Diskuse k článku

Kodiaq RS se představuje v Paříži. Je to nejdražší škodovka v historii

Nejrychlejší Kodiaq je nejdražším modelem české značky. Novinka, kterou Škoda představuje premiérově na autosalonu v Paříži, který dnes začíná, startuje na částce 1 189 900 Kč. Se všemi příplatkovými prvky se cena Kodiaqu RS s nejvýkonnějším TDI v historii automobilky dokáže vyšplhat až na 1,5 milionu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K10a10r10e10l 10H10o10r10á10k 2108109103103

Pořád nová auta, ale silnice staré.

0/0
11.11.2018 18:01

A10d10a10m 10S10v10a10č10i10n10a 4108105105109

Za těch 60.000 € si radši přivezu z Německa pořádné roční Bayerische 30d

0/0
9.11.2018 21:08
Foto

M10i10r10o10s10l10a10v 10S10t10e10i10n10e10r 2106100100106

RS je zkratka pro RennSport, čili závodní vůz- to ta rodinná bryčka určitě není, s jakýmkoliv pohonem. GT je GranTourismo, také nevhodné.

0/0
24.10.2018 13:23
Foto

M10i10r10o10s10l10a10v 10S10t10e10i10n10e10r 2106100100106

Vývoj jde dále, Škodovka se už v Německu, Rakousku a GB usadila jako plněhodnotná konkurence k německým vozům, má všude kvalitní servis a získala pověst vozů s poměrně nízkou poruchovostí a odolností proti korozi.

To se nedaří zejména Fiatu nebo Fordovi, francouzké vozy obecně sklízí špatné body u technické kontroly. Japonci sice bodují, ale servis a ceny má lepší Škoda.

0/0
24.10.2018 13:18

T10o10m10á10š 10M10a10t10o10u10š10e10k 8100109106105

Ten, kdo dá 1,5 mega za škodovku, není patriot ale blázen.8-o

+7/−1
15.10.2018 11:41

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106

tak cca 9 takových z 10 budou cizinci, ti si asi na "patrioty" hrát nebudou

0/0
22.10.2018 23:41

V10a10š10e10k 10Ř10í10h10a 2103103108102

Vedle je k porovnání Seat. Už jen designově kodiaqa hodně převyšuje. A pokud si vezmu že zbytek je koncernový pak asi není o čem mluvit.

0/−2
14.10.2018 17:19
Foto

M10i10r10o10s10l10a10v 10S10t10e10i10n10e10r 2106100100106

Seat má o dost horší montáž. Lepší modely se musí montovat v Quasinách.

Kodiaq je auto pro dva dospělé a dvě dospívající děti, s tím silnějším motorem je vhodný na cestování po Evropě, v Německu může rozvinout solidní tempo.

Můj nizozemský zeť si koupil Mercedesa ML, na Kodiaqu mu chyběl silnější motor- to teď bude vyrovnáno.

Pro mně je nejlepší volba kompaktnější model- Karoq, v současnosti Yeti. Pro pohybově postiženou manželku je to objektivně nejvhodnější vůz- výška sedačky nad vozovkou a výška i šířka práhů je optimální. Kodiaq se mi docela líbil, ač ten zakulacený zadek na autu s terénními ambicemi nemá co hledat. Ale je o číslo větší, než by mi vyhovovalo.

Jinak- dvoulitr se 110 HP je nepochybně trvanlivější, než s 240 HP. 240 HP se lépe hodí k třílitrovému šestiválci.

0/0
24.10.2018 13:08
Foto

J10i10ř10í 10C10h10o10c10h10o10l10á10č 5104103100106

což o to , autí je to pěkné , jen k té motorizaci dneska jsou vznětové motory choulostivější jak zážehové a kdysi tomu bylo naopak a je to jen neustálým hnaním se za emisními limity a výkonem vyháněným turbem místo obsahem a jsme zase u těch emisí . Čekám dobu , kdy v suv bude dvouválcový 800 ccm TD :-/

+2/−1
13.10.2018 16:28

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106

tak atmosférické diesely i velkých objemů byly velké těžké nevýkonné a tedy líné mrchy, které TurboDiesely převálcovaly už před nějakými 10-15 lety, kdy se na nějaké emise CO2 až tak nehrálo....

