Diskuze
Smartem proti zdi: crash test na čtyři hvězdy
Děkujeme za pochopení.
performer
to je tu zase blábolů a nesmyslů
1. Smart má sice kratší předek než běžná auta, ALE nemá vepředu motor - takže přední deformační zona může být u Smarta klidně i stejná/větší než u mnohem delších malých aut s motorem vepředu (AYGO, miniFiaty, a pod).
2. Smart na to jak je malý, není vůbec lehký, takže bláboly o nějaké šestinové setrvačnosti/hmotnosti oproti autu nižší střední třídy jsou vážně úplně mimo......
3. Smart je prostě bezpečné malé auto.
Masox
Problém ale ten, že na silnicích nejsou sami...
... resp. že se po silnicích nepohybují pouze smrati bourající do štosů plaňkových beden. Velká tuhost Smarta má původ v setrvačnosti cca 6tinové oproti autu nižší střední a polovičním ramenům sil na štanglích skeletu kastle. Při srážce s nižší střední (největší pravděpodobnost) nebo stření třídy smrťákovi hrozí, še bude rozplácnut jak moucha. Taky by nebylo od věci srazit dva smrtě - zajímalo by mě, jestli z toho bude čtyřmístná krychle nebo spíš placka (sázím na b) ).
albert
Re: Problém ale ten, že na silnicích nejsou sami...
No když srazíš dva smarty, tak na tom posádka bude obdobně jako v jakémkoliv jiném čtyř hvězdovém autě.
Franta
4 hvězdičky
Jestli tady ta pixle získala 4 hvězdičky, tak ten čínský zázrak co tady byl prezentován minulý týden, jich musí mít jak na unijní vlajce.
hnusil
Re: 4 hvězdičky
vzdyt to byl objednany test konkurenci, z crashtestu se vybraly ty nejhorsi a ty se zverejnily - proste nesmysl. Konkurence ma z auta, ktere ma polovicni az tretinove ceny hodne velky strach ..... a to nepocitam priblblost ceskych diskutujicich, kteri donedavna jezdili v trabantech a S105 a ted ohrnuji nos na cinskymi auty.
Michal
Crashtesty
Jiz mi to pomalu zacina vadit. Je treba vedet, ze testy EURO-NCAP nemaji zadnou relevantni vypovidaci hodnotu.Jedine testy, ktere jsou urcujici pri schvalovani vozu a pro ziskani Certifikatu Globalni Homologace a jsou zavazne i pro nase MD jsou ty, ktere provadi TUV. A provadi je za jinych technickych a technologickych podminek nez EURO-NCAP. E-N je ryze soukroma firma, ktera provadi crashtesty tem, kdo je zaplati. A to bud konkurence, nebo vyrobce (pokud si je jisty v kramflecich). O objektivite si mohu myslet co chci, ale je to proste soukroma firma, ktera zije ze zakazek. Jedna se o komercni aktivitu, hvezdicky nemaji zadnou skutecnou hodnotu. Prikladem je napriklad nedavny test cinske Brillance BS6. Tento test si neobjednal vyrobce, ale zapadoevropska automobilka, ktera jej zaplatila. Bude-li se tady nekdy Brillance prodavat, musi projit testy TUV. Jinak kdo chcete, mrknete na YouTube na crashtest Smartu, ktery si udelali v Anglii. Za ten by nedostali ani desetinu hvezdicky.
opas
Re: Crashtesty
Aha a ktery test? Tady ten jak to narvali stovkou do zdi a porad to vypadalo jako Smart?
von Kleist
bezpecnost
Je krasne videt jak Smartikuv bezpecnostni vysledek silne tezi z deformovatelnosti zkusebni bariery. Pulku skutecne deformacni zony tvori bariera.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...