Diskuze

Sodomkové byli na počátku tradice velkovýroby autobusů ve Vysokém Mýtě

Otec a syn Sodomkové ovlivnili podobu Vysokého Mýta na několik desetiletí dopředu. Bez nich by ve městě neměla tradici výroba autobusů. Dnes jejich dobu ukazuje každoroční velká přehlídka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

H84o56n58z41a 13T29a66r

27. 12. 2017 21:15

Jen názorná ukázka toho, co dokázalo zlikvidovat centrální plánování .

Měli prý málo prostoru

https://zpravy.idnes.cz/neselhal-socialismus-nedostal-prostor-haji-komuniste-rezim-do-1989-1cc-/domaci.aspx?c=A160514_142958_ekonomika_kop

2 0
možnosti

na druhou stranu divoká privatizace skoro zlikvidovala Zetor, zcela Liaz, Pragu, z Tatry se postupně stává je skládanka z dílů z celého světa.......

0 0
možnosti

To komunisti uměli skvěle zničit člověka i fabriku.

4 0
možnosti

Tak jsem čekal, že se dočtu, od kdy do kdy se ta přehlídka koná, kde atd., a ono nic... to je zase článek...

0 0
možnosti
Foto

J10i18ř20í 31L84i30b69e16r

27. 12. 2017 11:30

Jo, kam vkročí komunista, tam deset let tráva neroste :-( Sodomkovi nejsou, bohužel, zdaleka jediní.

9 0
možnosti

Karosárna Sodomka dýchala na záda předním světovým karosářům. Po znárodnění se z ní stal tuctový nezajímavý podnik. Komunisti zničili plno fungujících věcí a komunismem vychovaní lidi oo 90.roce dílo zkázy dovršili. Často to byli titíž, co se na komunistických rozkrádačkách podíleli.

12 0
možnosti

Nu osobně je mi líto rodu Sodomků z VM ! Socialismus a komunisté sice udržel výrobu autobusů a hasící techniky na socialistické úrovni, ale dle sovětského vzoru poškodil majitele ! Vysokomýtská Karosa a její zaměstnanci nestraníci ale dokázali vyrábět potřebné československé autobusy a hasící vozidla jež byly využívány v celé republice. Firmy Sodomek a Stratílek jsou pro mnohé stále pojmem. V současnosti sice Sodomkova KAROSÁrna už má jiného majitele a vyrábí pod značkou Iveco, když před tím krátce koketovala s Renaultem, ale v této firmě ještě i dnes pracují a odcházejí pracovníci jež zažili dobu Karosy a ŠM,ŠL a š700. V podstatě v profesním pracovním cyklu se mnoho nezměnilo , pro poctivou moderní výrobu autobusů jsou potřeba především profesní machři a pracovníci na všech stupních výroby podobně jako tomu bylo u kusové výroby předválečné Karosárny Sodomka.

0 0
možnosti

J29i97ř25í 95Z68ý53k38a

27. 12. 2017 2:03

docela by mě zajímalo, proč je tato fabrika v rukou IVECO a ne v rukou jeho potomků. Vím, že v 93 proběhla privatizace, ale předpokládám, že potomek Sodomky měl nárok na restituce, když to komunisté Sodomkovi ukradli ...

3 0
možnosti

Nu je to běžným přerušením rodinné tradice . Proč Rakona Rakovník není Raků ale Proctr a Gamble ? Pro mnohé jsou peníze bližší než podnikatelské střevo. I když - možná, v devadesátých letech mnozí po zkušenostech z ledna-srpna 1968 nevěřili tolik Havlovi a Klausovi, že se historie nebude opakovat !!

0 0
možnosti