0/0
22.10.2018 23:46

A10l10e10š 10M10a10r10c10o10l 5107100103109

Za stejnou cenu se dá koupit luxusní zánovní SUV německých automobilek s pořádným třílitrem... Ale Kodiaq si kupce najde, o tom žádná.

+9/−3
3.10.2018 10:48

M10i10c10h10a10l 10M10o10u10c10h10a 8105105100104

Za stejnou cenu se dá koupit taky 10 let starý Rolls Royce... A až někdo někde bude za dva roky diskutovat třeba o nové Mazdě CX3, můžeme argumentovat, že za stejné peníze se dá koupit zánovní Kodiaq RS... Abyste si mohl koupit zánovní auto, nejdřív si ho někdo musí koupit nové ;-)

+7/−1
4.10.2018 5:44
Foto

M10i10r10o10s10l10a10v 10S10t10e10i10n10e10r 2106100100106

A prodá ho, když začnou drahé opravy.

0/0
24.10.2018 13:10
Foto

M10a10r10e10k 10T10o10n 8102108108109

TDI je v dnešní době problém.

+4/−3
2.10.2018 17:37

P10e10t10r 10Č10e10r10m10á10k 9108105109100

Proč? Proto že to píšou novináři? ;-)

+4/0
2.10.2018 22:48

K10a10r10e10l 10B10l10á10h10a 1105106101109

Protože některá města budou zakazovat vjezd aut s těmto motory.

+2/−2
9.10.2018 9:26

M10a10r10t10i10n 10N10o10v10o10t10n10ý 1108107100

S těmito ne

+1/0
9.10.2018 9:42

V10a10š10e10k 10Ř10í10h10a 2103103108102

Za 10 let i s těmito.

0/−1
14.10.2018 17:17

I10s10a10b10e10l10a 10S10t10o10j10k10o10v10a 7107109105106

Ona skodovka dělá ještě 4 válce?

0/0
2.10.2018 15:56

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

Když se budete ptát na věci,které vám na pár kliknutí zodpoví Google začne vaše okolí pochybovat o vašem inteligenčním potenciálu.

Tak co? Zkusíte to dohledat sama? Máte na to? Jděte do toho!!!R^

+5/0
2.10.2018 16:09

P10e10t10r 10B10á10č10a 8105106105105

To je nadhera, uplny krasavec, zcela jine auto presne dle predpokladu;-D

0/0
2.10.2018 14:57

J10a10r10o10m10í10r 10H10l10u10b10e10k 9104100105107

Slyšel jsem v rádiu pláč, že do Paříže na autosalon chodí čím dál méně lidí. Já se jim ani nedivím, předražené, utopické projekty. Kdo by to chtěl?

+1/−1
2.10.2018 13:16

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106

"Výstavnictví" je už cca 10 let v krizi a "utopické a předražené projekty" opravdu nejsou příčinnou.

+5/0
2.10.2018 13:35
Foto

M10i10r10o10s10l10a10v 10S10t10e10i10n10e10r 2106100100106

Na internetu je výstava nepřetržitě a bezplatně. U Škodovky v Mnichově udělali den otevřených dveří, na chlebíčky se jim vrhli bezdomovci z celého Mnichova, ale sotva si nějaké auto objednali.

0/0
24.10.2018 13:13

Z10b10y10n10ě10k 10V10y10d10r10a 4100108105104

Cim vic lide "hejtuji" skodovky, tim vic se mi ta auta libi. Kdo si neco kompenzuje na diskuzich resi jak to ma slaby motor, jak ho predjede i s 20 let starym bawem. Verte tomu, ze toto si budou kupovat tatove od rodiny co berou 80 mesicne a muzou si ho dovolit hotove a je uplne jedno, ze ho predjede nejaky smrad v 20 let starym bawu na ktery mu pujcil tatka. To auto ma super parametry, ma pres 200 koni, je to velke auto, je bezpecne a ma hezky sportovni paket.

