Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Koncern VW chce víc vydělávat. Reorganizace výroby čeká i Škodu

  10:00
Škoda Auto se chce od roku 2025, spolu s ostatními velkoobjemovými značkami koncernu Volkswagen, dostat na rentabilitu tržeb osm procent. Loni přitom rentabilita největší tuzemské automobilky klesla z 6,5 procenta na 3,6 procenta.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

Do budoucna se výroba skupiny velkoobjemových značek, kam vedle Škoda a Volkswagenu patří i Seat a Cupra, chce více zaměřit na využití výrobních závodů napříč značkami a platformami. To znamená, že by se v jednom výrobním závodu vyrábělo více značek.

Škoda zároveň zopakovala, že její budoucnost je elektrická, i když se v současném období transformace průmyslu na elektromobilitu v produktech i výrobě zaměřuje na uspokojení rozdílných potřeb všech zákazníků v různých regionech, a to z hlediska velikosti i druhu pohonu. „Škoda bude již brzy nabízet nejrozmanitější portfolio ve své historii a obsáhne to nejlepší z obou světů: šest plně elektrických modelů, stejně jako vozy s vysoce účinnými moderními spalovacími motory. V nabídce Škoda budou také verze s plug-in hybridními a mild-hybridními pohony,“ uvedl mluvčí automobilky Pavel Jína.

Letos automobilka představí novou generaci vozů Kodiaq a Superb. Oba budou dostupné s benzinovými, dieselovými či plug-in hybridními pohony. Škoda letos uvede modernizované modely Scala a Kamiq, následovat bude modernizace modelu Octavia a dále nový plně elektrický Elroq v roce 2024.

Škoda dostane na starosti spalovací motory pro celý VW. Už chystá výrobu

Volkswagen Group stále hledá vhodnou lokaci pro další gigafactory. Zatím nepadlo žádné rozhodnutí ohledně konkrétní země či lokality. Poloha České republiky ve středu Evropy podle zástupců Škody znamená velkou výhodu pro společnost Škoda i Česko. V okruhu 200 kilometrů se nachází pět závodů koncernu, což je relevantní, i když ne jediné kritérium při výběru lokality na výrobu bateriových článků. Zákon o snižování inflace v USA (IRA) odstartoval boj o investice, který sahá daleko za hranice Evropy. Jeho protiváhou je Průmyslový plán Zelené dohody Evropské komise. Pokud se v jeho důsledku objeví výhodnější pobídky, zohlední to koncern Volkswagen při svém rozhodování.

Škoda poodhalila nový Superb s Kodiaqem. Zůstanou jim diesely

Koncern VW chce zvýšit rentabilitu

Německý automobilový koncern Volkswagen chce do roku 2030 zvýšit rentabilitu tržeb (ROS) na devět až 11 procent. V aktualizované finanční strategii společnost uvedla, že toho chce dosáhnout nižšími náklady a ukázněným investováním. Finanční ředitel koncernu Arno Antlitz řekl, že koncern se soustředí na udržitelné vytváření hodnot místo na objemový růst.

„Náš nový model řízení je založen principech ziskovosti, nižších fixních nákladech a disciplinovaných investicích. Historicky se naše společnost často snažila zvyšovat ziskovost objemovým růstem – a v této strategii jsme úspěšní. Jsme ale přesvědčeni, že transformace našeho průmyslu k elektrické mobilitě a digitalizaci vyžaduje nový přístup,“ řekl Antlitz. Nový model řízení se proto soustředí na silné značkové skupiny a technologické platformy napříč značkami. „To upřednostňuje udržitelné a ziskové vytváření hodnot před objemovým růstem,“ uvedl Antlitz.

Od roku 2023 do roku 2027 chce skupina Volkswagen dosahovat průměrného růstu prodejů o pět až sedm procent. Poté chce růst naplánovat podle vývoje tohoto odvětví. Strategickou rentabilitu tržeb chce do roku 2030 zvýšit na cílových devět až 11 procent.

Plán elektrifikace Škody: do roku 2026 šest modelů, velkou novinou je kombík

Koncern chce rovněž v nadcházejících letech snížit náklady na hmotné investice a také na výzkum a vývoj. Podíl investic tak má do roku 2027 klesnout pod 11 procent obratu. Pro letošní rok koncern plánuje podíl investiční výdajů na 14,5 procentu tržeb.

