chodník nebo nedobrzdí na červenou jak nedávno v Praze, nebo druhé auto za zastavivším autem ho žduchne atd. Jasně, že pár sebevrahů skáče pod auta, ale jsou země s nulovým úmrtím chodců při nehodách. Jak to vysvětlujete?

0/0
30.8.2018 16:01

J94a96k49u24b 85Š45p41r15i64n93g46e34r 9251812452

V tý Praze - kdyby chodec (byli 2) mysleli a před každým pruhem se rozhlédli, žili by.

S tou zemí - dokažte to, že to tak je.

0/0
30.8.2018 16:06

P38e73t45r 27P66a13c15k52a 4359509255481

Hlavně by jste ale měli napsat, že v USA kromě center velkých měst nikdo pěšky nechodí. Proto se ochraně chodců věnují méně než v Evropě. Proto není na čtyřproudové ulici žádný přechod.

+2/0
30.8.2018 14:46
Foto

I58v91o 44N93e39n88t31w71i50c65h 6664683772

Ano, chodců mají křídla s vrtulí v řiti. Řiť není sprosté slovo.

0/0
30.8.2018 15:04
Foto

I18v51o 95N41e96n72t90w83i17c58h 6454593162

chodci

0/0
30.8.2018 15:04

O75t91a90k95a87r 45F30u91k55a 8721593511934

to je skvělý, skvělý nadpis. zejména to typické "jsou prý mimo jiné". a pak dále v článku "Vyšší příď totiž může být paradoxně i výhodou".

+1/−1
30.8.2018 13:37

M35i60r73e16k 72G16a76j49e58r 5611196209370

Asi to bylo mysleno tak, ze vyssi prid by mohla byt vyhodou, kdyby do ni vyrobce zabudoval mekkou vrstvu tlumici naraz do chodce.

0/0
30.8.2018 19:39

O33t63a50k43a97r 43F32u23k39a 8801533771314

myšleno to bylo tak, jak to bylo napsáno. není potřeba nic tlumící. prostě hlava je při nárazu SUV na tom líp než u standardu. jen na to zapomněli reflektovat v nadpisu, ono uvádět nějaká pozitiva o SUV se nehodí

0/0
31.8.2018 8:51

V47á84c61l78a45v 89V13o47v40e20s 6117848381826

V Americe jezdí spousta velkých Pikapů, nesvádějme to na SUV.

+1/0
30.8.2018 13:05

P66a27v40e80l 85U59r67b95a37n 8154383602

Na vině jsou především lidé - chodci a řidiči.

+2/0
30.8.2018 10:12

P18e71t22r 30S92k61u94h84r38a63v95y 3813722307341

Na Floride prejit 4 proudovou silnici v obci kde nebyl ani jeden prechod fakt neslo. Po par pokusech jsem na tech 500m do obchodu pak radsi bral auto. Fakt tragedie.

+5/0
30.8.2018 9:40

J39i91ř53í 49S57c69h60w64a94c98h 8988674278636

Na toto téma nakreslil Jiránek vizionářský film "Pivo přes ulici" ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=LSJbUSjN8pw

+7/0
30.8.2018 9:57

Z50d56e56n49ě84k 81R40o34t20h 2268491894537

Hlavně si SUV pořizují většinou zazobanci a ti mají bezohlednost k okolí už v povaze.

+2/−8
30.8.2018 9:29

P53e13t30r 57S18p64á34l38e14n83k64a 2803902565167

Ne. SUV jsou dnes levnější než "běžné" auto.

0/−5
30.8.2018 10:03

J26i31ř93í 92S76c31h86w16a49c42h 8878484938146

ne nejsou.

+2/0
30.8.2018 10:27

P81e36t98r 66J26o16r61d74á51n 1905137916340

Mě ten závěr přijde správný. Minimálně v Evropě je fakt dokázaný zkouškami, že SUV jsou k chodcům (v případě střetu) nemilostrdnější. Běžný typ karoserie sedanu dokáže chodce více ochránit, resp. zraní ho méně. S tímto faktem nejde polemizovat, to dokazují zkoušky. Druhá věc je rozšíření SUV. A mám dojem i typy řidičů, kteří si takové auto pořizují. Myslím, že je hodně takových, kteří si jej pořídí, protože se v něm cítí bezpečně. Jsou obaleni horou plechu. A moje zkušenost - já vevnitř jsem v bezpečí, tak mohu na okolí kašlat, to mě nezajímá. A pak jezdí , řekněme neohleduplně. Jim se nic stát nemůže a ti venku jsou jim ukradení.

+5/−2
30.8.2018 9:19

R46o72m90a68n 93P34o34l18á87č32e55k 5226319665

Mě spíš přijde divné, že v USA docela ujíždí na pickupech a ty jsou zepředu hodně podobná SUV...

+3/0
30.8.2018 9:25

M95a79r24e29k 26P40a33r31a 7562659230743

jsou jeste horsi a donedavna zcela dominovali, takze duvod SUV je nesmysl

0/0
30.8.2018 12:53

O50n54d51ř79e12j 89N84o95v50á43k 4587727933243

Jenze zpusob vyuzivani auta a doprava je usa naprosto jina nez v evrope- to nelze srovnavat

+3/0
30.8.2018 9:56

J68i95ř92í 13S53c53h93w48a64c93h 8368704858616

A je tu zase "mlácení prázdné slámy".