+27/−3
2.10.2018 12:36

J10a10k10u10b 10S10e10k10e10r10a 6106100106105

Máte pravdu, někdo sází na vkus, někdo na značku, někdo cenu/výkon, někdo na pocit z jízdy, někdo na SUV "RS".

100 lidí, 100 chutí.

+10/0
2.10.2018 12:55

M10i10c10h10a10l 10M10o10u10c10h10a 8105105100104

A někdo chce jen dopravní prostředek. Pohodlný, spolehlivý, bezpečný a za dobré peníze.

+4/−1
2.10.2018 12:58

P10e10t10r 10Č10e10r10m10á10k 9108105109100

Což pak ale není zrovna kupující dost specifickéjo rs suv R^;-)

+2/−1
2.10.2018 14:25

M10i10c10h10a10l 10M10o10u10c10h10a 8105105100104

Hele a proč ne? Já třeba jsem typický konzument dopravních prostředků bez emocí. Auta mě braly, když jsem byl mladej, pár pěkných jsem si pro radost v životě koupil. Ale čím jsem starší a čím víc řídim (aktuálně mi je přes 40 a jezdím ca 60tisíc km ročně), tím míň mě auta zajímaj. Vlastně už vůbec, je to jen prostředek na cestování. A klidně bych si tohle auto pořídil. SUV kvůli velikosti (často převoz kola uvnitř, občas 7 pasažérů atd.) a v této verzi kvůli výkonu. protože těch 140kw v běžném provedení na tak velké a těžké auto není žádný zázrak.

+1/0
2.10.2018 16:09

P10e10t10r 10Č10e10r10m10á10k 9108105109100

Protože to odporuje tomu požadavku co píšete. Kdo chce “jen” dopravní prostředek tak si nekoupí sportovní verzi suv s biturbovým motorem. Pohodlné to není, spolehlivost dejme tomu, bezpečnost taky jen průměrná.

To není nic proti RS Kodiaqu, jen to zcela bezpečně není auto pro někoho komu to je jedno a je jen konzument.

0/0
2.10.2018 19:32

M10i10c10h10a10l 10M10o10u10c10h10a 8105105100104

Mně to ale není jedno ve smyslu, že bych bral Fabii nebo Sandero... Na auto mám nějaké nároky. Jeden z nich je přijatelný výkon pro pohodlnou jízdu po dálnici a bezpečné předjíždění. A to běžná verze Kodiaqu nemá, proto bych bral RS. Kdyby to dělali ve verzi L&K s tímhle motorem, bylo by to samozřejmě lepší. Jinak neřeším značku, barvu a ani to, jak auto vypadá. Klidně bych jezdil Multiplou, kdyby mi jinak vyhovovala :)

0/0
2.10.2018 19:39

P10e10t10r 10Č10e10r10m10á10k 9108105109100

V pořádku, nikdo vám přeci nenutí nějaké auto které nesplňuje vaše požadavky, ale pokud máte “nároky” tak už zase pak nelze mluvit o tom že byste byl obyčejný komzument.

Co se týče výkonu tak normální motorizace plně odpovídají velikosti Kodiaqu - to není žádné velké nebo obří SUV ale normální suv střední třídy, naopak použitá motorizace je jak z buginy - do mrtě vyždímaná max. hodnota výkonu z průměrného objemu.

0/0
2.10.2018 22:54

M10a10r10t10i10n 10N10o10v10o10t10n10ý 1108107100

pokud k vašim požadavkům patří i spolehlivost, pak byste si do Multiply rozhodně neměl jít ;-)

+1/0
9.10.2018 9:46

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

Jenže ono to není žádné sportovní SUV, ale auto s jediným motorem v nabídce tohoto typu, který nabízí solidní dynamiku i při plně naloženém autě nebo pokud někdo z nějakého důvodu potřebuje s takovým typem auta jezdit delší trasy v kombinovaném provoze.

