- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Postradam informaci, ze v padesatych a sedesatych letech byl ke koupi auta jeste potrebny poukaz ktery vystavovala podnikova organizace KSC spolu se zavodnim vyborem ROH.
Kdyz uz tu byla rec o dostupnosti. A take ze jste si nemohl vybrat. Kdyz vam dali poukaz na Moskvice, nemohli jste chtit Spartaka.
a na konci 80. let se muselo stát před Mototechnou celou noc ve frontě kvůli zapsání do pořadníku na Favorita.
Za osm až devět platů? To má autor na mysli také ty průměrné dělnické...?
Ano, klidně i ty dělnické ... Nová Dacia Logan začíná na 170tKč.
Hlavne zacala bohuzel jezdit kazda zenska, driv clovek potkal 2-3 za cestu ,dneska sedi v kazdym druhym aute. A to jeste dobra pulka ridicskym umenim na urovni zmatkar a amater.
Tak jezdíte i vy, to je mnohem větší katastrofa.
jo byl jsem u toho, když těsně po revoluci ...cca rok 1990..tu u nás byl na návštěvě rodinný známý ze zahraničí...z Paříže....a když jsme tu s ním jezdili po republice..tak si liboval a říkal..vy to tu máte tak krásný...naše otázka hned byla..a v čem..vždy ́t Francie je krásnější..a on...máte tu tak málo aut..to je na tom nejkrásnější...tak opět jsme opnovali tím, že auto je tu docela dost....tak se ušklíbl a říkal..počkejte za 20 let....no...bohužel se jeho slova splnila.
Ale zase klesl počet koňských spřežení, tak se to vyrovná
Já měl tedy za to, že od roku 2000 se počet vozidle aspoň ztrojnásobil, to jsem se mýlil. Asi se spíše zvýšil počet najetých kilometrů a počet cizích aut.
Autor by si měl ujasnit zeměpisné pojmy - v nadpise má Česko (tedy Čechy, Morava a Slezsko). V první větě pak mluví o Československu na začátku 20.století.
Československo bylo Čechy, Morava, Slezsko, Slovensko a Podkarpatská Ukrajina). Mimo to na začátku 20.století ještě Československo neexistovalo - byli jsme součást Rakouska-Uherska.
Toto není článek, ale slepenec jakýchsi informací vhodný do okurkové sezóny.
Dalo by se říci:"Zlatý šedesátky...". Dnes tu máme díky neskutečnému drancování přírodních zdrojů "přeplechovkováno". Změnou životního stylu (pohodlnost), životní úrovně, vyššími nároky (individualita), bezohledností (vůči sobě samým i k životnímu prostředí) ...
zase to berte tak, že v šedesátkách se jezdilo na olovnatý benzin, bez řízených katalyzátorů. Ve srovnání s dneškem to vychází šul nul, a to i přes značný nárůst počtu aut a jejich nájezdu.