Subaru dává ochutnat další legacy a odhaluje nový malý boxer

aktualizováno 
Hned dva autosalony otevřou v nadcházejícím týdnu. Los Angeles i Tokio jsou pro Subaru reprezentanty dvou nejdůležitějších trhů. Japonská automobilka tedy musela své fanoušky na obou koncích Tichého oceánu podělit. Amerika uvidí nové legacy, Japonsko hned tři novinky.

Subaru Legacy Concept | foto: Subaru

Na tokijský autosalon zbrojí všechny místní značky a Subaru není výjimkou. S předstihem avizuje hned několik novinek, ale na informace je poněkud skoupé. Hvězdou má být koncept Levorg, z kterého ovšem Subaru zatím ukázalo jen základní křivky.

Tokijský autosalon začíná 20. listopadu, většina japonských automobilek však své produkty pro tuto akci ukazuje s předstihem. Asi nejtajemnější je Subaru, které sice hlásí hned několik zajímavých modelů, ale podrobnější detaily zatím tají. Vedle konceptu Levorg se v Tokiu představí Subaru Crossover 7 Concept, Subaru Cross Sport Design Concept a především zcela nový motor, který se pravděpodobně stane hlavním agregátem pro mnoho modelů značky.

Fotogalerie

Nový motor s označením 1,6 DIT bude pohánět koncepty Levorg a již dříve představený Viviz a pravděpodobně se objeví v mnoha dalších modelech značky. Je to přeplňovaný čtyřválcový boxer s relativně malým objemem, takový downsizing na japonský způsob. Motor má přímé vstřikování paliva a prý i velmi nízkou spotřebu. Ale tu zatím výrobce neuvádí a neznámý je i výkon motoru a jeho další parametry.

Motor 1,6 DIT bude pohánět asi nejzajímavější koncept Levorg. Nezvyklé jméno je složeninou z Legacy, Revolution a Touring. Z uvolněných siluet auta a vlastně i z jména je jasné, že to bude kombi nebo kombinace kombi a hatchbacku. Design bude sice moderní ale spíš konvenční, a to i proto, že se sériová výroba plánuje už na příští rok. Ze siluet je patrné, že na kapotě bude pro Subaru tradiční boule pro sání, auto bude mít sportovní šmrnc a charakteristické budou dvě souměrné křivky: zaoblení kapoty a zadních blatníků. K levorgu Subaru zatím zmínilo už jen přítomnost kamer EyeSight, které slouží pro sledování prostoru před autem a spolupracují s některými prvky řízení.

K druhé novince pro Tokio uvolnilo Subaru už jednu zcela jasnou fotografii. Z té je patrné, že Subaru Crossover 7 Concept, bude jakousi zvětšenou verzí outbacku, která uveze sedm pasažérů. Což ostatně naznačuje i jméno auta. V případě Crossover 7 Conceptu je design jasný, současnému outbacku se docela podobá. Liší se předek a kabina má větší boční prosklení.

Subaru Crossover 7

Subaru Crossover 7

V případě této novinky Subaru prozradilo několik detailů navíc. Známe rozměry auta: 4,78 x 1,8 x 1,7 metru. Z toho plyne, že oproti současnému outbecku není novinka překvapivě delší, ale je zhruba o 10 centimetrů vyšší. Výrobce zatím uvádí jednu pohonnou jednotu, kterou je dobře známý 2,5litrový boxer kombinovaný s variátorovou převodovkou Lineartronic a se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD.

O třetí novince Subaru neprozradilo skoro nic, chybí i jakákoliv fotografie nebo alespoň silueta. Cross Sport Design Concept má na délku měřit 4,3 metru a Subaru na něm vyzdvihuje následující: snadné nastupování, pohodlný interiér a velkorysý prostor pro zavazadla. Má to být ideální městské SUV. Některá zahraniční média uvádí, že by to měl být nástupce modelu tribeca, ale to je auto o kategorii výše. Víc se dozvíme za necelý týden.

Subaru Viziv

Subaru Viziv

Poslední novinkou je koncept Viziv, který ale Subaru ukázalo už na jaře v Ženevě (více zde). Tenkrát pohledné SUV poháněla kombinace dieselového dvoulitru a elektromotoru. Pro Tokio se pod kapotou odehraje rošáda, diesel nahradí nový benzinový motor 1,6 DIT. Hybridní koncepce zůstává, stejně jako pohon všech kol.

Nové legacy

Subaru představilo první legacy v roce 1989, teď je v nabídce už pátá generace. Podobu té nové ukáže japonská značka v Los Angeles 22. listopadu. Prozatím je to jen koncept, sériové verze z ní bude vycházet. Dostane kliky a určitě i větší zrcátka.

Subaru Legacy Concept

Subaru Legacy Concept

Velký sedan měří na délku skoro pět metrů (493 cm), šířka je 194 cm. Přikrčená silueta (1,5 metru výšky) a sportovní linky ladí se zaměřením modelu. Rozvor 288 centimetrů znamená, že ve čtyřmístné kabině bude hodně místa v podélném směru. Samozřejmostí je pohon všech kol, co je pod kapotou za motor Subaru neprozradilo, pochlubilo se ale rozměrem pneumatik: 265/40 R21. 

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Spousta zábavy za tisícovku: chytrá krabička přidá starému VW nové funkce

Konektivita a různé inteligentní funkce získávají v osobních automobilech čím dál větší oblibu. Některé z těchto funkcí...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...

  • Další z rubriky
Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Najdete na iDNES.cz