Kodiaq RS se představuje v Paříži. Je to nejdražší škodovka v historii

  • 101
Paříž (od zpravodajů iDNES.cz) - Nejrychlejší Kodiaq je nejdražším modelem české značky. Novinka, kterou Škoda představuje premiérově na autosalonu v Paříži, který dnes začíná, startuje na částce 1 189 900 Kč. Se všemi příplatkovými prvky se cena Kodiaqu RS s nejvýkonnějším TDI v historii automobilky dokáže vyšplhat až na 1,5 milionu.

Škoda je jediná z koncernu Volkswagen, která se na pařížském autosalonu prezentuje jako v předchozích ročnících, její expozice je tedy v režii samotné značky, ostatní divize německé skupiny (Audi a Seat) prezentují lokání francouzská zastoupení. Samotná značka Volkswagen chybí úplně, stejně tak Lamborghini. Škoda má také větší stánek než v předchozích ročnících.

Škoda Kodiaq RS

Hlavní hvězdou je koncept Vision RS, který ukazuje podobu nástupce modelu Rapid (prohlédněte si ho zde). Druhou hlavní premiérou značky je Kodiaq RS. Ten se stává cenovým vrcholem mladoboleslavské značky. S cenou 1 189 900 Kč včetně DPH nic dražšího u Škody nepořídíte.  Dosud nejdražší Škoda Superb 4x4 2.0 TDI ve vrcholných výbavách Sportline a L&K stojí o 84 000 Kč méně.

Automobilka zatím nespustila konfigurátor na nové provedení Kodiaqa. Podle informací iDNES.cz ale ve srovnání se superbem vyjde dráž a při doplnění všech možných položek příplatkové výbavy se cena dokáže 

Také základní Kodiaq RS je pětimístný, příplatek za sedmimístnou verzi je 15 tisíc korun, to je méně než u nižších verzí, kde se připlácí 23 a 19,5 tisíce.vyšplhat až na 1,5 milionu.

„Autorizovaní partneři značky začnou 5. října přijímat klientské rezervace, oficiální start prodeje bude zahájen v průběhu listopadu letošního roku, první vozy dorazí k majitelům počátkem roku 2019,“ uvádí Vítek Pelc ze Škody Auto.

Kodiaq RS dostal agresivnější vzhled díky doplňkovým prvkům karoserie. Přemodelované jsou nárazníky, nová je matná maska chladiče. Zadní nárazník dostal difuzor a odrazku přes celou šířku zádi. Vnější zpětná zrcátka jsou černě lakována stejně jako střešní nosiče, naopak boční ochranné lišty mají barvu karoserie.

Design podtrhují 20palcová kola z lehké slitiny a pod nimi 17palcové červeně lakované brzdové třmeny vpředu i vzadu. „Dominantou interiéru jsou sportovní čalouněná sedadla v kombinaci Alcantary, kůže a karbon kůže s červeným prošitím a novým logem RS. To lze najít i na multifunkčním sportovním volantu, prahu dveří či nástupních lištách dveří,“ popisuje Pelc.

Ve výbavě má nové RS full LED přední světlomety, nebo takzvaný virtuální kokpit, ve kterém displej nahrazuje v přístrojové kapličce klasické budíky.

Škoda Vision RS

Provedení RS pohání jedinečná motorizace. Čtyřválcový vznětový motor s dvojitým přeplňováním 2,0 Bi-TDI Green tec produkuje nejvyšší výkon 176 kW (240 k) a maximální točivý moment 500 Nm. „Je tak nejsilnějším turbodieselem ve více než stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky,“ dodává Vítek Pelc.