Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Smartem proti zdi: crash test na čtyři hvězdy

Když tohle mikroauto nabourá, ochrání posádku na čtyři hvězdičky. Přesně tolik si jich smart odváží z laboratoří EuroNCAP, kde si vyzkoušel crash test.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

performer

29. 10. 2007 16:11
to je tu zase blábolů a nesmyslů

1. Smart má sice kratší předek než běžná auta, ALE nemá vepředu motor - takže přední deformační zona může být u Smarta klidně i stejná/větší než u mnohem delších malých aut s motorem vepředu (AYGO, miniFiaty, a pod).

2. Smart na to jak je malý, není vůbec lehký, takže bláboly o nějaké šestinové setrvačnosti/hmotnosti oproti autu nižší střední třídy jsou vážně úplně mimo......

3. Smart je prostě bezpečné malé auto.  

0 0
možnosti

Masox

29. 10. 2007 13:24
Problém ale ten, že na silnicích nejsou sami...

... resp. že se po silnicích nepohybují pouze smrati bourající do štosů plaňkových beden. Velká tuhost Smarta má původ v setrvačnosti cca 6tinové oproti autu nižší střední a polovičním ramenům sil na štanglích skeletu kastle. Při srážce s nižší střední (největší pravděpodobnost) nebo stření třídy smrťákovi hrozí, še bude rozplácnut jak moucha. Taky by nebylo od věci srazit dva smrtě - zajímalo by mě, jestli z toho bude čtyřmístná krychle nebo spíš placka (sázím na b) ).

0 0
možnosti

albert

29. 10. 2007 15:35
Re: Problém ale ten, že na silnicích nejsou sami...

No když srazíš dva smarty, tak na tom posádka bude obdobně jako v jakémkoliv jiném čtyř hvězdovém autě.

0 0
možnosti
VT

Franta

29. 10. 2007 13:01
4 hvězdičky

Jestli tady ta pixle získala 4 hvězdičky, tak ten čínský zázrak co tady byl prezentován minulý týden, jich musí mít jak na unijní vlajce. 8-o

0 0
možnosti
HH

hnusil

29. 10. 2007 13:28
Re: 4 hvězdičky

vzdyt to byl objednany test konkurenci, z crashtestu se vybraly ty nejhorsi a ty se zverejnily - proste nesmysl. Konkurence ma z auta, ktere ma polovicni az tretinove ceny hodne velky strach ..... a to nepocitam priblblost ceskych diskutujicich, kteri donedavna jezdili v trabantech a S105 a ted ohrnuji nos na cinskymi auty.

0 0
možnosti

Michal

29. 10. 2007 11:50
Crashtesty

Jiz mi to pomalu zacina vadit. Je treba vedet, ze testy EURO-NCAP nemaji zadnou relevantni vypovidaci hodnotu.Jedine testy, ktere jsou urcujici pri schvalovani vozu a pro ziskani Certifikatu Globalni Homologace a jsou zavazne i pro nase MD jsou ty, ktere provadi TUV. A provadi je za jinych technickych a technologickych podminek nez EURO-NCAP. E-N je ryze soukroma firma, ktera provadi crashtesty tem, kdo je zaplati. A to bud konkurence, nebo vyrobce (pokud si je jisty v kramflecich). O objektivite si mohu myslet co chci, ale je to proste soukroma firma, ktera zije ze zakazek. Jedna se o komercni aktivitu, hvezdicky nemaji zadnou skutecnou hodnotu. Prikladem je napriklad nedavny test cinske Brillance BS6. Tento test si neobjednal vyrobce, ale zapadoevropska automobilka, ktera jej zaplatila. Bude-li se tady nekdy Brillance prodavat, musi projit testy TUV. Jinak kdo chcete, mrknete na YouTube na crashtest Smartu, ktery si udelali v Anglii. Za ten by nedostali ani desetinu hvezdicky.  

0 0
možnosti

opas

29. 10. 2007 13:23
Re: Crashtesty

Aha a ktery test? Tady ten jak to narvali stovkou do zdi a porad to vypadalo jako Smart?

http://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s

0 0
možnosti

von Kleist

29. 10. 2007 10:49
bezpecnost

Je krasne videt jak Smartikuv bezpecnostni vysledek silne tezi z deformovatelnosti zkusebni bariery. Pulku skutecne deformacni zony tvori bariera.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!