Diskuze

Auta Čechů patří k nejstarším v Evropě. Průměr roste kvůli dovozu

Česká auta patří k nejstarším v Evropě. Tuzemský vozový park loni zestárl o 0,35 roku na průměrných 15,27 roku, což je o čtyři roky více, než činí průměr v EU. Staří aut se navíc neustále zvyšuje, za posledních deset let se zvýšilo o dva a půl roku. Výrazný podíl na tom má skladba dovážených ojetin. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů (SDA).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

Každý stát je v něčem lepší a v něčem horší, tím spíše, že ne každý ujíždí na nových "sadomaso" trendech v automobilismu. A co třeba takové Německo v soběstačnosti výroby elekřiny, o tom by článek nebyl? :-P

1 0
možnosti

Důvody budou 2. Kupní síla (auta v ČR nestojí třetinu toho, co v Německu, přestoře je rozdíl platů cca trojnásobný) a nekvalita/složitost nových aut.

Osobně si (jako mnoho jiných) radši nechám auto, které je v pořádku, byť je 15,20 let staré, ale jednoduché, než koupit nové(zánovní) napěchované spotřební elektronikou a podobnými pastmi na peníze.

3 0
možnosti

Což o to, kupní síla je v pohodě, taky se tu prodává nových aut zcela adekvátně velikosti trhu. To že je dokonce vyšší než třetinová vůči říši je vyznamenání - Německo je největší ekonomikou Evropy, s tím se nemá smysl absolutně porovnávat.

Zbytek jsou osobní preference, nejsem určitě odpůrce starších aut, faktem je že věci jako bezpečnost nebo výbava bohužel jasně hraje pro ta novější.

0 0
možnosti
MF

M27a98r67e30k 27F13a37j94t

11. 2. 2021 12:28

Radši budu jezdit starším autem, než těma plečkama s malými přeplňobvanými motůrky, co odrovnáte po 200 tis. km.

3 0
možnosti

To je spíš problém nižších tříd, a tam zase nikdo moc nedělá nájezdy.

0 0
možnosti
FZ

Auta Čechů patří k nejstarším v Evropě. Průměr roste kvůli dovozu.

Takže kdyby se nedovážely ojetiny, všichni bychom jezdili novými auty :-)

0 0
možnosti
MK

Tak meli bychom aut mene a prumer by bylo nizsi.....

0 0
možnosti

Pořád stejný problém - průměr dle registru je vzhledem k jeho způsobu vedení a zaplevelení zcela nerelevantní, na což se také dlouhodobě poukazuje.

Prodej nových aut zcela odpovídá velikost trhu a roste, dovoz ojetin by to také snižoval, ale přesto se nic neděje, proč asi? No protože to co tíží registr tam pořád je a každý rok situaci zhorší.

Zajímavé taktéž je že většina ostatních způsobů zjištění průměru se shoduje na věku 8-9 let, a to jak dynamická měření, tak data od stk, pojištoven atd.

1 0
možnosti
JF

Ke stárnutí vozového parku především vede nízká kupní síla obyvatel ČR.

1 0
možnosti
Foto

To trošku odporuje tomu, že auta jsou v ČR stále dostupnější........ Stačí porovnat se situací před 10 a třeba před 20 roky.

1 0
možnosti
LB

A nebo považovat auta z dovozu za nové a problém vyřešen 

0 0
možnosti
JF

J51i21ř84í 98F46o68g89e89l

11. 2. 2021 9:13

Proč měnit něco co v pohodě funguje a perochází STK?

1 0
možnosti
Foto

Nějak to nesedí, dle registru je průměrné stáří přes 15 let, ale dle reálného měření jen 8,5 let? A vysvětlení je, že to zkreslují auta posledního kilometru - kolik takových aut může být? I kdyby 25% (a to není), tak by ty auta posledního kilometru musela mít průměrné stáří přes 35 let.... To odpovídá škodě 105/120, Ladě 2107, Renaultu 9/11, Oplu Kadett, Golfu II..... A taková auta už ani nevidím nikde zaparkovaná......

0 0
možnosti
MK

No ono jde proste o to, ze nova auta zpravidla najedou podstatne vice nez stara. Takze na ulici je potkate podstatne casteji.

Zkratka kdyz obchodak s rok starym autem najede za rok 50 000km, a duchodce s 30 let starym autem najede 5 000km, tak ti dle mereni aut "na ulici" vyjde prumer (1*50000+30*5000)/55000= 3,6 roku, a to ze dvou aut kde jedno ma rok a druhe 30.

0 0
možnosti
RH

Když auto, které mám, nemá náhradu. Atmosféra 2,5L, manuál, stálá čtyřkolka, redukční převodovka, žádný dotykový displej, k tomu spolehlivost a prostoru více než v Kodiaku, kterým teď jezdí šéf. Mohl bych ho prodat tak za 120-150.000 a koupit si nový model, zvýšený do SUV, s automatem, menším kufrem, vyšší spotřebou, obřím tabletem uprostřed palubky za milion (ono to tak časem asi dopadne, až to moje stávající orgán zakáže), ale proč bych to teď dělal?

2 0
možnosti
Foto

Jsem ve stejné situaci. Bydlím na horách, dříví na topení si zajišťuji vlastní těžbou, potřebuju auťák s náhonem na všechny, ideálně na naftu. Mimo velkých pick upů v cenách od 1 miliónu už taková auta nejsou v nabídce, takže si svůj čtrnáctiletý exemplář nechám tak dlouho, jak to jen půjde.

0 0
možnosti