- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To by mě zajímalo, za jak dlouho by se při tomhle testu rozsypalo "hjondé"...
Mám v knihovně svázané časopisy AUTOMOBIL od r. 1968 do roku 1989. Tam se takových starých informací najde. Měli by se tam dnešní testeři podívat, jaké informace o autě a jeho naměřených hodnotách se tenkrát udávali v testu.
V dnesni dobe nesmyslneho 'downsizingu' se 'sportovnimi' trivalci je to smutna pripominka doby, kdy auta byla auty.
Downsizing? No a co? On ti snad někdo brání v tom, abys sáhl do kešeně a koupil si třeba šestilitr W12? Taková auta se pořád vyrábí. Když si holt někdo koupí jednadvojku s turbem, tak je to jen jeho volba. Jediný motor na trhu to rozhodně není...
Jinak v dnešní době už je možné postavit robota, který bude bez potřeby další lidské asistence jezdit takhle po okruhu a dělat přesně definované procedury.
Takže by nebyl problém, aby třeba každé vozidlo, které má být homologováno pro provoz na evropských silnicích, muselo projít nějakým standardizovaným testem, který bude simulovat potřeby třeba 80 % uživatelů auta - x tisíc kilometrů při určité rychlosti, x při nějaké jiné, x s nějakou zátěží, x v létě, x v zimě (tedy testy by musely být na dvou okruzích), x brždění, x rozjezdů ... (případně i operace jako např. otevírání okýnek, blikání, svícení). Takový test by zabral pro každé auto tak 2× dva týdny, což je zanedbatelná doba odpovídající třeba crash testům, i když tady by bylo asi potřeba, aby tím prošla každá motorizace.
Tohle bych dal jako povinné, stejně jako crash testy, navíc by takový test dokázal přesně změřit emise a spotřebu a neexistovaly by tak ty hodnoty vycucané z prstu. Myslím, že by to velmi výrazně zvýšilo životnost vozů a jejich dílů.
Případně by se za to mohly také dávat hvězdičky a auta by jezdila do "roztrhání" a měřila by se doba do jejich první fatální poruchy.
Asi tak. Udělat testovací okruh, kde by bylo pár pravých, pár levých zatáček a nerovný povrch a automat vždy zrychlil na 60 a po půlkilometru zastavil. Dokonalá simulace jízdy ve městě. Do týdne by to najelo 10 tisíc km a jednak dokonale prověřilo spolehlivost, dvak dalo skutečnou spotřebu. Totéž simulace jízdy na normální státovce a dálnici. Akorát výrobci se brání, nemohli by papírově švindlovat se spotřebou.
Tak mě napadlo, jak by se asi vyjímalo v autobazaru takové 8 dní staré auto.
tak mozna by to byla lepsi volba nez novy krasne zajetej motor ve vysokych otackach takze uz to nebude zadnej lenoch a predurcenej k velke vydrzi...
SAAB s modelem 9000 tímhle způsobem překonal hranici 100 000 km.
Není to stejné. - Kroužit po okruhu je úplně něco jiného, než jezdit v reálním provozu. - Tam musíte totiž každou chvíli i zastavovat!
Prej obkoužit rovník a ještě si zajet do Amazionie a zpátky! ... Dobrý!
Pobavil jsem se, fakt jo!
nutno podotknout, že tento rekord byl v roce 1986 překonán sériovými Saab 9000 Turbo. Jely tři náhodně vybrané vozy, všechny dojely, jejich průměrná rychlost byla 208-213km/h, přičemž každý z nich najel 100000km
to je jako srovnávat maraton na 42 km s ultramaratonem na 100km..hrušky jabka
8500km na výměnu gum mi příjde dost málo... že by za to mohla ta vysoká rychlost?
Tak určitě to nebyly obyčejné Barumky, ale nějaké závodní speciály které sice lépe drží na silnici, ale životnost je o to menší
tak schválně, která současná auta by to ujela
treba Dacia, Renault a Hyundai. akorat by ty auta museli po kazdych 10.000 km vymenit za nove