Studie Hondy: nová CRX a krabička na lidi

aktualizováno 
Honda je opět pohotová určovat trendy vývoje automobilového průmyslu. Její designéři i technici jsou při plné síle a popírají tvrzení, že v designu již nelze vymyslet nic nového. Svůj potenciál dokazují neustále, nejnověji dvěma studiemi z nedávného losangeleského autosalonu.

Honda Remix | foto: Honda

Remix
Z názvu ukapávají noty a zní ryčné techno, dynamické a plné pohybu jsou i křivky, zdobící malé sportovní kupé, sršící jiskrami energie z kontrastu oblých blatníků a takřka geometricky hranaté kabiny.

Zdařilý remix Honda R&D Americas, Inc. Obrys nepochybně připomíná původní model Hondy CRX, čelní pohled odhalí pootevřenou tlamu á la CR-V, záď se vymyká jednoznačného přirovnání k nějakému, již existujícímu objektu.

Strmě stoupající křivky bočních oken, vymyšlené Ferucciem Lamborghinim pro legendární Espadu, mají co říci i dnes.

Použitá technika vychází z toho, co umí Honda nejlépe; točivý čtyřválec VTEC s šestistupňovou převodovkou, k tomu sportovně laděné zavěšení kol a ostré brzdy.

Tedy nic drahého ani náročného, ostatně případná cílová skupina takového modelu ani o žádnou špičkovou a drahou techniku nestojí. Radost z jízdy může být i krásná...

Honda Step Bus

Step Bus
Samotný účel, oholený až na dřeň - tak se dá charakterizovat nejnutnější mobilita, reprezentovaná specificky japonskými minivozíky třídy Kai, tedy maličkých krabic s využitým každým krychlovým centimetrem a motorkem se zdvihovým objemem do 660 cm³.

Přesně taková je Honda Step Bus, která na extrémně malém půdorysu poskytuje prostor pěti dospělým osobám, případně dvěma nocležníkům na lůžkové úpravě.

V jejím případě přišla vhod každá skulinka místa, proto se do celého auta nastupuje, podobně jako do Peugeotu 1007, dvojicí velkých bočních předsuvných dveří.

Ani přístrojová deska si nedovolila jediný zbytečný zásah do prostoru, proto je na zcela plochém panelu jen to nejnutnější; nechybí ovšem stojánek na nápoj. Již z bočního pohledu je jasné, že nohy vpředu sedících vyplňují celý prostor přídě, proto se poháněcí agregát přesunul na opačný konec - před zadní nápravu, kterou také pohání.

Autoři:
Témata: design, Honda, Peugeot

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Najdete na iDNES.cz