Do nového roku vyjedou všechny octavie s novou tváří se dvěma páry světel. Po základních verzích dostává faceliftované provedení také varianta RS. A podle informací iDNES.cz se do konce roku představí s novou tváří i provedení Scout.
Liftback i kombík v benzinovém provedení RS posílí: přeplňovaný benzinový motor 2,0 TSI má nově nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 otáček za minutu. Výkon zážehového motoru tedy vzrostl o 7 kW (10 k), čímž vyrovnal dosavadní provedení RS230. S pohonem předních kol z 0 na 100 km/h sprintuje benzinové RSo za 6,7 s. Nejvyšší rychlost vozu činí 250 km/h. Základní provedení má manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je vůz dodáván se šestistupňovou převodovou DSG.
RS 2,0 TDI se vznětovým motorem o výkonu 135 kW (184 k) a maximálním točivém momentu 380 Nm od 1750 otáček akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h. Turbodieselové provedení je k dispozici s pohonem předních kol (manuální převodovka nebo šestistupňová DSG) nebo s pohonem 4×4 a šestistupňovou převodovkou DSG.
Na pohled se nové RS pozná podle přepracované přídě se dvěma páry světel, ta vnitřní opticky propojují zvětšenou masku chladiče. Přední světla dostanou Full-LED technologii, prozatím není specifikováno, zda to bude standardní výbava.
RSZkratka RS byla ve spojení s vozy Škoda poprvé použita v roce 1974 v motoristickém sportu, od roku 2000 se s ní označují špičkové sportovní verze v modelové paletě značky ŠKODA. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 200 000 Octavií RS, z toho téměř 100 000 vozů třetí generace, uvedené na trh v roce 2013. |
Lehké změny se dotkly také zádi. Asi nejvýraznější je přepracovaná grafika koncových světel.
Verze RS má oproti standardnímu provedení o 15 mm snížený podvozek. Sériově se na vůz montují 17palcová kola, volitelně jsou v nabídce až 19palcové ráfky.
Úpravy se odehrály také v interiéru. Přístrojovce vévodí kapacitní dotykové obrazovky ve skleněném designu, nejvyšší verze má navigační systém Columbus s 9,2palcovým monitorem, WLAN-hotspotem a volitelným modulem LTE. Novinkou pro octavii je například hlídač varující před vozidly v mrtvém úhlu.