Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Manuál začínajícího veteránisty: škody mají potenciál, vzácnost připlatíte

Škodovky se staly ceněnými veterány už před nějakou dobou, kombinace nostalgie se snahami spekulantů vyhnaly ceny těch cennějších do závratných výšek. Například kabriolet 450, na který navázala ikonická Felicia, v hezkém stavu sotva seženete pod milion, kupé Rapid už stojí ve slušném stavu hodně přes sto tisíc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Preferujte předfaceliftovou verzi s nízkou maskou, která lépe vypadá a jednou bude cennější. Jsem opačného názoru. Předfacelift je v podstatě favorit. Výrazné změny u Felicie jsou u faceliftu. Jízdní vlastnosti, tuhost podvozku a celé karoserie, proto se jí také říká zesílená kastle.

0 0
možnosti
VK

Sice názoru opačného být můžete, ale k zesílení karoserie Feldy z puvodniho "měkkého" standardu Favoritu došlo už v roce 1996 (zakázkově dle výbavy od 1995), v tom roce taky bylo nahrazeno jednobodové vstřikování vícebodovým u 1.3 motoru.

V roce 1998 došlo už jen k "obyčejnému" vizuálnímu faceliftu.

0 0
možnosti
JK

J21i36ř78í 58K97o56č86í

30. 12. 2020 13:51

Tyhle články jsou nesmysl a nic společného s veteránstvím nemají . Ani se nedivím klubům co v poslední době dělají srazy do roku výroby 1945 .

1 0
možnosti

P24e74t42r 47Č58e28r80m19á62k

30. 12. 2020 15:50

To je zas druhý extrém a často velmi podpásovka, model z 60-70let je často zajímavější jež předválečná tuctovka. Také se od toho rychle upouští, škodí to vlastně všem.

2 0
možnosti
VK

V61í50t 34K48u80č62e95r17a

30. 12. 2020 12:38

Do Škody bych teda určitě nešel. Okoukané, profláknuté.

1 2
možnosti
HT

H68o19n62z65a 25T39a78r

30. 12. 2020 21:55

Jak pro koho

Problém je, že bývají napadeny kutilem a to historickou hodnotu vetrána vlastně snižuje

Základ je mít garážové stání

Nejhorši je koupit "vetrána" a nechat to rezavět pod okapem

Pokud nemáte zajišteno garažové stání Tak investice do "vetrána" postrádá smysl.

0 0
možnosti
JZ

J96i16ř20í 93Z69ý88k17a

30. 12. 2020 12:32

pro začínajícího veteránistu bych doporučil spíše auta, kde není problém sehnat díly, případně celé skupiny dílů (motor, převodovka), a zároveň aby šlo o auta která jsou v kurzu, ale bylo jich tolik, že nejsou extrémně drahá. Takže Citroën 2CV, Brouk, Mini, Triumph Spitfire, Fiat 500, 124 Spider atp.

Ze Škodovek fakt jedině kupátka, případně nějaké speciální modely. Porevoluční Felicie v dieselu hodně dlouho veteránem nebude.

4 0
možnosti
JZ

J26i63ř49í 60Z22ý42k73a

30. 12. 2020 12:36

a ještě jedna rada - pokud jste leví, nemáte vybavení, znalosti, nechcete se v autoopravárenství angažovat, kupte si hotové zrenovované auto. Shánět lidi, firmy na renovaci je nesmysl. Nejsou, nebudou. A když už někoho seženete, máte 75% šanci, že to zmastí.

2 0
možnosti
MF

110 R coupé nebo 1000 (1100) MBX nic???!!! No hlavně, že je zde uvedený novodobý Superb neboli čínský passat.

1 0
možnosti
Foto

Z uvedeného souboru mají smysl tři opravdové veterány, Favorit z počátku výroby a Felicia Fun. Jinak si osobně troufám tvrdit, že časem bude historicky přece jenom hodnotnější Felicie (ale i Fabie) s, ve své době už poněkud atypickým, Škodováckým OHV s třikrát uloženou klikovou hřídelí, ale s moderním vstřikováním, než Volkswagenovská 1.6i, která se přece jenom montovala do vícero modelů.

