Ssangyong Korando | foto: Ssangyong

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí, kam ho zařadit. Je to něco z Číny? Nebo odjinud? SsangYong je korejská značka, která operuje převážně na asijském trhu. V loňském roce automobilku koupila od indického koncernu Mahindra korejská skupina KG a přejmenovala ji nově na KG Mobiliy.

Jméno Korando je zajímavé tím, že mezi korejskými automobilkami je to nejdéle přežívající název modelu. Poprvé se totiž objevilo už jako licenční „kopie“ Jeepu CJ v roce 1982. Druhá generace přišla v roce 1996 a dokonce vydržela její licenční výroba v Rusku až do roku 2014, kdy už byla čtyři roky na trhu třetí generace. Ta byla nahrazena v roce 2019 moderní čtvrtou generací, o které dnes bude řeč.

Ačkoli by každého napadlo, že tak malá značka si půjčí techniku u některé větší automobilky, SsangYong si všechno připravil sám, včetně platformy a motorů.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se