Téma článku neřeší viníka nehody, ale "viníka" a příčiny zvýšených destrukčních účinků na chodce vedoucí k jeho smrti. A je naprosto jedno, jestli nehodu zavinil chodec, řidič nebo ilumináti....

+4/0
30.8.2018 9:18

T11o24m25á35š 55B29e83n79e65š 4186308658374

Jestli je něco špatně, tak je to takzvané "zklidňování dopravy" Vytváří jen zácpy, nervozitu, exhalace v kolonách.

+4/−1
30.8.2018 9:17

J35i26ř62í 31T51e35p12r 4717370385525

Kecaj! Můžou za to chodci co čuměj do mobilů.

+1/0
30.8.2018 9:00

D22a68n79i11e88l 56J53a40n13k32o 9939359270322

Americký institut pro bezpečnost v dopravě (IIHS) při analýze dat potvrzuje to, na co se v USA dlouhodobě zapomíná: infrastruktura pro chodce je naprosto nedostatečná.

A v Americe se počítá s chodcema ???

+2/0
30.8.2018 9:00

J27i74ř39í 88S39c84h82w86a25c67h 8328124718836

no právě to v tom článku píšou, že nepočítá..... ale oni tam kupodivu existují.

0/0
30.8.2018 9:12

D45a83n89i73e85l 71P23a85n48e81k 6892181642880

To je zase nadpis: na vině jsou prý mimo jiné SUV

Ne, na vině je nepozornost chodců i řidičů. Stroj za to nemůže.

+6/−1
30.8.2018 8:43

L61a14d40i89s44l98a33v 60K71a81l96o52u68s 7345526221770

Stroj sice za to nemůže, ale těžký kolos ubrzdit je problém. Vše je o hmotnosti F=m*a . Lidé, kterí si kupují tato vozidla, si je kupují proto, že mají pocit vyšší bezpečnosti. Ano oni jsou v pohodě, zato chodci , jednostopí účaastníci jsou na tom v porovnání s nimi špatně. Jak jsem psal, je to o hmotnosti. Když se SUV srazí s TIREM, Tatrou plnou štěrku, Tankem, vlakem, tak asi SUV nemá šanci.

0/0
30.8.2018 8:52

D85a84n68i94e29l 42J30a48n54k19o 9409369570972

Kolega měl na mysli že bez ohledu na velikost a hmotnost auto stále řídí osoba a ta je ZODPOVĚDNÁ za jízdu...

Tím nechci zlehčovat pozici chodců kteří jsou velmi často krajně nezodpovědní.

Osobně se řídím heslem že čím jsem "zranitelnější" tím více sleduji okolí a rozhlížím se - to žel většina ne - osobně by mě zajímala statistika srážek s chodci kdy na vině je nepozornost a "vběhnutí" nejen na přechodu ale i mimo něj. Oba víme že zastavit 500kg nebo 3t na 5 metrech je iluze ...

0/0
30.8.2018 9:08

O30t30a93k34a21r 36F41u67k72a 8601843221174

...o hmotnosti. a kde zůstala kvalita brzd, jejich účinnost, velikost pneumatik pro styk se silnicí a kvalita pneumatik?

0/0
30.8.2018 13:32

M75i42l13o87s43l35a14v 13K33n94o92p 9424706193503

Jak napsali jiní diskutující-pojem SUV u nás a v Americe je poněkud odlišný. Za SUV se vydává Yeti, Tiguan, Tuscon a pod. Vedle těch amerických jsou to nedochůdčata. Ale už slyším ,,angažované" politiky, jak je budou chtít omezit.

+10/0
30.8.2018 8:34

K88a88r91e34l 24B82a75m32b74u98l41a 4843459287219

výpovědní hodnotu této "analýzy" plně vystihují slova z titulku.."prý" a "mimo jiné" ;-D

+13/0
30.8.2018 8:29

K18a20r17e35l 54N16o51v30o96t10n53y 2941965349110

Na vine je spis to, ze vsichni porad cumi do mobilu, jak ridici, tak chodci. A chodci navic casto jeste maji sluchatka na usich a okoli prakticky nevnimaji.

+5/0
30.8.2018 8:27

I26r89e77n82a 67P60l97a33c10h20e37t88k11o50v67á 1836214866820

Prej SUV. Každej čumí do mobilu, místo aby se rozhlédl.

+15/−1
30.8.2018 8:22

M35a45r64t44i46n 67B94e33r69a87n 6789965736171

Ano, jak chodci, tak řidiči.

+3/0
30.8.2018 8:32

T91o67m55á50š 37C49h59r18a11s54t94n23ý 2411944581853

Reseni je vyndat si spunty z usi a sledovat cestu!

+16/−2
30.8.2018 8:22

M20a84r46t27i66n 13B60e55r40a25n 6719365376451

To je jasný, těm borcům v autech furt někdo překáží. Přechody pro chodce, semafory, značky, obrubníky, domy,...

0/0
30.8.2018 8:34

L30a22d63i81s19l81a21v 43K82a46l33o26u43s 7205496321360

Obrubník je na obtíž. Zužuje manipulační prostor, šíři . A právě možná ty obrubníky alespoň v Evropě přiměje k nákupu SUV. Osobáky kvůli vysokým obrubníkům si ničí nárazníky, protože obrubník je vyšší, než nárazník osobáku.

+1/0
30.8.2018 8:59

Najdete na iDNES.cz