Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

V Česku je už 6,425 milionu aut, průměrné stáří se přiblížilo 16 letům

Počet osobních aut na českých silnicích loni vzrostl o 132 292 kusů na 6,425 milionu. Jejich průměrné stáří za poslední tři roky vzrostlo o rok na 15,93 roku. Česko má tak jeden z nejstarších vozových parků v Evropě. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

Za stáří vozů nemůže jak autor uvádí dovoz starých ojetin. To je jen důsledkem. Za stáří vozu může vysoká cena nových a dnes už i bazarovych vozidel = tedy evropská "eko" politika, která významně zvyšuje ceny nových vozů, které by ale měli nižší emise. Za druhé pak rozhoduje i to, že určité generace starších vozidel jsou spolehlivější než ty nové =nižší náklady na provoz. A v konečném důsledku ani ty nové nejsou ekologičtější. V autosalonu testovali nový Peugeot 4008 v hybridní verzi a jeho průměrná spotřeba je až 8,5l benzinu. To je ale spotřeba, kterou nedosáhla ani "obycejna čtyřistašestka".

0 0
možnosti

Ani ne, trh nových aut je státe zhruba stejně velký, pochopitelně musíme vnímat covidový propad, který nesouvisel nijak s cenou vozidel, ale jinými faktory. Tedy cena aut je jinak evidentně v pořádku.

Spolehlivost vs nákladovost je složitější téma, zpravidla nejde ruku v ruce, starší auta mohou mít lepší spolehlivost v dlouhodobém hledisku, ale mají vyšší provozní náklady, moderní spíše naopak. Navíc je to model od modelu, a pro konkrétní porovnání, neplatí to plošně.

Spotřeba a další věci to samé - velmi individuální, je pravdou že dnešní fabie či octavie obecně jezdí za méně než jejich předchůdci 15let zpátky, ale taky je pravda že vlivem emisních nesmyslů reálná spotřeba u některých aut naopak roste a časem je zahubí.

0 0
možnosti
DT

Auta na baterky jsou podstatně dražší, takže budou určitě sloužit průměrně 25 let.

Chci vidět 20 staré auto na baterky. Nebo spíš nechci.

0 0
možnosti
PS

Ale ono sloužit může. Pokud každých 8 let koupíte novou baterii a výrobce ji bude po 16 letech ještě vyrábět ;-D. Sice vás to vyjde jako 2,5 elektroauta a smysl to nedává, ale reálně to je. A ikdyz jo za 10 let vyradite a koupíte nové, Elektro maniaci vám budou tvrdit že to je ekologické. Hmotnost vozidla a likvidace baterie atd. To jsou jen banality :-)

0 0
možnosti
DP

"Jejich průměrné stáří za poslední tři roky vzrostlo o rok na 15,93 roku."

No a?

To znamená např. Octavia II, nebo Fabia II, Roomster z roku 2007.

Tedy solidní a bezpečné auto s min. 4 airbagy, ABS, karosérie oboustranný pozink, emise EURO 4, takže auto úplně v pohodě, žádný problém.

1 0
možnosti
AV

15,93 roku není maximální, ale průměrné stáří aut! Což takový Favorit nebo Škoda 120 už asi moc v pohodě nebudou :-))

1 0
možnosti
MK

Prostě ta auta „poslední míle" s ročním nájezdem 3000 km stárnou, ale není důvod je vyřazovat, dokud spolehlivě jezdí. A při rozumném servisu se dají udržet provozuschopné dlouho.

1 0
možnosti
Foto

Ale zatím jsme snad ještě nedohonili Kubu, doufám :-D :-D :-D

0 0
možnosti
Foto

stačí napařit z auta pitomých 10 tisíc korun daň, do rozpočtu přiteče 60 miliard a stáří aut klesne na 8 let

1 5
možnosti
PM

To je snad poprvé, co s tebou souhlasím. I když tu částku bych snížil, dejme tomu o polovinu. Ale bohužel i tak je to neprůchodné. Politicky. Vždyť jenom hloupá dálniční známka stojí 15 stovek a mraky lidí remcají, jak je to drahé.

1 2
možnosti
PM

Vzhledem k tomu, že každý jouda musí mít aspoň nějaký rezavý vrak, se kterým vyjede dvakrát ročně (a zbytek roku s tím zavazí na parkovišti nebo na ulici, je to pochopitelné.

1 4
možnosti

Což je dané tím jak levné je držet auto v provozu - technická jednou za dva roky 2,5 tis, povinné dneska běžně pod 3tis, takže v základu sotva 400 měsíčně, to si skutečně může dovolit každý...

2 2
možnosti
IP

Priemerný vek mojich áut je 32,75 rokov.A nemienim kupovať nič novšie.Takže postupne sa to bude len zhoršovať

2 0
možnosti

Nedalo mi to a taky jsem si to zpocital....34,6....cekal jsem o trochu min.

2 0
možnosti
Foto

průměrný stáří mýho auta od roku 1982 je 4,12 roků, lidi jako já to ještě drží v přijatelné míře

0 3
možnosti
PB

Prumerne stari vozu se bude i nadale vyrazne zvysovat, jelikoz prodeje novych klesaji, takze mlade ojetiny nebudou. Dalsim duvodem bude to, ze lide nechteji elektro a budou udrzovat stare vozy.

2 1
možnosti
Foto

průměrný stáří se časem zvýší až na 42 let, až bude v česku 10 milionů aut, protože lidi chtějí co nejvíc nejlevnějších aut a ta drahá nechtějí

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...