+1/−1
2.10.2018 19:57

P10e10t10r 10Č10e10r10m10á10k 9108105109100

Solidní dynamiku nabízí ty normální motorizace, je to jen suv střední třídy, s plně naloženým autem to právě nijak hýbat stejné nebude - tam se plně projeví diference kubatury, takže je to taková třešnička na dortu v nabídce a určitě ne zástupce masovky.

+1/0
2.10.2018 22:57

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

Ty normální motorizace nabízí v kontextu jiných tříd (nižší střední, střední) dynamiku podprůměrnou až průměrnou, ale to je věc názoru. Takže není důvod nemít v nabídce i motor, který takovou těžkou krabici dokáže rozpohybovat o něco lépe, než třeba současné tuctové 1.4/1.5 benzíny v nižší střední.

A tu diferenci kubatury bych doporučil probrat třeba s techniky jisté mnichovské automobilky, ti tam totiž rvou pomalu už tolik turb, co má motor válců a laicky se zřejmě domnívají, že autem pak hýbe průběh výkonových křivek, když je to kubatura ... Popř to o kousek dál můžete rovnou vysvětlit chlapům u stříbrného šípu, že jejich A45 s dvoulitrem nemůže jet, protože má vaši diferenci ...

+1/0
2.10.2018 23:55

P10e10t10r 10Č10e10r10m10á10k 9108105109100

Taková je doba, holt vw i škoda dnes spadají do mainstreamu a větší motory prostě nemají, u Kodiaqu nebo Tiguanu to je pak logicky obdobné. Můžeme pak dynamiku označovat za podprůměrnou, v kontextu svých tříd a segmentů je ale zcela běžná.

Tím ale nikdo neříká že by neměl být v nabídce tento motor, který alespoň v některých aspektech posune vlastnosti k lepšímu, to vůbec ne, jen jak říkám - je to třešnička na dortu a v rámci prodejů zcela okrajová záležitost.

A bmw diferenci kubatury potvrzuje právě do puntíku - jejich zaměření na sportovní vlastnosti je evidentní, proto mohou bez problému těchto motorů v těchto autech používat. To samé u MB A45 - v kompaktu je dneska dvoulitr až na pár vyjímek v podstatě největší kubatura, takže proč by to proboha nemělo jet? ;-) Naopak tam kde je kubatura nutná jí mají i oni - X5, GLE, GLS atd atd, to prostě ošvindlovat nejde, křivka průběhu je hezká na papíře ale k ničemu když není objem který by umožnil dosáhnout jí v praxi s 2,5t naloženým velkým SUV ;-)R^

0/−1
3.10.2018 12:36

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

Aha, takže motory sice mají nějaké deklarované (a změřitelné) parametry, ale vlastně je nemohou dosáhnout, protože na to nemají patřičný objem ... nebo jak tomu mám rozumět?

A BMW nemá diferenci kubatury, protože u 280kW dieselu, kde by potřebovali tak desetilitrový atmosférický motor, použijí třílitr se čtyřmi turby, který má ten správný objem na dosažení křivek a nic nešvidluje.

Zatímco dvoulitrové biturbo 176kW ten objem na daný výkon nemá a křivky v reálu švindluje ...

+1/0
4.10.2018 19:32

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106

250 koní z třílitru je přece mnohem silnějších než 250 koní z dvoulitru a nedej bože jen 4-válcovýho, to je Čermákova pocitová fyzika.... objem přece ničím nenahradíš ;-)

0/0
9.10.2018 0:32

J10a10r10o10m10í10r 10H10l10u10b10e10k 9104100105107

Já to předjedu i s 20 let starým Seatem. Důležité je, kdo se vyskytuje za volantem.

