Japonská automobilka Subaru prožívá v poslední době hodně turbulentní období. V Evropě si zákazníky získala svým novým turbodieselem, ale design jejich vozů Evropanům prostě moc nevoní. Dokazuje to i vlažné přijetí současné Imprezy, která navíc v prestižní verzi WRX Sti prohrává souboje s nejnovějším Mitsubishi Lancer Evolution. Navíc se Subaru nedávno rozhodlo kompletně stáhnout ze svých aktivit v Rallye.
Přesto se zdá, jako by Subaru šlo stále neochvějně za svým cílem – vyrábět spolehlivá auta s pohonem čtyř kol a dostatečně individualistickým charakterem. Důkazem toho je i studie nové generace Subaru Legacy.
Odmyslete si ty vytažené blatníky a brutální nárazníky a rázem získáte představu o tom, jak bude vypadat nová generace tradičního sedanu střední třídy. Ta přijde na trh v druhé polovině roku 2010. Ostatně, i v tomto ohledu Subaru nijak nesleduje současné moderní trendy – aktuální generace Subaru Legacy je tu s námi od roku 2003 a sedmiletý modelový cyklus dnes již patří mezi ty delší.
Legacy ale nikdy nebylo módní záležitostí a dokazuje to i nový koncept. Módou sedanů s nízkým profilem střechy se u Subaru strhnout nenechají. Koncept je klasickým sedanem, tak jak to má být, a designově jasně odkazuje na předchozí generace.
Podle prvních fotografií se zdá, že po impreze přijde o jeden z typických znaků Subaru i nové legacy. Okna totiž rozhodně nevypadají, že by měla bezrámovou konstrukci. V ostatních ohledech však subaru své tradiční hodnoty zachovává. Symetrický pohon 4x4 je samozřejmostí a to samé platí pro ploché motory boxer. Pod kapotou studie se rovnou nachází šestiválec s objemem 3,6 litru, který pravděpodobně najdeme ve špičkové verzi STi. Ta by mohla ze studie převzít i daleko více agresivních designových prvků.
Na co ale budeme muset v sérii pravděpodobně zapomenout, jsou futuristické ovládací prvky v interiéru a neobvyklá zpětná zrcátka. Středová konzola konceptu je jedním obřím dotykovým displejem a cestující mohou vlastně rovnou zapomenout na jakékoli mechanické ovládání prvků výbavy. Třeba okna a jejich stahování opět cestující ovládají přes dotykový displej na loketní opěrce ve dveřích. Dotykový displej se nachází i na středovém tunelu vzadu a nechybí ani v loketních opěrkách.
V hlavových opěrkách pro změnu nemohou chybět monitory, které umožní cestujícím na zadních sedadlech sledovat třeba filmy. Dalším atypickým prvkem jsou zpětná zrcátka. Ta nahrazuje koncept kamerami, které promítají řidiči obraz do širokoúhlého středního "zrcátka". Obraz z kamer se zde spojí v jeden panoramatický pohled, který dává řidiči zcela jasnou představu o tom, co se právě vedle jeho vozu a za ním děje.
Uvidíme, zda Subaru najde odvahu alespoň některé z těchto zajímavých prvků přenést do sériové výroby. Na výsledek nebudeme muset čekat příliš dlouho, nové legacy se představí nejpozději za rok.