Na tokijský autosalon zbrojí všechny místní značky a Subaru není výjimkou. S předstihem avizuje hned několik novinek, ale na informace je poněkud skoupé. Hvězdou má být koncept Levorg, z kterého ovšem Subaru zatím ukázalo jen základní křivky.
Tokijský autosalon začíná 20. listopadu, většina japonských automobilek však své produkty pro tuto akci ukazuje s předstihem. Asi nejtajemnější je Subaru, které sice hlásí hned několik zajímavých modelů, ale podrobnější detaily zatím tají. Vedle konceptu Levorg se v Tokiu představí Subaru Crossover 7 Concept, Subaru Cross Sport Design Concept a především zcela nový motor, který se pravděpodobně stane hlavním agregátem pro mnoho modelů značky.
Nový motor s označením 1,6 DIT bude pohánět koncepty Levorg a již dříve představený Viviz a pravděpodobně se objeví v mnoha dalších modelech značky. Je to přeplňovaný čtyřválcový boxer s relativně malým objemem, takový downsizing na japonský způsob. Motor má přímé vstřikování paliva a prý i velmi nízkou spotřebu. Ale tu zatím výrobce neuvádí a neznámý je i výkon motoru a jeho další parametry.
Motor 1,6 DIT bude pohánět asi nejzajímavější koncept Levorg. Nezvyklé jméno je složeninou z Legacy, Revolution a Touring. Z uvolněných siluet auta a vlastně i z jména je jasné, že to bude kombi nebo kombinace kombi a hatchbacku. Design bude sice moderní ale spíš konvenční, a to i proto, že se sériová výroba plánuje už na příští rok. Ze siluet je patrné, že na kapotě bude pro Subaru tradiční boule pro sání, auto bude mít sportovní šmrnc a charakteristické budou dvě souměrné křivky: zaoblení kapoty a zadních blatníků. K levorgu Subaru zatím zmínilo už jen přítomnost kamer EyeSight, které slouží pro sledování prostoru před autem a spolupracují s některými prvky řízení.
K druhé novince pro Tokio uvolnilo Subaru už jednu zcela jasnou fotografii. Z té je patrné, že Subaru Crossover 7 Concept, bude jakousi zvětšenou verzí outbacku, která uveze sedm pasažérů. Což ostatně naznačuje i jméno auta. V případě Crossover 7 Conceptu je design jasný, současnému outbacku se docela podobá. Liší se předek a kabina má větší boční prosklení.
V případě této novinky Subaru prozradilo několik detailů navíc. Známe rozměry auta: 4,78 x 1,8 x 1,7 metru. Z toho plyne, že oproti současnému outbecku není novinka překvapivě delší, ale je zhruba o 10 centimetrů vyšší. Výrobce zatím uvádí jednu pohonnou jednotu, kterou je dobře známý 2,5litrový boxer kombinovaný s variátorovou převodovkou Lineartronic a se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD.
O třetí novince Subaru neprozradilo skoro nic, chybí i jakákoliv fotografie nebo alespoň silueta. Cross Sport Design Concept má na délku měřit 4,3 metru a Subaru na něm vyzdvihuje následující: snadné nastupování, pohodlný interiér a velkorysý prostor pro zavazadla. Má to být ideální městské SUV. Některá zahraniční média uvádí, že by to měl být nástupce modelu tribeca, ale to je auto o kategorii výše. Víc se dozvíme za necelý týden.
Poslední novinkou je koncept Viziv, který ale Subaru ukázalo už na jaře v Ženevě (více zde). Tenkrát pohledné SUV poháněla kombinace dieselového dvoulitru a elektromotoru. Pro Tokio se pod kapotou odehraje rošáda, diesel nahradí nový benzinový motor 1,6 DIT. Hybridní koncepce zůstává, stejně jako pohon všech kol.
Nové legacy
Subaru představilo první legacy v roce 1989, teď je v nabídce už pátá generace. Podobu té nové ukáže japonská značka v Los Angeles 22. listopadu. Prozatím je to jen koncept, sériové verze z ní bude vycházet. Dostane kliky a určitě i větší zrcátka.
Velký sedan měří na délku skoro pět metrů (493 cm), šířka je 194 cm. Přikrčená silueta (1,5 metru výšky) a sportovní linky ladí se zaměřením modelu. Rozvor 288 centimetrů znamená, že ve čtyřmístné kabině bude hodně místa v podélném směru. Samozřejmostí je pohon všech kol, co je pod kapotou za motor Subaru neprozradilo, pochlubilo se ale rozměrem pneumatik: 265/40 R21.