Antlitz již před týdnem oznámil, že koncern Volkswagen chce do roku 2026 zvýšit zisk své stejnojmenné značky osobních automobilů o přibližně deset miliard eur (237,4 miliardy Kč). To mu má pomoci zvýšit rentabilitu tržeb na cílových 6,5 procenta. Výroba vozů značek Volkswagen, SEAT, Cupra a Škoda a užitkových vozů Volkswagen bude proto v zájmu efektivity více sladěna.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Největší dacia přijíždí. Bigster má být o pětinu levnější než ostatní

Dacia se svou filozofií „design to cost“ slaví obrovský úspěch, vítězně táhne i nabubřelou západní Evropou. Dokazuje tak, že i bohatí Francouzi, Němci nebo Nizozemci rádi ušetří. Racionálně stavěné...

9. října 2024

Evropa vs. Čína: na pařížském autosalonu se dá atmosféra krájet

Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) „Letošní autosalon v Paříži se nese ve znamení souboje mezi evropskými a čínskými výrobci,“ píše Reuters. Pravda, čínské automobilky pojaly prezentace na nejstarším a nejslavnějším světovém...

15. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K otevření a nastartování kie stačilo hackerům půl minuty a espézetka

Vtípky o lidech, kteří si jako heslo e-mailu nebo PIN k bankovní kartě nastaví ne zrovna důmyslnou kombinaci 1-2-3-4, neberou konce. I proto, že jich je pořád dost. Jenže ani v automobilce Kia si...

10. října 2024

Test celoročních pneumatik: Většina na sněhu obstála, některé dokonce skvěle

Premium

Ceny nových pneumatik se v posledních letech zvýšily zhruba o 20 procent a pro stále více motoristů, kteří jezdí méně a nejezdí po horách, je tak volba univerzálních pneumatik lákavá. Cenově se totiž...

9. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Když zkrachuje automobilka. Po Fiskeru zůstaly dluhy, ale i hromada odpadu

Henrik Fisker měl vždy plnou pusu ekologie a udržitelnosti, ale nakonec po něm a jeho automobilce Fisker Inc. zůstal kromě dluhů jen velký svinčík. A údajně i nebezpečný odpad. Šílený úprk z...

13. října 2024

Elektrické octavie nakonec do Paříže dorazily. Jiné, než byste čekali

Octavia s elektrickým pohonem je zatím v nedohlednu, na letošním pařížském autosalonu se přesto objevila. A to dokonce dvakrát, ale mimo hlavní expozici Škodovky. Kromě kombíku dorazil i sedan....

16. října 2024,  aktualizováno 

Parkování elektroaut zdarma v Praze skončí. Bude se investovat do nabíječek

Kolik zaplatí elektromobily za parkování v Praze od ledna, se ještě neví, zadarmo to ale nebude. Rozhodnutí, jak to přesně bude s bateriovými auty v Praze od ledna příštího roku, ještě nepadlo.

16. října 2024

Pojďte na večerní návštěvu pařížského autosalonu. Uvidíte autům pod kůži

Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) Pařížský autosalon otevřel v úterý 15. října pro veřejnost. Automobilový veletrh s nejdelší tradicí (poprvé se konal v roce 1898) se koná každé dva roky. Po letech útlumu je zas plnohodnotným...

15. října 2024

Škoda má nové malé SUV. Kylaq vyrábí pro nejslibnější mimoevropský trh

Automobilka Škoda Auto vyvinula malé SUV Kylaq. Je určené pro největší mimoevropský trh značky, Indii. S novým modelem vstoupí značka do oblíbeného segmentu vozů s délkou pod čtyři metry, který tvoří...

15. října 2024  14:28

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Porno a Česko. Jsme téměř unijním extrémem, ukázala data

Je to vlastně vedlejší, nezamýšlený produkt evropské legislativy. Její nařízení o digitálních službách necílilo na...

Mlčení o mzdách padne. Lidé budou mít právo ptát se, kolik berou kolegové

Premium Zaměstnavatelé budou muset uchazečům o práci prozrazovat, jaký minimální rozpočet na danou pozici mají k dispozici....

Karel Janeček žaluje exmanželku o bitcoiny. Chce je zpět, jde o víc než miliardu

Miliardář Karel Janeček se soudí s exmanželkou Mariem Mhadhbi o kryptoměny, které jí před lety daroval při rozvodovém...

Zemřel český raper Pavel Protiva. Bylo mu sedmadvacet let

V sedmadvaceti letech zemřel raper Pavel Protiva, informovalo hudební vydavatelství Blakkwood, pro které umělec tvořil....

Výrobce luxusní minerálky má problém. Jeden z jeho vrtů je kontaminovaný

Značka luxusní minerální vody Perrier je symbolem privilegované „francouzskosti“. Má miliardový obrat a její zelené...