Elektrický koncept, vytvořený pod taktovkou exdesignéra Fiatu a Alfy Romeo Andrease Zapatinase, jezdí po tříhodinovém nabíjení "ze zásuvky" celý týden.
R1e je miniauto, které je už na první pohled předurčeno k prohánění se po ulicích měst. Čtyřmístné Subaru se otočí doslova "na pětníku" a zaparkuje v každé skulině.
"Nuloemisní" Subaru pohání malý elektromotor chlubící se vynikajícím poměrem hmotnost/výkon. Lithio-manganové baterie lze dobíjet přímo z elektrické sítě. Ocásek elektrické myšky jednoduše zastrčíte od zásuvky a po třech hodinách nabíjení můžete týden jezdit.
Subaru R1e má dva pedály - plynový a brzdový, stejně jako v tradičním autě vybaveném automatickou převodovkou. Kromě klasických poloh voliče automatické převodovky P-R-N-D má "eR-jednička" též B polohu, která umožňuje brzdit motorem. Funkce B a D podle provozních podmínek regulují rekuperaci elektrické energie.
Subaru R1e v číslech:
Délka x šířka x výška (mm) | 3300 x 1550 x 1420 |
Rozvor (mm) | 2195 |
Pneumatiky | 185/50R16 |
Uspořádání interiéru | 2 + 2 |
Elektromotor | synchronní s permanentním magnetem |
Výkon | 60 kW |
Baterie | mangano-litiové články MnLi ion (Lamilion) |
Nominální kapacita | 15 Ah |
Počet článků | 30 |
Hmotnost článků | 9 kg |
Protože se v diskuzu objevily příspěvky zpochybňující přesnost údajů, dovoluji si doplnit citaci z tiskové zprávy Subaru.
František Dvořák
auto.idnes.cz
Technical specifications
Length: 3300 mm
Width: 1550 mm
Height: 1420 mm
Wheelbase: 2195 mm
Tyre size: 185/50R16
Ground clearance: 150 mm
Number of seats: 2 + 2
Electric motor: Permanent magnet synchronous motor
Control system: Inverter
Operating voltage: 288 V
Power output: 60 kW
Power transmission: Reduction gearbox (single-speed fixed)
Battery: Manganese-lithium-ion MnLi ion (Lamilion)
AC input phase: Single-phase
Input voltage: 200 V
Rated voltage: 36 V
Nominal capacity: 15 Ah
Number of cells: 30
Package weight: 9 kg
Power density: (SOC 50%)
Charge: 1600 W/kg
Discharge: 2000 W/kg
Energy density: 60 Wh/kg