- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každý stát je v něčem lepší a v něčem horší, tím spíše, že ne každý ujíždí na nových "sadomaso" trendech v automobilismu. A co třeba takové Německo v soběstačnosti výroby elekřiny, o tom by článek nebyl?
Důvody budou 2. Kupní síla (auta v ČR nestojí třetinu toho, co v Německu, přestoře je rozdíl platů cca trojnásobný) a nekvalita/složitost nových aut.
Osobně si (jako mnoho jiných) radši nechám auto, které je v pořádku, byť je 15,20 let staré, ale jednoduché, než koupit nové(zánovní) napěchované spotřební elektronikou a podobnými pastmi na peníze.
Což o to, kupní síla je v pohodě, taky se tu prodává nových aut zcela adekvátně velikosti trhu. To že je dokonce vyšší než třetinová vůči říši je vyznamenání - Německo je největší ekonomikou Evropy, s tím se nemá smysl absolutně porovnávat.
Zbytek jsou osobní preference, nejsem určitě odpůrce starších aut, faktem je že věci jako bezpečnost nebo výbava bohužel jasně hraje pro ta novější.
Radši budu jezdit starším autem, než těma plečkama s malými přeplňobvanými motůrky, co odrovnáte po 200 tis. km.
To je spíš problém nižších tříd, a tam zase nikdo moc nedělá nájezdy.
Auta Čechů patří k nejstarším v Evropě. Průměr roste kvůli dovozu.
Takže kdyby se nedovážely ojetiny, všichni bychom jezdili novými auty
Tak meli bychom aut mene a prumer by bylo nizsi.....
Pořád stejný problém - průměr dle registru je vzhledem k jeho způsobu vedení a zaplevelení zcela nerelevantní, na což se také dlouhodobě poukazuje.
Prodej nových aut zcela odpovídá velikost trhu a roste, dovoz ojetin by to také snižoval, ale přesto se nic neděje, proč asi? No protože to co tíží registr tam pořád je a každý rok situaci zhorší.
Zajímavé taktéž je že většina ostatních způsobů zjištění průměru se shoduje na věku 8-9 let, a to jak dynamická měření, tak data od stk, pojištoven atd.
Ke stárnutí vozového parku především vede nízká kupní síla obyvatel ČR.
To trošku odporuje tomu, že auta jsou v ČR stále dostupnější........ Stačí porovnat se situací před 10 a třeba před 20 roky.
A nebo považovat auta z dovozu za nové a problém vyřešen
Proč měnit něco co v pohodě funguje a perochází STK?
Nějak to nesedí, dle registru je průměrné stáří přes 15 let, ale dle reálného měření jen 8,5 let? A vysvětlení je, že to zkreslují auta posledního kilometru - kolik takových aut může být? I kdyby 25% (a to není), tak by ty auta posledního kilometru musela mít průměrné stáří přes 35 let.... To odpovídá škodě 105/120, Ladě 2107, Renaultu 9/11, Oplu Kadett, Golfu II..... A taková auta už ani nevidím nikde zaparkovaná......
No ono jde proste o to, ze nova auta zpravidla najedou podstatne vice nez stara. Takze na ulici je potkate podstatne casteji.
Zkratka kdyz obchodak s rok starym autem najede za rok 50 000km, a duchodce s 30 let starym autem najede 5 000km, tak ti dle mereni aut "na ulici" vyjde prumer (1*50000+30*5000)/55000= 3,6 roku, a to ze dvou aut kde jedno ma rok a druhe 30.
Když auto, které mám, nemá náhradu. Atmosféra 2,5L, manuál, stálá čtyřkolka, redukční převodovka, žádný dotykový displej, k tomu spolehlivost a prostoru více než v Kodiaku, kterým teď jezdí šéf. Mohl bych ho prodat tak za 120-150.000 a koupit si nový model, zvýšený do SUV, s automatem, menším kufrem, vyšší spotřebou, obřím tabletem uprostřed palubky za milion (ono to tak časem asi dopadne, až to moje stávající orgán zakáže), ale proč bych to teď dělal?
Jsem ve stejné situaci. Bydlím na horách, dříví na topení si zajišťuji vlastní těžbou, potřebuju auťák s náhonem na všechny, ideálně na naftu. Mimo velkých pick upů v cenách od 1 miliónu už taková auta nejsou v nabídce, takže si svůj čtrnáctiletý exemplář nechám tak dlouho, jak to jen půjde.