Hlavní neautomobilovou hvězdou premiéry nové škodovky byla jedna z nejslavnějších českých hereček posledních let Aňa Geislerová. Ve videu spárovali šarmantní zrzku s rezavou barvou lakování vozu. Odstín pojmenovaný Phoenix si enyaq vypůjčil od modelů Karoq a Fabia. Na premiéře ovšem herečka byla nakonec za blondýnu.
Škoda k premiéře modelu vytvořila ještě druhé video s příběhem, který začíná Škodou 110R s mladou kráskou za volantem, zelené kupé ji doprovází životem, aby pak vedle něj zaparkovala jedovatě zelený Enyaq Coupé v provedení RS, které je nejvýkonnější a nejdražší sériovou škodovkou všech dob. Mladou krásku za volantem v dojemném videu postupně v průběhu filmově zrychleného času nahradí uhrančivá britská herečka Charlotte Ramplingová, která také svým podmanivým hlasem snímek doprovází.
Škoda obě videa použila při premiéře modelu, další spolupráci s filmovými hvězdami při uvedení elektrického modelu v tuto chvíli podle informací iDNES. cz neplánuje. Oba snímky zůstanou jen ve videoarchivu značky a na sociálních sítích.
Kupé už má ceny
Automobilka na svém webu také odtajnila cenu nejdražšího kupé. Verze RS startuje na částce 1 559 900 korun, to je oproti prozatím nejdražšímu „obyčejnému“ enyaqu (80x) příplatek 160 tisíc korun. Další verze kupé se mají dozvědět cenu následně.
„Coupé verze by podle našich odhadů měla tvořit zhruba 30 procent prodejů Enyaqu. Podíl RS verze pak bude mezi deseti a 20 procenty,“ uvedl člen představenstva značky Martin Jahn při představení vozu.
„Nová vrcholná verze je zároveň prvním čistě elektrickým vozem RS značky Škoda. Enyaq Coupé s velmi elegantní karoserií dokonale spojuje emotivní vzhled a vysokou účinnost a nabízí velkorysý prostor typický pro vozy značky,“ uvedl předseda představenstva Thomas Schäfer. Enyaq Copé RS zvládá zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,5 sekund. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí. Vše o novém kupéprovedení Škody Enyaq čtěte zde.
Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvEnyaq Coupé se bude vyrábět společně s Enyaqem iV v Mladé Boleslavi. Jsou to jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu. Díky své konstrukci a velkému rozvoru nabízí platforma MEB nové možnosti konfigurace proporcí a designu karoserie.
Schäfer doplnil, že Škoda plánuje v roce 2030 prodávat 50 až 70 procent vozů v Evropě na elektrický pohon. V současnosti pracuje na vývoji dalších tří elektromobilů. Zároveň uvedl, že ještě není rozhodnuto o jeho nástupci v čele Škody po oznámeném odchodu Schäfera do Volkswagenu.