Jo, a ještě jeden tip mi tam chybí, když už je tam novodobý Superb. Octavia I RS, která nebyla postižena tuningem.

0 0
možnosti
TL

Superb první generace jako výhodná investice? Jo, možná. Strčit to někam do kůlny a třicet let počkat.

1 0
možnosti

P98e48t45r 69Č19e66r42m38á53k

30. 12. 2020 12:56

A tak jako tip na to někde sehnat l&k 2.8 V6 je to lepší než doporučovat felicii glxi... Protože je fakt že ten sup byl ojedinělý - technika audi v kabátě škody, motory podél, opravdový šestiválec atd, o tom si dneska může nechat zdát i vw, natož škodovka.

1 0
možnosti
RK

To je jenom taková doba, že Felicia (ta nová) je veterán.

0 0
možnosti
ID

I90g82n22á59c 46D54i87v91i66š

30. 12. 2020 10:01

Myslíte, že s časem bude její hodnota klesat? Tak 10-15 let zpátky se vyhazovaly Fiaty Uno a stodvacítky s tím, že je to bezcenný šrot a dnes?

0 0
možnosti
VK

V celém článku jsem zaznamenal jen tři skutečné veterány - Felicie (původní), 1202 a Octavie (původní). Vše ostatní jsou tuctové plechovky, které veteránská obec nemůže nikdy vzít vážně. Úplně stačí, když bude jeden kus v továrním muzeu. Už aby opět FIVA zvýšila i věkový limit.

5 1
možnosti
PO

P33a85v51e88l 50O85t30i11s63k

30. 12. 2020 10:32

To jste napsal tak trochu nesmysl, samozřejmě že je veteránská obec vezme vážně, jen si musíte nějakou dobu počkat, byly doby kdy i původní Octavie byla jen starý křáp. Ano těch aut se tehdy vyrábělo méně, všech aut se vyrábělo méně, jenže výroba rostla a roste. Jasně některé modely jsou časem cennější než ty druhé, to je jasné a to platí u všech veteránů a je tomu tak z mnoha důvodů. S tím zvýšením věkového limitu bych souhlasil, jenže třeba ta Š120 před modernizací má dnes už skoro skoro 40 od ukončení výroby.

3 0
možnosti
JF

J12i77r36i 53F81i90n97k

30. 12. 2020 7:07

By mě zajímalo za kolik se ty škodovky skutečně prodají ale že je to za ceny požadované v inzerci, tomu moc nevěřím.

I když.. nostalgie zafungoval může.

Ona ta nostalgie je jediné co k tomu může vést, protože jinak ta auta byli křápy už jako nová. A hlavně jim chyběly nějaké omezené edice a motorizace. Prostě všechno jsou to tehdejší tuctový, jen si někdo myslí že když to zrenovuje tak je to youngtimer na úrovni V8 Mercedesu.

Ale není a nebude, prodávat a renovovat se to bude jen u nás a možná na Slovensku, jinde po tom nestekne ani pes a dívali by se na to jen jako kandidáta na šrotoviště.

6 2
možnosti
VT

Nemas pravdu, veteranske skodovky se prodavaji i do sveta a opravdu uz stoji tyhle penize.

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Tajný tip v bazaru: HR-V je typická honda, vzor spolehlivosti

6. května 2024

Premium Nedá se říct, že by Hondy HR-V druhé generace byla levná auta. Nejdostupnější bazarovky jsou pořád...

V bahnění, brodění a tahání vejtřasky závodily i traktoristky

6. května 2024  12:30

Brodění traktorů bahnem, vyjíždění prudkých svahů či vybírání zatáček viděli návštěvníci...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...