- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Technicka poznamka, v USA staci pouze zadni znacka jen v nekterych statech (A ostatni staty respektuji vozidla registrovana v techto statech, i dkyz maji jen zadni znacku), ale v jinych vam hrozi za jizdu bez predni znacky tucna pokuta (napr. New York).
To jsem se toho zase jednou dozvěděl, z první stránky...
Mi se plete Z a 2; B a 8. Tyto kombinace jsou povoleny.
moc nechápu jak je možné zaměnit W a 6 ?
tak to nikdo netvrdí...
"W" je zaměnitelné s "VV" a "G" s "6"
Ani staré SPZ se automaticky nemění, údajně z důvodu úspory.Kazdopadne v minulém roce jsem koupil staré auto SPZ PUI......,karavan ..HK.. a vozík ..ZL.. a všechny SPZ mi ponechali s tím,že pokud chci nové,jako že teda rozhodně ne,tak za poplatek
Jo,jo,první moje auto,Lada 2107, mělo ještě ne RZ ale SPZ,a to AEF 43-34 ,a stála mě tenkrát 1000korun....to byl pravěk bez ESP,ABS,EGR,SRS,ASC a kdoví co ještě.
Na mém VAZ 2103 v roce 1974 jsem měl čísla 03-20. A ta čísla byly i na znaku za moderátorem v pořadu Kriminální ústředna pátrá, radí, informuje před TV novinami. A nestála mě nic, prostě náhoda...
Je tam pár chyb - manipulační značky nejsou pro vozidla která nejsou schválna pro provoz na pozemních komunikacích (pro ty jsou zkušební eFka), ale pro ty vozdila která ještě nejsou v registru a nebo která v něm uź i jsou ale z jiných důvodů není možné na nich vyjet (depozit, chybí stk, pojištění atd).
Dále pak historické vozy - není pravdou že by byly určeny jen pro auta které nesplňují podmínky pro provoz, i takové tam mohou být ale z mnoha důvodů se majitel rozhodl je převést z normálmího registeu do RHV. S finanční úlevou to pak nijak nesouvisí - na tu mají nárok všechna vozidla s historickou testací, i na normálních číslech.
A jen tak pro zajímavost - kombinace SS sice vyřazena je, ale například SA nikoliv...
Zapomnělo se, že ještě pořád se vyskytují auta se starými SPZ, např. BMP 12-34. Tyto SPZ se při přepisu standardně mění za nové, ale majitelé veteránů úředníky často ukecají, aby jim nechali původní, protože veterán na původních SPZ má mnohem větší hodnotu než na veteránských a dá se provozovat většinou bez omezení, na rozdíl od veteránských značek, u kterých si jejich provoz každý policajt vyloží jinak přísně. (Vozidlo je na veteránských značkách, aby se zachovalo. Nicméně pokud je v neděli pěkně, proč bych si si ním nemohl jen tak vyjet?)
Pokud si to majitel nevyžádá tak se značky za nové automaticky nemění. A jen poznámka k historickým značkám - ty dnes žádné omezení nepřináší, naopak mají několik úlev, žádná kniha jízd se uź nevede takže co si jak kdo vykládá je jedno.
Navrhuji návrat k registračním značkám podle okresů (nebo měst) a povinnou pouze jednu registrační značku u osobních vozidel (vzadu, jako mají třeba v USA nebo jak je to u motocyklů a tříkolek).