Škodovka pro digitální nomády. Roadiaq je karavan i kancelář

  • 15
Auto se kromě jízdy dá dobře využít také k bydlení, to je trend dneška. S konverzemi aut všech druhů i velikostí na obytné speciály dnes koketuje mnoho firem i automobilek. Tak vznikla i Škoda Roadiaq, devátý žákovský vůz učňů Škody Auto. Devětadvacet žáků středního odborného učiliště mladoboleslavské značky změnilo elektrický model Enyaq na obytný vůz s mobilní kanceláří.

„Tímto multifunkčním obytným vozem s mobilní kanceláří 29 zúčastněných studentů dokonale vystihlo objevitelského ducha, který je pro značku Škoda typický,“ komentuje mluvčí značky Vítězslav Kodym. „Roadiaq je udržitelný, plně elektrický vůz s pohonem všech kol, který mohou digitální nomádi využívat k cestování, práci i trávení volného času. Mohou si užívat nezávislosti i mimo zpevněné cesty a nechat se jím dovézt kamkoli budou chtít.“

Kodym připomíná, že poprvé v historii vychází žákovský vůz Škoda z plně elektrického SUV Enyaq.

Škoda Roadiaq

Auto má vše, co moderní mobilní kancelář potřebuje: stálé připojení k internetu, 27palcový monitor a další příslušenství. Stačí ale pár minut a promění se z pracovního v obytný prostor s postelí a malou kuchyňkou.

Studentům s konverzí obyčejného enyaqa na expediční speciál pomáhali kromě učitelů také jako tradičně odborníci ze Škody Auto, kromě oddělení výroby, designu a technického vývoje se poprvé zapojilo také IT oddělení a oddělení vývoje udržitelných materiálů. Pomoc našli také u externích specialistů na přestavby obytných vozů. Na Roadiaqu začali studenti pracovat na podzim 2022, během devíti měsíců na něm strávili více než 2 000 hodin.

Enyaq za 16 tisíc. Měsíčně. Elektrovozy jsou drahé, značky tak tlačí leasing

Aby se Enyaq proměnil v obytný vůz, žáci výrazně upravili karoserii. Kromě nové střešní konstrukce vyvinuli rovněž nové páté dveře, které umožňují připevnění stanu. Roadiaq je vybaven 21palcovými koly z lehké slitiny a má dvoubarevný lak. Látky použité v interiéru na potahy sedadel, výplně dveří a přístrojovou desku jsou vyrobeny ze 100% recyklovaných materiálů. Nábytek pro kempování, spaní a práci na dálku v zadní části vozu byl vyroben na zakázku po konzultaci s odborníky podle návrhu designu od studentů.

Škoda Roadiaq vychází z Enyaqu v provedení s pohonem všech kol. Pohonné ústrojí se dvěma elektromotory je společné s modelem Enyaq 80x Sportline. Zadní kola pohání synchronní elektromotor s výkonem 150 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm umístěný na zadní nápravě. Asynchronní elektromotor na přední nápravě dodává předním kolům dalších 80 kW a maximální točivý moment 162 Nm. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 82 kWh a slibuje dojezd až 495 km.

Nejsilnější, nejdražší a nejzelenější škodovka v akci. Enyaq Coupé RS

Délka základního modelu 4 649 mm a šířka 1 879 mm zůstaly nezměněny. Rozvor se nepatrně zvětšil na 2 770 mm a světlá výška narostla na 190 mm. S výškou 2 050 mm je však Roadiaq o více než 35 cm vyšší než standardní Enyaq, což je dáno především nově navrženým střešním dílem. Část původní střechy musela být odstraněna, aby bylo možné zajistit větší prostor nad hlavou. Zaslepené jsou levé zadní dveře.

Stanová nástavba poskytuje přístřeší za nepříznivého počasí a umožňuje pohodlnější využívání kuchyně instalované v zadní části vozu.

Solární panely pomáhají vyrábět energii pro obytný prostor. Roadiaq lze ovšem také připojit k externímu zdroji elektřiny v kempech nebo na parkovištích pro karavany.

První jízda elektrickou škodou. Enyaq je skvělý, ale musíte si na něj zvykat