+1/−3
2.10.2018 13:18

K10a10r10e10l 10K10o10l10á10ř 2104102101103

Jsem tata od rodiny, beru 80/mesic a zitra bych si ho mohl koupit cash. presto radeji jezdim v tom 20 let starem Bawu s 240k 3.0 R6.

Dat do takoveho autobusu uz pred 20 lety smesnych 240k a ceduli RS je snad blbej for. Jako RS bych s velkou rezervou oznacil treba Cayene Turbo nebo Q7 V12, pripadne X5M, ale proboha ne tohle.

Spousta lidi si nejde koupit nove auto, ale novou skodovku, takze par fandu znacky se jiste najde.;-D

+1/−1
22.10.2018 22:43

E10d10u10a10r10d 10L10i10š10k10a 1105109102108

Což o to, jestli je to diesel... Pořád je to ale jenom Škodovka...

+1/−8
2.10.2018 12:20

R10o10b10i10n 10Ž10i10ž10k10a 2108104106106

Vždycky jsem si myslel, že RS znamená Rally Sport / Racing Sport / Rennsport.

Co s tím má společného Kodiaq, potažmo jakékoliv SUV?

0/0
2.10.2018 12:03

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

Nesmíte ty zkratky brát vážně - GT znamená Gran tourismo,ale také Gran tourer ... je pak to auto upravený sporťák nebo velký kombík?;-)

RS u Škodovky je prostě jen silnější motorizace s vyladěným podvozkem.

+4/0
2.10.2018 12:26

R10o10b10i10n 10Ž10i10ž10k10a 2108104106106

No GT v obou případech beru jako rychlé přesouvadlo přes autobahn, tam mi kombík pasuje stejně jako zpohodlněný sporťák :-)

Já jinak vím, jak to Škodovka bere, jen to kritizuju. Nemám rád, když se vezme nějaký ustálený pojem a pak se naprosto zbytečně a bezúčelně znásilní. Bez problémů se to mohlo jmenovat Performance nebo Sportline. Koneckonců i k tomu GT to má blíž než k RS :-D

0/0
2.10.2018 12:47

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

Význam dvou písmen je to poslední co bych u auta řešil.:-/

0/0
2.10.2018 13:02

R10o10b10i10n 10Ž10i10ž10k10a 2108104106106

Já nevím jestli umím dobře vysvětlit princip toho, co mi na tom vadí. RS není škodovácká značka, je to běžně užívaný termín jako právě jako to GT nebo třeba 4x4.

Říkat Kodiaqu RS je jako říkat Porsche 911 offroad nebo Yarisu okruhovej speciál. Nebo budem říkat černé modrá a bílé růžová a všichni s tím budou v pohodě?

Vůbec nejde o samotné auto.

0/0
2.10.2018 14:04

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

Jasně,rozumím vám - tam kde BMW stačí strohé označení M(a jsou to brutální káry) nebo Audi S,tak Škodovka použila poněkud nabubřelé RS i když se vůbec nejedná o soutěžní úpravy,které označení evokuje.

Na stranu druhou to,že si nějaký manažer vymyslel tohle označení nijak nemění vlastnosti auta - to je pro mne osobně důležité a nad označením mávnu rukou.

0/0
2.10.2018 14:39

R10o10b10i10n 10Ž10i10ž10k10a 2108104106106

No právě že M ani S nejsou obecné pojmy, narozdíl od 4x4, GT nebo právě RS. Mi to prostě přijde jako by v Boleslavi připlácli na auto 4x4 a vůbec by je nezajímalo, že nemá pohon 4 kol:-(:-)

0/0
2.10.2018 15:31

M10i10c10h10a10l 10K10o10l10á10ř 9100101100

Kdo se vyzná a kupuje auto, ten neřeší, jak se jmenuje. Kdo se nevyzná a kupuje auto a nenechá si poradit, ten ať solí.

Mně je úplně glancprdel, jestli je Škodovka RS, GT nebo KGB. Rozhodují parametry, ne marketing.

0/0
8.10.2018 20:57

Najdete na iDNES.cz