Škoda Yeti Xtreme vychází z úspěšného SUV. Designéři a konstruktéři zdůraznili sportovní i terénní kvality. A protože se značce daří v rallye, je z yetiho šotolinový dravec.
Škodovka se na prezentaci na známém tuningovém srazu, který se letos koná v Rakousku už po třiatřicáté, připravuje snad důkladněji než na klasické autosalony. Už proto, že organizátoři čekají až dvě stě tisíc návštěvníků.
Týden před zahájením představují Mladoboleslaváci už druhý koncept a podle informací iDNES.cz se chystá ještě jedno překvapení.
Všechna sedmnáctipalcová kola obutá do velkých terénních pneumatik pohání přes dvouspojkový šestistipňový automat s pomocí spojky Haldex přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI o výkonu 112 kW a 250 Nm. S ním se yeti rozjede na stovku za 9 sekund a maximálku má 192 km/h.
Yeti Xtreme převzal brzdy z modelu Octavia RS a hlavně výškově stavitelný podvozek. K matně šedému laku vytváří kontrast zelenožluté lakování střechy a lemů kol. Na tuningový sraz pasují i zatmavená okna, upravené nárazníky, nasvalené blatníky, mohutné prahy a dvě velké koncovky výfuku.
"V zavazadlovém prostoru se nachází náhradní kolo a takzvané Recovery Tracks. To jsou speciální trakční podložky, které lze při zapadnutí v písku podsunout pod kola a usnadnit vyproštění," popisuje David Haidinger ze Škody Auto.
Ve výrazně sportovním duchu se nese i úprava interiéru. Nejvýraznější změnou jsou nová sportovní sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy. Z pětimístného yetiho tak vznikl čtyřmístný. Řidič se drží sportovního volantu s integrovanými páčkami pro volbu rychlostních stupňů.
Designéři do interiéru přidali karbonové prvky, alcantaru, hliník na pedálech a speciální prahové lišty.
"Zcela nová je interpretace středového panelu. V něm najdeme mimo jiné nůž na řezání bezpečnostních pásů a hasicí přístroj, tedy prvky obvyklé v soutěžních vozech," popisuje Haidinger. "Na palubní desce je dále umístěn i držák iPadu, v přihrádce před sedadlem spolujezdce je integrována souprava pro poskytnutí první pomoci."
Yeti představila Škoda v roce 2009, v loňském roce dorazilo upravené provedení s přepracovanou přední částí. Do konce dubna jich automobilka vyrobila přes 640 tisíc. Škoda vyrábí yetiho ve východočeských Kvasinách, v Ruském Nižném Novgorodu. V Číně se vyrábí prodloužená verze vozu.