Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

  14:00aktualizováno  14:00
Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem rollsů je poslání, které není pro každého.

Zhmotnit aristokratickou výlučnost totiž jen tak každý nesvede, na to je třeba mít asi aspoň trochu modré krve. Giles Taylor to umí a potvrzuje to novým Phantomem.

Je to velká událost, nový Phantom, svůj NEJ model, představuje Rolls-Royce po čtrnácti letech. Za tu dobu to auto vůbec nezestárlo a že nemá dotykové displeje i v kufru a kybernetickou asistentku na palubě? Pche! Toho, kdo rollsem jezdí, to opravdu nevytrhne.

Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom

Rýpalové namítnou, že vypadá stejně jako předchůdce, hlavně silueta s předlouhou plochou kapotou a neopakovatelně tvarovaným zadním sloupkem je téměř identická. Proporce dotahují k dokonalosti dvaadvacetipalcové ráfky. Zadní dveře otevírané proti směru jízdy zůstaly zachovány, je to pohodlnější pro pasažéry. Laserová světla prý osvítí cestu až na šestisetmetrovou vzdálenost.

Technik ovšem zjistí, že uvnitř je všechno nové. Zcela novou hliníkovou architekturu, kterou si vyvinul Rolls-Royce jen pro sebe, využijí také následující modely značky. Dokonalý komfort obstará vzduchový podvozek, který dynamicky přizpůsobuje charakteristiku útlumu každého kola na základě informací z kamer na přídi sledující nerovnosti vozovky. V případě infotainmentu a všech asistenčních systémů odhalíme jejich původ v BMW řady 7, mnichovská automobilka britskou značku totiž vlastní.

Rolls-Royce Phantom

Osmá generace (první Phantom představil Rolls-Royce v roce 1925) má mimo jiné řízená kola zadní poháněné nápravy, což přidá na jistotě jízdy a agilitě v zatáčkách. Pod kapotou nemůže mít Phantom nic jiného než dvanáctiválec. Ten nově vyvinutý o objemu 6,75 litru ze sebe s pomocí turbodmychadel vydá 571 koní (420 kW) a 900 kroutících newtonmetrů, které přenáší k zadním kolům osmistupňový automat.

Fotogalerie

Podle čeho poznáte bezpečně přístrojovku rollse? Chybí jí otáčkoměr, prostě není potřeba. Síly pod kapotou má rolls vždycky dostatek a co se pod ní odehrává, má zajímat šoféra. Jízda tak má být plavbou na obláčku aristokratické výjimečnosti. A tak nemá otáčkoměr ani nejnovější rolls. Místo něj je v digitálním přístrojovém štítu ukazatel rezervy výkonu.

Slyšet motor se v této společnosti považuje za faux-pas. A tak je nový Phantom dokonale odhlučněný, všechna okna tak v sobě mají šestimilimetrovou tlumicí vrstvu. Tlumicích materiálů, které z kabiny dělají chrám ticha, je v autě přes 130 kilogramů. Největší hluk prý dělají analogové hodiny na přístrojovce. Rolls uvádí, že když jeho „hlukoví“ inženýři poprvé zkoumali výsledky akustických testů, mysleli, že jim měřicí technika nefunguje.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz